2019-09-13, 19:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag vet flixa81 att om LW hade lämnat bilen och SD ifred och inte vägrat klivit ut så hade det strof hausat upp till våldsspiral-knoggnuggningen aldrig behövts.

Tror du LW blivit utsatt för knoggnuggningen om hon lämnat SD ifred?

Varför skulle hon inte blivit det? Jag tror inte anledningen till knogarna egentligen var för att få henne att lämna bilen, mer en maktdemonstration. Hade det inte hänt då hade det troligtvis hänt vid ett senare tillfälle. Nu är hon död 😔 troligtvis mördad av knoggnuggaren. Det talar sitt tydliga språk, tycker jag!
Citera
2019-09-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Misstänker bara att har haft svårt att ta sig till en återvinningscentral.

Han grep och anhölls på tisdag fm. Fråga är om han hann ens till jobbet.
Därefter hade de säkert järnkoll på honom och hans förehavanden fram till resan tíll Arlanda.
Fult med poliser som sökte efter LW.

När spärrades hans hus av första gången?

Kan inte ta mer än fem-tio minuter att gå till mellringes återvinningscentral från nya Hjärsta.
Citera
2019-09-13, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimiTenor
Kan inte ta mer än fem-tio minuter att gå till mellringes återvinningscentral från nya Hjärsta.

Kan du länka till karta eller skriva en adress?
Citera
2019-09-13, 19:11
Medlem
Hej!
Kommer det att bli en ny häktningsförhandling (eller vad nu det heter) för SD inom kort?

Mvh
Ms Forbes
Citera
2019-09-13, 19:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om du tror att personer med "bättre utbildningar och tjusigare socialt liv" är vaccinerade mot att begå fasansfulla brott så är du helt ute och cyklar.

Det handlar om medfödda och i livet och i barndomen förvärvade felaktigheter (kan vara personlighetsstörningar = förvärvat sen 3-4-årsåldern eller medfött, såsom psykopati) eller som ger snedtänk hos påtända våldsbrottslingar.

Människor och livet är inte statiskt och lever efter nån slags mall. Finns alltid de som går över gränsen och det accepteras inte av övriga i samhället och så ska det vara. Det ligger i vår natur.

Sen kan de heta Wallenberg eller Abdullah - det spelar ingen roll när de begår ett våldsdåd, det är ett feltänk där en människa ger sig själv tillåtelse att gå över en gräns som annars är inrotad i oss alla = man dödar inte och det ska absout inte räknas in som nån fördel för att man kommer från en bra studiemiljö.

Det är inte där felet ligger och det tror jag du måste börja fundera över.

I dagligt tal kallar vi totalt hänsynslösa personer för ONDA.

Det är mycket troligt att en i paret har drivit den andra att mörda LW och båda ansåg sig själva stå över livet självt - och mörda den person de trodde var orsaken till deras egna problem.

Man kan aldrig säga att en mördad får skylla sig själv, men det är vad jag läser in i dina självförhärligande inlägg. Finns flera som du här i tråden som insinuerar liknande bullshit.

Citat
Det är mycket troligt att en i paret har drivit den andra att mörda LW och båda ansåg sig själva stå över livet självt - och mörda den person de trodde var orsaken till deras egna problem.

Instämmer till fullo, en sorts ”Folie à deux light”
Problematiken är enkelt och bra sammanfattad i den fetade meningen - speciellt den andra halvan
Citera
2019-09-13, 19:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle hon inte blivit det? Jag tror inte anledningen till knogarna egentligen var för att få henne att lämna bilen, mer en maktdemonstration. Hade det inte hänt då hade det troligtvis hänt vid ett senare tillfälle. Nu är hon död 😔 troligtvis mördad av knoggnuggaren. Det talar sitt tydliga språk, tycker jag!

Självfallet är det en maktdemonstration, och en fullt rimlig sådan efter hennes försök till maktdemonstration, att det inte är hon som bestämmer vem som ska vara kvar i hans bil.
Citera
2019-09-13, 19:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Snickesnack! Han kunde ha använt en annan metod! Han kunde ha gått runt till hennes sida av bilen, tagit henne under armarna och dragit ut henne. Eller ringt polisen...eller hotat med det.

Vi vet inte vad som sas i bilen. Hon kan ha försökt få ett svar på nån fråga han vägrade svara på. Kanske gällande deras förhållande? Förmodligen för att han inte hade nåt bra svar så gjorde han henne illa i stället.
Vet du varför jag skriver rappakalja?

Joo, det är för att du inte med ett enda ord nämner den aktiva handling som gjorde att han använde sin rätt att freda sin egendom. Virrpanna.

Förklaringen till vantolkningarna om bilincidenten är att händelsen tydliggör dom svårigheter LW hade att respektera ett nej, vilket är min tes, sannolikt gav mördaren/na motiv till mordet.

Låt mig förekomma det automatiska svaret jag vet kommer.

Kan du förstå att Lena Wesström inte bär ansvaret för gäringen som tog hennes liv för att hon hade en roll i vad som föregick det? Lika lite som att hon görs ansvarig för gärningen om det diskuteras om hon självmant gick till planket. Punkt!

Vad som intresserar mig är vad som fick en/två till synes normala människor att go bananas och blir mördare.
Är det inte så att paret D lider av någon mental åkomma vilket framgår efter en eventuell § 7:a är jag ytterst nyfiken på vad kan få en "vanlig" människa som du och jag att begå en sån fruktansvärd handling.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-13 kl. 19:22.
Citera
2019-09-13, 19:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Självfallet är det en maktdemonstration, och en fullt rimlig sådan efter hennes försök till maktdemonstration, att det inte är hon som bestämmer vem som ska vara kvar i hans bil.
Nej precis det var slut diskuterat för hans del.. det blev härdsmälta den gången också.
Det är ingen maktdemonstration att dansa ut julen..
Citera
2019-09-13, 19:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tror inte det.
Om han nu hade en anmälan precis på sig.

Han kan ha tyckt att anmälan var barnslig. Att det var barnsligt av henne att anmäla efter att försökt trotsasig kvar i bilen.
Efter anmälan var gjord och LW unfriendad fotade hon honom och lade ut med kommentaren "Tummetott", det är ju inte givet att det är en mindre nedlåtande kommentar.
Citera
2019-09-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kan ha tyckt att anmälan var barnslig. Att det var barnsligt av henne att anmäla efter att försökt trotsasig kvar i bilen.
Efter anmälan var gjord och LW unfriendad fotade hon honom och lade ut med kommentaren "Tummetott", det är ju inte givet att det är en mindre nedlåtande kommentar.

Omoget
Citera
2019-09-13, 19:26
Medlem
Finns det en möjlighet att HD👤 någon gång under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 gått ut via sin altandörr, och sedan vidare skymd i mörkret smugit sig fram ut och längs med baksidan av radhuslängan tillhörande Byalagsgat*n 2 A ... och därnäst stegat sig ut på Byalagsgat*n .... och sedan vidare på den korta gångsträckan fram till Rättarevägen och därstädes precis vid infarten och sedan i lönndom gömt sig inom vegetationen direkt vid vänster sida sett från själva infarten till Rättarevägen.

Finns det en möjlighet att det var just HD👤 som då plötsligt rusade ut från vegetationen's gömma och därefter angrep Lena Wesström bakifrån då Lena Wesström stod i front med en annan person som hon tidigare hade bestämt träff med just på Rättarevägen ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-13, 19:27
Medlem
Citat:
Tror inte det.
Om han nu hade en anmälan precis på sig.
Så lättkränkt han är, för att hon skulle till linköping på ett event dagen därpå och dela hotellrum med ML, påminner om trotssyndrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in