2019-11-09, 16:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Lite klarare kanske. Förstår att du håller hårt på anonymiteten. Man är ju inte direkt öppen med sådana sociopatiska/misogyna tankar.

Vad är det som gör att du så desperat vill ha makt över snygga tjejer? Om jag skulle gissa så är det för att de snygga tjejerna ignorerade dig i skolan?

Vilket tramsigt inlägg, du bemötte inget han framförde utan går istället på hans peson.
Citera
2019-11-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
https://www.straitstimes.com/singapore/more-women-staying-single-across-all-age-groups

I Asien är normen att par gifter sig innan de lever tillsammans.
Och varför använder du dig av statik från helt annan typ av kultur dessutom kan du ju knappast använda Asien som begrepp med tanke på sexturismen till Thailand.
Citera
2019-11-09, 16:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och varför använder du dig av statik från helt annan typ av kultur dessutom kan du ju knappast använda Asien som begrepp med tanke på sexturismen till Thailand.

Tror du att det är det normala för Asiatiska tjejer? Tror du det visar du att du inte har koll.
Citera
2019-11-09, 17:02
Medlem
Citat:
1) 30% har aldrig sex.

2) Sen har du en grupp som,

a) ljuger.

b) har sex ett fåtal gånger per år.

3) Om du skulle inkludera till exempel alla som har sex mindre än 20 gånger per år då skulle du komma upp i 50%.

4) Men vi kan hålla oss till siffran på 30% om du vill. Är det okay att 30% av unga män aldrig får sex?
Ingår i de stora skaror som är religiösa i USA så är det inte fråga om att få sex de kan inte tänka sig sex utanför äktenskapet. Finns mängder av unga män som beklagar sig över att kvinnor inte vill gifta sig vid ung ålder utan hellre vill gå på college och dessutom ha sex utan att vara gifta.
Killar i USA klagar i mängder på att tjejer vill gå på college när de istället borde gifta sig
Citera
2019-11-09, 17:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Jag visar ett samhälle där 80% av männen inte får sex. Tycker du att det är okay?
Citera
2019-11-09, 17:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ingår i de stora skaror som är religiösa i USA så är det inte fråga om att få sex de kan inte tänka sig sex utanför äktenskapet. Finns mängder av unga män som beklagar sig över att kvinnor inte vill gifta sig vid ung ålder utan hellre vill gå på college och dessutom ha sex utan att vara gifta.
Killar i USA klagar i mängder på att tjejer vill gå på college när de istället borde gifta sig

1) Tror du själv att män på 20-30 väntar på äktenskapet och att det är därför som de är incels?

2) Killar klagar på att tjejer inte vill gifta sig? Lever du kvar på 60 talet?

3) Svara på frågan: vad ska vi göra åt de 30%+ av unga män som inte får sex?
Citera
2019-11-09, 17:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Först måste man bevisa att empatin sitter i frontalloben och sedan att högre aktivitet där under vissa tester verkligen betyder att de är mer empatiska. Detta är mycket långt ifrån bevis för att de genuint är mer empatiska så jag köper inte detta.

Sedan är det som jag varit inne på en fråga om hur genuin empatin är och hur mycket som är en överlevnadsstrategi som anpassas efter den verklighet man lever i. Med det menar jag inte att de som är empatiska pga detta bara spelar utan att de verkligen upplever empati.

Jag skulle definitivt anta att man har fastställt att empati sitter i frontalloben eftersom de som deltog i studien utsattes för olika känslor och då såg man olika delar av hjärnan som aktiverades. Och där såg man tydliga skillnader mellan könen på vissa områden.

Men då menar du också att det är en social konstruktion att män skulle vara bättre på teknik? Matte?
Citera
2019-11-09, 17:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Här finns siffor,

Share of American adults having NO sex reaches all-time high, with one in four 18-to-30-year-old men remaining celibate throughout 2018

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/03/30/01/11643056-6866649-image-a-14_1553909606461.jpg

2) Räkna in alla som ljuger eller bara ligger några få gånger per år då kommer du upp i 50%.

Jag vill ha studier på Sveriges män. Det är vad vi diskuterar.
Citera
2019-11-09, 17:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vill ha studier på Sveriges män. Det är vad vi diskuterar.

Jag orkar inte leta fram studier på det. Men du kan räkna med att det ser likadant ut i hela västvärlden.
Citera
2019-11-09, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skulle definitivt anta att man har fastställt att empati sitter i frontalloben eftersom de som deltog i studien utsattes för olika känslor och då såg man olika delar av hjärnan som aktiverades. Och där såg man tydliga skillnader mellan könen på vissa områden.

Men då menar du också att det är en social konstruktion att män skulle vara bättre på teknik? Matte?

Antaganden är ofta felaktiga, inte minst när amatörer antar saker om vad vetenskapen faktiskt har bevisat. Om vi inte ens kan ge en vetenskaplig definition av vad empati är kan vetenskapen förstås inte bevisa något om det.

Matematik som du tar upp är däremot objektivt och det går därför att mäta vilka som är bäst på det.
Citera
2019-11-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tror du att det är det normala för Asiatiska tjejer? Tror du det visar du att du inte har koll.
Gång på gång har det framförts här i tråden att asiatiska tjejer har en helt annan syn på sex och tycker att det är helt normalt att ha massor av sex med okända män mot betalning och jobba på massagesalonger de ser ju nämligen detta som vilket jobb som helst
Citera
2019-11-09, 17:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gång på gång har det framförts här i tråden att asiatiska tjejer har en helt annan syn på sex och tycker att det är helt normalt att ha massor av sex med okända män mot betalning och jobba på massagesalonger de ser ju nämligen detta som vilket jobb som helst

Jag har inte framfört det och det betyder heller inte att sexturismen i Thailand är norm för Asiatiska tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in