Citat:
Det ska bli så intressant om man får läsa FUP någon gång, att höra vad alla personer runt har att berätta.
Jag får en känsla att det är så många olika versioner av saker som har hänt att det blir svårt att veta hur det ligger till.
Naturligtvis har SD velat framsälla sig i en bättre dager än verkligheten har att förtälja.
Vad har han gett t ex JG för förklaring till att han blockar L*ena på FB?
Så att JG också blockar henne.
I mailet på geocahingsiten skriver han till en person:
"Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."
https://www.flashback.org/p68562199#p68562199
Underförstått att L*ena har ljugit i anmälan, det är falsk angivelse.
Det är väl de versionen han har ett sina vänner, och det är detta som EGT fått höra från två håll.
Att L*ena skulle typ djävlas med honom alltså? Eller något liknande? Sätta dit honom på något sätt?
Om det stämmer, det är klart att människor sätts upp mot varandra. Ställning för SD och mot LW.
Kan det vara på ett liknande sätt det uppstått bråk mellan HD och LW inom geocachingen?
Jag får en känsla att det är så många olika versioner av saker som har hänt att det blir svårt att veta hur det ligger till.
Naturligtvis har SD velat framsälla sig i en bättre dager än verkligheten har att förtälja.
Vad har han gett t ex JG för förklaring till att han blockar L*ena på FB?
Så att JG också blockar henne.
I mailet på geocahingsiten skriver han till en person:
"Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."
https://www.flashback.org/p68562199#p68562199
Underförstått att L*ena har ljugit i anmälan, det är falsk angivelse.
Det är väl de versionen han har ett sina vänner, och det är detta som EGT fått höra från två håll.
Att L*ena skulle typ djävlas med honom alltså? Eller något liknande? Sätta dit honom på något sätt?
Om det stämmer, det är klart att människor sätts upp mot varandra. Ställning för SD och mot LW.
Kan det vara på ett liknande sätt det uppstått bråk mellan HD och LW inom geocachingen?
Jag vill inte utveckla för mycket här i tråden. Men SD kan ha grävt en hel del i sin egen grav då han velat sprida viss information till bekanta. Detta då kopplat till motivbilden för mordet. Att han då utnyttjar dessa bekanta till att vara budbärare för info som inte stämmer med verkligheten, kan ställa till det för även dessa, då utredarna så klart då undrar vad som försiggått och vad deras del kan ha varit i allting. Det skulle faktiskt i slutändan innebära att även dessa bekanta blir del i att skapa en motivbild till mordet som gör SD ännu mer misstänkt i utredarnas ögon.
Syftet som egentligen då skulle vara att hjälpa SD, blir då tvärtom; de stjälper honom istället.
Om SD hade varit smart så skulle han istället hållit tyst om sådant. För nu verkar det som att han gått runt och berättat om saker som ger honom ett motiv till att mörda LW.