Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Därför att de försöker få det att låta helt problemfritt och som vilket annat jobb som helst, men när man sen drar det till sin spets så kan de flesta inte svara på en rak fråga eller slingrar sig som ormar. Kommer med en massa floskler osv.
Okej då är jag med. Det är såklart inte som vilket jobb som helst. Det är något som inte ens många människor kan tänka sig att jobba med. Om ens nån procent. Men dom få som kan tänka sig borde då få göra det under kontrollerade former. Som jag skrev innan, i ett statligt ägt byggnad etc etc. Vi är väl alla lekmän här så det blir svårt för oss att säga exakt hur det ska gå till om det blir legalt. Detaljerna får ju i så fall våra ledare tillsammans med tjejerna som kan tänka sig att jobba med det reda ut.
Citat:
Inga svenska tjejer flyr för sina liv från Sverige...... Däremot saudiska tjejer, till och med en saudisk prinsessa. Säger en hel del eller hur?
Du förstår vad jag menar. I Saudi så blir du straffad om du dricker. I Sverige så blir du straffad ifall du röker. Olika straffskalor såklart, men i grunden så säger bägge länderna att du inte får göra vad du vill med din kropp. Staten äger den rätten. Vi är alltså inte bättre när det gäller det. Men självklart så är Sverige tusenfalt bättre land att bo i.
Citat:
Nej du är en vuxenmobbare och jag hatar vuxenmobbare, det var därför jag reagerade.
Egentligen inte. Men när någon har en åsikt om ngt som skadar människor så förtjänar dom inget annat än skit. Hade jag sett henne framför mig så hade hon blivit verbalt attackerad, och då är jag snäll. Hon förtjänar mer än så. Hur många kvinnor har inte blivit våldtagna och misshandlade på grund utav förbudet. Hur många män har inte förlorat sina jobb för att dom betalade för lite umgänge osv.
Citat:
Du kan faktiskt checka ut, mer eller mindre. Många har redan gjort det. Bara genom att dra ner på din konsumtion så mycket som möjligt, äga så lite prylar som möjligt befriar själen ett stycke. Testa ett år och se om du gillar det. Du kan "protestera" på många olika vis och du lever i helt rätt tid.
Jag lever redan på minimalt. Mitt motto är: mindre är mer! Sen så mediterar jag mycket, och det befriar ens själ om ngt. Testa det!
Jag älskar Sverige och vill inte checka ut. Det enda jag vill är att Sverige följer direktivet ifrån FN om att följa mänskliga rättigheterna och låta mig äga min kropp. Men av ngn konstig anledning så vägrar våra politiker släppa på det. Men det är en fråga för en annan tråd.