2019-09-13, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det motsäger inget jag har skrivit stumpan. Jag köper bara en försäkring om jag gillar villkoren annars avstår jag. Jag har heller aldrig någonsin haft rösträtt om deras villkor. Du är alltså ytterst förvirrad men så är du en feminist också så det går hand i hand.
Ja, du kan ju som sagt avstå från a-kassa om du vill, det är ju inget tvång att ta emot arbetslöshetsunderstöd.
Att du däremot inte har några synpunkter på vilka villkoren ska vara är ju lite märkligt. Men vad vet jag, du kanske inte har några politiska åsikter över huvud taget. Du använder dig bara av sjukvården om du gillar sjukvårdens villkor, och så vidare.
Citera
2019-09-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, du kan ju som sagt avstå från a-kassa om du vill, det är ju inget tvång att ta emot arbetslöshetsunderstöd.
Att du däremot inte har några synpunkter på vilka villkoren ska vara är ju lite märkligt. Men vad vet jag, du kanske inte har några politiska åsikter över huvud taget. Du använder dig bara av sjukvården om du gillar sjukvårdens villkor, och så vidare.

Det är bara du som är extremt trögfattad ipsi. Om jag överväger att teckna en försäkring så kollar jag försäkringsvillkoren och köper endast om de är acceptabla för mig. Hur svårt kan det vara för dig att förstå, det verkar som du har IQ 70.

Sedan är jag som sagt för fri konkurrens och anser att vilket försäkringsbolag ska få utforma sina egna försäkringar hur de vill och då får vi försäkringar med villkor som kunderna efterfrågar. Centralstyrning är sällan bra, individuell frihet är bättre.
Citera
2019-09-13, 11:42
Avslutad
Citat:
Det är bara du som är extremt trögfattad ipsi. Om jag överväger att teckna en försäkring så kollar jag försäkringsvillkoren och köper endast om de är acceptabla för mig. Hur svårt kan det vara för dig att förstå, det verkar som du har IQ 70.

Sedan är jag som sagt för fri konkurrens och anser att vilket försäkringsbolag ska få utforma sina egna försäkringar hur de vill och då får vi försäkringar med villkor som kunderna efterfrågar. Centralstyrning är sällan bra, individuell frihet är bättre.
Och synpunkter på Sveriges lagar ska se ut har du inte heller uppenbarligen.
Citera
2019-09-13, 11:44
Medlem
Citat:
Och synpunkter på Sveriges lagar ska se ut har du inte heller uppenbarligen.

Jo och mina synpunkter på dem i det fallet är att de inte ska utforma villkoren för en försäkring.
Senast redigerad av flekstor 2019-09-13 kl. 11:52.
Citera
2019-09-13, 12:07
Avslutad
Citat:
Jo och mina synpunkter på dem i det fallet är att de inte ska utforma villkoren för en försäkring.
Jaja, men du vill avskaffa a-kassan är en sak, att du inte har några synpunkter på om den ska betala ersättning till folk som vägrar att jobba på bordell är en annan.

Men som sagt, du är ju fri att avstå arbetslöshetsersättning om du tycker a-kassan är för dålig. Lycka till med att få en arbetslöshetsförsäkring från något Försäkringsbolag istället.
Citera
2019-09-13, 12:17
Medlem
Citat:
Vad tror du de prostituerade har för utbildning då?
Som sagt, en massa olika skulle jag tippa
Förmodligen har de flesta inte mycket mer än gymnasiet. I nuläget
Citera
2019-09-13, 12:19
Medlem
Citat:
Jaja, men du vill avskaffa a-kassan är en sak, att du inte har några synpunkter på om den ska betala ersättning till folk som vägrar att jobba på bordell är en annan.

Men som sagt, du är ju fri att avstå arbetslöshetsersättning om du tycker a-kassan är för dålig. Lycka till med att få en arbetslöshetsförsäkring från något Försäkringsbolag istället.

Söta lilla ipsi, du saknar läsförståelse och klarar inte av att dra logiskt korrekta slutsatser. Ingenstans har jag skrivit att jag vill avskaffa a-kassorna, jag är för friheten att vem som helst ska få sälja arbetslöshetsförsäkringar, även de befintliga a-kassorna. Sedan får de potentiella kunderna välja den försäkring de gillar bäst eller avstå.

Men det är också märkligt att du tror att jag behöver en arbetslöshetsförsäkring. Vem tar du mig för, någon som behöver lönearbeta för att få ekonomin att gå ihop och någon som inte är attraktiv på arbetsmarknaden? Jösses.
Citera
2019-09-13, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Som sagt, en massa olika skulle jag tippa
Förmodligen har de flesta inte mycket mer än gymnasiet. I nuläget
Nä, alltså krävs det inte särskilt hög utbildning. Tror du de som inte har lyckats skaffa fullständiga gymnasiebetyg klarar jobbet?
Senast redigerad av Ipsi 2019-09-13 kl. 12:43.
Citera
2019-09-13, 12:25
Avslutad
Citat:
Söta lilla ipsi, du saknar läsförståelse och klarar inte av att dra logiskt korrekta slutsatser. Ingenstans har jag skrivit att jag vill avskaffa a-kassorna, jag är för friheten att vem som helst ska få sälja arbetslöshetsförsäkringar, även de befintliga a-kassorna. Sedan får de potentiella kunderna välja den försäkring de gillar bäst eller avstå.

Men det är också märkligt att du tror att jag behöver en arbetslöshetsförsäkring. Vem tar du mig för, någon som behöver lönearbeta för att få ekonomin att gå ihop och någon som inte är attraktiv på arbetsmarknaden? Jösses.
Men du förstår att arbetslöshetskassan inte är ett försäkringsbolag utan är det svenska arbetslöshetsförsäkringssystemet som du har rätt att ha synpunkter på men avstår?

Så visst, du kan välja a-kassan eller skaffa en försäkring utanför a-kassan. Hos ett försäkringsbolag (men den torde bli dyr).
Senast redigerad av Ipsi 2019-09-13 kl. 12:45.
Citera
2019-09-13, 12:54
Medlem
Citat:
Men du förstår att arbetslöshetskassan inte är ett försäkringsbolag utan är det svenska arbetslöshetsförsäkringssystemet som du har rätt att ha synpunkter på men avstår?

Så visst, du kan välja a-kassan eller skaffa en försäkring utanför a-kassan. Hos ett försäkringsbolag (men den torde bli dyr).

De säljer försäkringar och då är det per definition ett försäkringsbolag sötnos, du kan gå till allabolag.se och söka fram dem!

Och varför skulle det bli dyrare hos andra försäkringsbolag, tror du att just de befintliga a-kassorna är effektivare och bättre på försäkringsverksamhet än andra försäkringsbolag? Lite naivt tänk men som sagt så ska du vara fri att välja efter dina preferenser.
Citera
2019-09-13, 12:54
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vilket skulle problemet vara?
Vissa påstår att man skulle bli av med a-kassan om man tackar nej till att arbeta som prostituerad, men det är uppenbarligen inte ett problem.
Citera
2019-09-13, 12:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad folk efterfrågar är inte alltid likställt med att det är rimligt att tillhandahålla.
Det är korrekt. Men det utesluter ju inte vad jag skrev.

Att kriminalisera något släcker inte automatiskt efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in