2019-09-13, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har redan hänt, läs på om Stonewall riots.

Jag har inte drivit igenom några homofobiska lagar. De väntade inte, läs på om Stonewall riots.

Jag skrev inte att de var tvungna att flytta.

Det är inget försvar för din hållning att homosexuella som lever under lagar som förbjuder homosex ska vänta på bättre tider eller fly landet. Alla som har någon som helst känsla för mänskliga rättigheter svarar att de förstås har rätt att ha sex oavsett hur äcklad sådana som du än blir av det.
Citera
2019-09-13, 03:33
Medlem
har inte läst alla kommenar in diskussionen men känner dock att jag vill ge min syn på saken. Jag tycker prostition ska legaliseras. Orsaken till detta. Jag har själv varit prostituerad. Ser inget konstigt med det, Jag menar, det är ju bara utbyte av tjänster?! Behöver inte finnas känslor inblandade osv.

Sen har jag väldigt många handikappade vänner. Hur ska dom göra? Och jag menar, varför inte?

Sen en annan grej, Vet många, speciellt amfetamister som hade mått väldigt bra att få avsluta ett race med lite kroppslig kontakt.
Sen tror jag även av våldtäkts anmälningar skulle minska. Folk måste få uttlopp för sånt här, annars blir man ju totalt jävla galen.

Jag har haft ett aktiv sexliv från dess att jag va 13 år fram till c:a 26 års åldern. Har under denna tid haft tider då jag prostituerat mig för att få råd med mat, hyra samt att finansiera mina intressen. Blev våldtagen av 5 "människor" av samma kön och har sedan dess inte kunnat röra vid en annan människa... trist... men sant...

Anser ju dock fortfarande att människohandel osv är helt jävla fel.
Citera
2019-09-13, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon
har inte läst alla kommenar in diskussionen men känner dock att jag vill ge min syn på saken. Jag tycker prostition ska legaliseras. Orsaken till detta. Jag har själv varit prostituerad. Ser inget konstigt med det, Jag menar, det är ju bara utbyte av tjänster?! Behöver inte finnas känslor inblandade osv.

Sen har jag väldigt många handikappade vänner. Hur ska dom göra? Och jag menar, varför inte?

Sen en annan grej, Vet många, speciellt amfetamister som hade mått väldigt bra att få avsluta ett race med lite kroppslig kontakt.
Sen tror jag även av våldtäkts anmälningar skulle minska. Folk måste få uttlopp för sånt här, annars blir man ju totalt jävla galen.

Jag har haft ett aktiv sexliv från dess att jag va 13 år fram till c:a 26 års åldern. Har under denna tid haft tider då jag prostituerat mig för att få råd med mat, hyra samt att finansiera mina intressen. Blev våldtagen av 5 "människor" av samma kön och har sedan dess inte kunnat röra vid en annan människa... trist... men sant...

Ja det bör vara din rättighet att göra vad du vill oavsett vad andra tycker. Är du kille med tanke på att du blivit våldtagen av andra med samma kön?
Citera
2019-09-13, 03:47
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon

Tack för att du delar med dig utav detta. Ursäkta att jag gör en poäng utav det tråkiga med att du blev våldtagen, men det hade aldrig hänt dig om du hade fått prostituera dig under kontrollerade former.

Kan bara tänka mig hur många andra som har råkat ut för samma sak, tack vare förbudet.
Citera
2019-09-13, 05:59
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja absolut, håller med om allt ovanstående.

Jag är också osäker. Koncentrationen på individen, överkonsumtionen och hyperkapitalismen har gjort oss rotlösa och mer och mer ensamma. Jag ser många dokumentärer om Japan. Igår såg jag en intervju med en ung japansk man som var gift med en 2D karaktär, Hatsune Miku.

Den sortens ensamhet är gränslös och förtärande. Ingen förtjänar att vara ensam, tyvärr ser de flesta det som ett individuellt problem istället för ett kollektivt.

Men löser man det med prostitution? Och vilka ska isåfall "offras" för att stävja ett sjukare och ensammare samhälle?

Bara lite nattsudd, inget är hugget i sten.

Haha, Japan!!! Jag dör.

Javisst är det så, när man lever för att köpa/hyra sällskap av människor, djur, eller deras elektroniska motsvarigheter, för att bli underhållen, kramad, pussad, vaggad, komplimenterad, tröstad, nynnad, viskad till med gulliga otydbara läten, få va i centrum under en utekväll på stan, få ansiktet masserat med uppvärmda bomullstops, en ny väns förtroliga öra en tid - eller bara en sexuell tjänst omsorgsfullt utvald från gränslös meny.

DÅ har man blivit ensam på riktigt.

Ensammare än en eremit som lever högst upp på berget utan el och aldrig sett en levande käft.
Citera
2019-09-13, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Säljer de försäkringar?
Har du en länk till där man kan köpa?
Vad bra, då fattar du att Försäkringskassan inte är ett försäkringsbolag bara för att de administrerar sjuk- och föräldraförsäkringen. Samma gäller a-kassorna som inte är försäkringsbolag bara för att de administrerar srbetslöshetsförsäkringen.

De förstnämnda enligt Socialförsäkringsbalken och de sistnämnda enligt Lag om arbetslöshetsförsäkring.

Men du tänker kanske fortsätta låtsas att a-kassan är ett försäkringsbolag för att du inte vågar svara på frågan.
Senast redigerad av Ipsi 2019-09-13 kl. 07:04.
Citera
2019-09-13, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Självklart, men förhoppningsvis inte direkt in från gatan.
Sedan är det inte ett yrke heller att enbart att torka stjärt, utan ingår i annan uppgift
Ganska förolämpande mot sjuksköterskor som nog gör det oftast tycker du inte? fö
Antyda att random människa från gatan kan göra deras uppgifter.
Det är arbetsgivaren som avgör vilka kvalifikationer som krävs för jobbet.

Men vad var ditt svar på min fråga om ifall AF ska anvisa prostitutionsjobb och att man i så fall inte får tacka nej för att man hellre vill ha a-kassa istället?
Citera
2019-09-13, 07:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Vill man göra sig själv en otjänst och tappa en del av hoppet om män kan man alltid gå in och läsa lite i prostitutionsforumet...
Citera
2019-09-13, 07:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack för att du delar med dig utav detta. Ursäkta att jag gör en poäng utav det tråkiga med att du blev våldtagen, men det hade aldrig hänt dig om du hade fått prostituera dig under kontrollerade former.

Kan bara tänka mig hur många andra som har råkat ut för samma sak, tack vare förbudet.

Hade aldrig hänt?
Det var stora ord du slänger dig med. Givetvis kan sådant hända ändå!
Sluta upp med att försköna legaliserad prostitition.
Citera
2019-09-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är arbetsgivaren som avgör vilka kvalifikationer som krävs för jobbet.

Men vad var ditt svar på min fråga om ifall AF ska anvisa prostitutionsjobb och att man i så fall inte får tacka nej för att man hellre vill ha a-kassa istället?
Det förstås.

Går inte att svara på då prostitutionsjobb uppenbart skulle komma med krav kvalifikationer spetskompetens etc etc

Kan likaså fråga om AF vill att man ska vara hjärnkirurg, det är en del som kommer till
Citera
2019-09-13, 07:30
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hade aldrig hänt?
Det var stora ord du slänger dig med. Givetvis kan sådant hända ändå!
Sluta upp med att försköna legaliserad prostitition.
Jasså du. Så om det hade varit lagligt och personen hade sålt sex under kontrollerade former så hade hen blivit våldtagen? Är det vad du påstår?

Har nån tjej i Tyskland blivit våldtagen på jobbet i bordellerna? Du skrev ju själv att du hade varit okej med det om det pågick i en övervakad byggnad med kameror och vakter. Och du påstår nu att det hade kunnat hända på jobbet?

Att säga sanningen om riskerna är alltså att försköna bilden. Ja du! Bestäm dig nu, är du för ett ert fortsatt förbud eller vill du minimera riskerna för personer som vill sälja sex?
Citera
2019-09-13, 07:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jasså du. Så om det hade varit lagligt och personen hade sålt sex under kontrollerade former så hade hen blivit våldtagen? Är det vad du påstår?

Har nån tjej i Tyskland blivit våldtagen på jobbet i bordellerna? Du skrev ju själv att du hade varit okej med det om det pågick i en övervakad byggnad med kameror och vakter. Och du påstår nu att det hade kunnat hända på jobbet?

Att säga sanningen om riskerna är alltså att försköna bilden. Ja du! Bestäm dig nu, är du för ett ert fortsatt förbud eller vill du minimera riskerna för personer som vill sälja sex?

Nej jag har aldrig påstått att det är okej att det pågår på bordeller. Jag är emot bordeller.

Jag tycker inte att sexköp nödvändigtvis måste vara avkriminaliserat, men bordeller och all form av verksamhet där det finns mellanhänder inblandade är jag emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in