2019-09-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon
Jo, egentligen. Jag har blivit våldtagen av båda könen men i det här fallet så var det 5 män med (om det nu har någon betydelse) invandrarbakgrund. Har dragit slutsatsen att det måste haft något med kulturism att göra. i övriga fall så har väll alkoholen varit främsta orsaken.

Tråkigt och kvinnorna har tyvärr stor skuld här. Dels röstar de fram massimport av flyktingar som är extremt överrepresenterade vid brott och speciellt då gruppvåldtäkter, och dels har de tryckt på för förbud mot bordeller som skulle öka säkerheten för sexsäljare.

Något som det talas tystare om är att även kvinnor våldtar så det får du gärna berätta mer om om du har lust.

Tragiskt men detta är effekten av deras politik.
Citera
2019-09-13, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du fick ju en länk av mig där du kan köpa en arbetslöshetsförsäkring av en a-kassa nyss, 115 kr kostade det hos just dem. Jag har även visat dig att a-kassorna är listade som bolag men även det verkar du ha svårt att ta till dig, du är verkligen obildbar.
För endast 115 kr får du:
Försäkrad lön

Branschkunnigt stöd
Snabb personlig service

https://www.ffakassan.se/
Har du provat att erbjuda nåt av försäkringsbolagen 115 kronor i månaden för att de ska garantera din inkomst i händelse av att du blir av med jobbet?
Citera
2019-09-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har du provat att erbjuda nåt av försäkringsbolagen 115 kronor i månaden för att de ska garantera din inkomst i händelse av att du blir av med jobbet?

Nej vad får dig att jag behöver en a-kasseförsäkring, tror du att jag är en simpel löntagare som måste lönearbeta för att ordna min försörjning och att jag dessutom inte har kompetens nog att skaffa mig ett lönearbete om jag skulle behöva det, vem tar du mig för egentligen?

Sedan har jag heller inte påstått att det råder fri konkurrens på det här området men att det jag anser att det borde vara fritt för vilket försäkringsbolag som helst att ge sig in på den marknaden. Dessvärre är den fackliga verksamheten långt ifrån utsatt för fri konkurrens vilket är mycket dåligt förstås.

Du har som sagt var frågat mig om hur jag anser det borde fungera, har du helt glömt det?
Citera
2019-09-13, 15:48
Medlem
Citat:
Tråkigt och kvinnorna har tyvärr stor skuld här. Dels röstar de fram massimport av flyktingar som är extremt överrepresenterade vid brott och speciellt då gruppvåldtäkter, och dels har de tryckt på för förbud mot bordeller som skulle öka säkerheten för sexsäljare.

Något som det talas tystare om är att även kvinnor våldtar så det får du gärna berätta mer om om du har lust.

Du har så rätt.
Ja, tyvärr. Vad jag har förstått är mörkertalet extremt stort. För egen del så har det oftast berott på dom rollerna samhället/media har gett oss. har under tyvärr allt för många gånger tvingats utföra handlingar jag inte varit med på bara för att det förutses o tas för givet vilket inte aldrig varit så lyckat. Detta har hållt på från dess att jag va 13 år och förlorade oskulden tills för bara några månader sen då jag vaknade på mitt boende med en påverkad naken kvinna med sitt kön mot mina läppar. Har hört allt för många liknande historier där det ibland tyvärr nästan verkat som att kvinnorna har utnyttjat rollerna vi är uppfostrade med. har kanske fel men hur ofta har du hört en man säga nej jämfört med en kvinna?
Citera
2019-09-13, 15:56
Avslutad
Citat:
Nej vad får dig att jag behöver en a-kasseförsäkring, tror du att jag är en simpel löntagare som måste lönearbeta för att ordna min försörjning och att jag dessutom inte har kompetens nog att skaffa mig ett lönearbete om jag skulle behöva det, vem tar du mig för egentligen?

Sedan har jag heller inte påstått att det råder fri konkurrens på det här området men att det jag anser att det borde vara fritt för vilket försäkringsbolag som helst att ge sig in på den marknaden. Dessvärre är den fackliga verksamheten långt ifrån utsatt för fri konkurrens vilket är mycket dåligt förstås.

Du har som sagt var frågat mig om hur jag anser det borde fungera, har du helt glömt det?
Ja, jag har frågat dig om du tycker att man ska få a-kassa för att slippa ta erbjudet jobb på bordellen.

Du började prata om försäkringsbolagen istället för a-kassan.
Citera
2019-09-13, 16:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nej, jag undrade om det skulle vara ett problem om det var så.
Uppenbarligen är det inte ett problem. Givetvis skulle din hypotetiska verklighet vara ett problem, av exakt samma anledning och på exakt samma sätt, om Af tex tvingade folk till utlandstjänst som infanteri.

"Drafting" kallas det i tex USA. Sugen?
Citera
2019-09-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon
Du har så rätt.
Ja, tyvärr. Vad jag har förstått är mörkertalet extremt stort. För egen del så har det oftast berott på dom rollerna samhället/media har gett oss. har under tyvärr allt för många gånger tvingats utföra handlingar jag inte varit med på bara för att det förutses o tas för givet vilket inte aldrig varit så lyckat. Detta har hållt på från dess att jag va 13 år och förlorade oskulden tills för bara några månader sen då jag vaknade på mitt boende med en påverkad naken kvinna med sitt kön mot mina läppar. Har hört allt för många liknande historier där det ibland tyvärr nästan verkat som att kvinnorna har utnyttjat rollerna vi är uppfostrade med. har kanske fel men hur ofta har du hört en man säga nej jämfört med en kvinna?

Jo så är det och det är både kvinnor och män som har denna snedvridna världsuppfattning. För egen del har de flesta tjejerna jag levt med utnyttjat mig på morgonen då de varit kåta men jag varit supertrött och bara velat sova. Om en kille tar för sig i det läget och det trots att hon sömndrucket gnyr neeej sluta då är det en solklar våldtäkt.

När en kille utsätts för samma sak då är attityden att det mest är charmigt och "du kan väl säga ifrån ordentligt om du inte gillar det". Inte en chans att en åklagare tar killens berättelse om det på allvar men om en tjej anmäler det då blir det åtal om hon kommer med en trovärdig berättelse.
Citera
2019-09-13, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Uppenbarligen är det inte ett problem. Givetvis skulle din hypotetiska verklighet vara ett problem, av exakt samma anledning och på exakt samma sätt, om Af tex tvingade folk till utlandstjänst som infanteri.

"Drafting" kallas det i tex USA. Sugen?
Jaha.

Ja, en del tycker att prostitution inte skiljer sig den andra jobb som att hämta sopor, städa eller torks bajs i vården. Andra jämför med utlandstjänst i infanteriet.
Citera
2019-09-13, 16:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Haha jag var otydlig i min text. Jag har en fru och tre döttrar.

Aja jag fattar att tjejernas väl och ve inte är din prioritet. Det räcker gott så för mig. Då får andra se av vilka anledningar som ni feminister inte vill ta bort förbudet för och att ni inte bryr er om era medsystrar. Tack och hej! Jag svarar inte dig nåt mer.

Haha, vad är ditt problem? Blev det jobbigt nu när någon inte håller med dig?
Jag är inte feminist, man kan vara emot prostitition ändå. Du kan ju alltid höra med dina döttrar vad de tycker om prostitition, om de är tillräckligt gamla.
De prostituerades väl och ve är varken din eller någon annan mans prioritet heller. Om man är förespråkare av prostitition så är man per automatik likgiltig till de prostituerades väl och ve. Det borde du väl ändå förstå tycker jag.
Citera
2019-09-13, 16:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Och där kom den ja. "Kvinnorna har stor skuld här". Det blir fruktansvärt ynkligt när ni hävdar att allting alltid är någon annans fel.

Om en person begår ett brott så är det dennes ansvar. Ingen annans, förutom möjligtvis föräldrarnas som misslyckats med att uppfostra sitt barn.
Det är inte kvinnornas, männens, grannens, kompisens eller någon annans fel.
Sedan är givetvis omkringliggande faktorer som rättssystem, brist på utvisning och för mycket invandring faktorer som bidrar,.men det kan fortfarande aldrig skyllas på någon annan än den som begår brottet.

Bordeller skulle inte förebygga gruppvåldtäkter ett enda dugg. Herregud du tror väl inte att de gruppvåldtar för att de är så förbannat kåta?
Det är ett sätt att förstöra samhället på. Detta hade skett oavsett bordeller. Varför skulle dessa ohederliga män plötsligt tycka att det var läge att göra något mer rakryggat och betala, när de inte gör det annars?
Jag tycker mest att ditt inlägg dryper av "vi skyller allt på kvinnor". Det är så otroligt korkat.
Citera
2019-09-13, 16:50
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jaha.

Ja, en del tycker att prostitution inte skiljer sig den andra jobb som att hämta sopor, städa eller torks bajs i vården. Andra jämför med utlandstjänst i infanteriet.
Medan andra påstår att det är något övernaturligt. Finns knappt.
Citera
2019-09-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och där kom den ja. "Kvinnorna har stor skuld här". Det blir fruktansvärt ynkligt när ni hävdar att allting alltid är någon annans fel.

Försök inte fly undan ansvar nu, det är kvinnorna som har röstat fram massimport av flyktingar som är extremt överrepresenterade i brottsstatistiken, då kan man inte sedan komma och skylla ifrån sig på andra. Kvinnor måste växa upp och se vad deras handlingar leder till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in