Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Snickesnack! Han kunde ha använt en annan metod! Han kunde ha gått runt till hennes sida av bilen, tagit henne under armarna och dragit ut henne. Eller ringt polisen...eller hotat med det.
Vi vet inte vad som sas i bilen. Hon kan ha försökt få ett svar på nån fråga han vägrade svara på. Kanske gällande deras förhållande? Förmodligen för att han inte hade nåt bra svar så gjorde han henne illa i stället.
Vet du varför jag skriver rappakalja?
Joo, det är för att du inte med ett enda ord nämner den aktiva handling som gjorde att han använde sin rätt att freda sin egendom. Virrpanna.
Förklaringen till vantolkningarna om bilincidenten är att händelsen tydliggör dom svårigheter LW hade att respektera ett nej, vilket är min tes, sannolikt gav mördaren/na motiv till mordet.
Låt mig förekomma det automatiska svaret jag vet kommer.
Kan du förstå att Lena Wesström
inte bär ansvaret för gäringen som tog hennes liv för att hon hade en roll i vad som föregick det? Lika lite som att hon görs ansvarig för gärningen om det diskuteras om hon självmant gick till planket. Punkt!
Vad som intresserar mig är vad som fick en/två till synes normala människor att go bananas och blir mördare.
Är det inte så att paret D lider av någon mental åkomma vilket framgår efter en eventuell § 7:a är jag ytterst nyfiken på vad kan få en "vanlig" människa som du och jag att begå en sån fruktansvärd handling.