2019-09-13, 14:14
  #3349
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
De säljer försäkringar och då är det per definition ett försäkringsbolag sötnos, du kan gå till allabolag.se och söka fram dem!

Och varför skulle det bli dyrare hos andra försäkringsbolag, tror du att just de befintliga a-kassorna är effektivare och bättre på försäkringsverksamhet än andra försäkringsbolag? Lite naivt tänk men som sagt så ska du vara fri att välja efter dina preferenser.
Vilka vinstdrivande företag skulle vilja betala ersättning till folk för att de ska slippa ta befintligs jobb?
Citera
2019-09-13, 14:17
  #3350
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vissa påstår att man skulle bli av med a-kassan om man tackar nej till att arbeta som prostituerad, men det är uppenbarligen inte ett problem.
Nej, jag undrade om det skulle vara ett problem om det var så.
Citera
2019-09-13, 14:46
  #3351
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Min arbetsgivare köper sig rätten till min kropp ca 8 timmar om dagen och tjänar dessutom pengar på det. Bör det förbjudas?

Det beror på ditt arbete. Arbetar du som prostituerad?
Citera
2019-09-13, 14:50
  #3352
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Eftersom att du undvek frågan så frågar jag dig igen. Vad är det säkraste sättet för tjejerna som vill sälja sex att sälja? Du tycker inte bordeller är nåt bra, så vad är bra enligt dig?

Jag undvek inte, glömde svara bara.
Jag tycker att det är bättre att det sker som en affär mellan två personer ja. Hemma hos kvinnan i fråga kanske.
Jag tycker ju som sagt inte att det är ett lämpligt yrke överhuvudtaget. Jag förstår mycket väl vad du säger om att förebygga riskerna, men det är inget tillvägagångssätt att lösa problemen på. Skulle vi resonera så i allmänhet skulle vi tillåta allting och bara dämpa konsekvenserna. Det är bara att dämpa symptomen och därför kortsiktiga lösningar.
Citera
2019-09-13, 14:51
  #3353
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är korrekt. Men det utesluter ju inte vad jag skrev.

Att kriminalisera något släcker inte automatiskt efterfrågan.

Nej givetvis inte. Men det dämpar möjligen efterfrågan något och försvårar att konsumera. Samt blir det inte accepterat i samhället som en norm, och detta kan verka för byggande på sikt.
Citera
2019-09-13, 14:52
  #3354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka vinstdrivande företag skulle vilja betala ersättning till folk för att de ska slippa ta befintligs jobb?

Ett försäkringsbolag som säljer försäkringar med dessa villkor och som kunderna betalar för, t.ex. en a-kassa eller något annat bolag.

Frågan är lika dum som frågan om vilket bolag som skulle betala ut pengar när en bil blir förstörd.
Citera
2019-09-13, 14:55
  #3355
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Så men andra ord så var det skitsnack. Jag har aldrig köpt sex och kommer aldrig heller att göra det. Jag fick mycket sex som ung och är numera lyckligt gift med 3 vackra flickor. Och även om jag skulle tröttna på frugan i framtiden så kommer jag inte att gå och köpa sex. Så för mig handlar det inte om det. Jag är bara realistisk.

Men okej skit i alla oss som skriver här. Du anser inte att vi värnar om tjejerna. Men tjejerna som säljer säger ju själva att det säkraste är om det är legalt. Samt alla människorättsorganisationer. Värnar inte dom om tjejerna?

Tre döttrar eller tre fruar?

Tjejerna värnar nog om sig själva jo. Organisationerna låter jag vara osagt. Jag tycker att man bör angripa efterfrågan i högre grad än vad man gör. Problemet kommer kvarstå så länge efterfrågan finns. Och den kommer alltid finnas, tydligen. Verkar hopplöst med män inom detta område.
Så, då kvarstår att antingen ta hårdare tag mot konsumenterna, eller att legalisera. Vad som görs i frågan är väl inte särskilt viktigt för mig personligen, men jag vet vilket sorts samhälle jag vill ha.
Citera
2019-09-13, 15:11
  #3356
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ett försäkringsbolag som säljer försäkringar med dessa villkor och som kunderna betalar för, t.ex. en a-kassa eller något annat bolag.

Frågan är lika dum som frågan om vilket bolag som skulle betala ut pengar när en bil blir förstörd.
Förutom att a-kassan inte säljer försäkringar då, utan ingår i det svenska socialförsäkringssystemet.

Kan du tänka dig nåt försäkringbolag som skulle vara intresserat?
Citera
2019-09-13, 15:15
  #3357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Förutom att a-kassan inte säljer försäkringar då, utan ingår i det svenska socialförsäkringssystemet.

Kan du tänka dig nåt försäkringbolag som skulle vara intresserat?

Du fick ju en länk av mig där du kan köpa en arbetslöshetsförsäkring av en a-kassa nyss, 115 kr kostade det hos just dem. Jag har även visat dig att a-kassorna är listade som bolag men även det verkar du ha svårt att ta till dig, du är verkligen obildbar.
För endast 115 kr får du:
Försäkrad lön

Branschkunnigt stöd
Snabb personlig service

https://www.ffakassan.se/
Citera
2019-09-13, 15:15
  #3358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack för att du delar med dig utav detta. Ursäkta att jag gör en poäng utav det tråkiga med att du blev våldtagen, men det hade aldrig hänt dig om du hade fått prostituera dig under kontrollerade former.

Kan bara tänka mig hur många andra som har råkat ut för samma sak, tack vare förbudet.


Kan man nog omöjligt veta, har dock fått för mig att värsta tillfället va pga religösa själ.
Precis. ser likadant på sveriges narkotika politik. dom gör det bara värre... jävla land.
Citera
2019-09-13, 15:19
  #3359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det bör vara din rättighet att göra vad du vill oavsett vad andra tycker. Är du kille med tanke på att du blivit våldtagen av andra med samma kön?

Jo, egentligen. Jag har blivit våldtagen av båda könen men i det här fallet så var det 5 män med (om det nu har någon betydelse) invandrarbakgrund. Har dragit slutsatsen att det måste haft något med kulturism att göra. i övriga fall så har väll alkoholen varit främsta orsaken.
Citera
2019-09-13, 15:22
  #3360
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tre döttrar eller tre fruar?

Tjejerna värnar nog om sig själva jo. Organisationerna låter jag vara osagt. Jag tycker att man bör angripa efterfrågan i högre grad än vad man gör. Problemet kommer kvarstå så länge efterfrågan finns. Och den kommer alltid finnas, tydligen. Verkar hopplöst med män inom detta område.
Så, då kvarstår att antingen ta hårdare tag mot konsumenterna, eller att legalisera. Vad som görs i frågan är väl inte särskilt viktigt för mig personligen, men jag vet vilket sorts samhälle jag vill ha.
Haha jag var otydlig i min text. Jag har en fru och tre döttrar.

Aja jag fattar att tjejernas väl och ve inte är din prioritet. Det räcker gott så för mig. Då får andra se av vilka anledningar som ni feminister inte vill ta bort förbudet för och att ni inte bryr er om era medsystrar. Tack och hej! Jag svarar inte dig nåt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in