Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Ja absolut, håller med om allt ovanstående.
Jag är också osäker. Koncentrationen på individen, överkonsumtionen och hyperkapitalismen har gjort oss rotlösa och mer och mer ensamma. Jag ser många dokumentärer om Japan. Igår såg jag en intervju med en ung japansk man som var gift med en 2D karaktär, Hatsune Miku.
Den sortens ensamhet är gränslös och förtärande. Ingen förtjänar att vara ensam, tyvärr ser de flesta det som ett individuellt problem istället för ett kollektivt.
Men löser man det med prostitution? Och vilka ska isåfall "offras" för att stävja ett sjukare och ensammare samhälle?
Bara lite nattsudd, inget är hugget i sten.
Haha, Japan!!! Jag dör.
Javisst är det så, när man lever för att köpa/hyra sällskap av människor, djur, eller deras elektroniska motsvarigheter, för att bli underhållen, kramad, pussad, vaggad, komplimenterad, tröstad, nynnad, viskad till med gulliga otydbara läten, få va i centrum under en utekväll på stan, få ansiktet masserat med uppvärmda bomullstops, en ny väns förtroliga öra en tid - eller bara en sexuell tjänst omsorgsfullt utvald från gränslös meny.
DÅ har man blivit ensam på riktigt.
Ensammare än en eremit som lever högst upp på berget utan el och aldrig sett en levande käft.