2019-09-13, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Haha shit alltså, vi har redan haft denna diskussionen. Läs bakåt i tråden och gå sen och lägg dig. Godnatt.

Ja det är verkligen shit att du anser att lagar som förbjuder homosexuella att ha sex ska åtföljas. Du respekterar inte människors rätt till sin egen sexualitet.
Citera
2019-09-13, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten.Sixtensen
Tack!

Jag är själv som sagt väldigt osäker i frågan så det är skönt det finns andra som delar denna. Just nu försvarar jag Sveriges sätt att se på sexköp, men är medveten om att problemets rötter sträcker sig bortom juridik och moral.

Men en snabb belysning i vidvinkelperspektiv kan nog aldrig skada, även om vi då konstaterar att en autentisk lösning på problemet är svår och kräver fler nyanser än en vanlig politisk debatt.

Ja absolut, håller med om allt ovanstående.

Jag är också osäker. Koncentrationen på individen, överkonsumtionen och hyperkapitalismen har gjort oss rotlösa och mer och mer ensamma. Jag ser många dokumentärer om Japan. Igår såg jag en intervju med en ung japansk man som var gift med en 2D karaktär, Hatsune Miku.

Den sortens ensamhet är gränslös och förtärande. Ingen förtjänar att vara ensam, tyvärr ser de flesta det som ett individuellt problem istället för ett kollektivt.

Men löser man det med prostitution? Och vilka ska isåfall "offras" för att stävja ett sjukare och ensammare samhälle?

Bara lite nattsudd, inget är hugget i sten.
Citera
2019-09-13, 02:35
Medlem
Citat:
Ja absolut, håller med om allt ovanstående.

Jag är också osäker. Koncentrationen på individen, överkonsumtionen och hyperkapitalismen har gjort oss rotlösa och mer och mer ensamma. Jag ser många dokumentärer om Japan. Igår såg jag en intervju med en ung japansk man som var gift med en 2D karaktär, Hatsune Miku.

Den sortens ensamhet är gränslös och förtärande. Ingen förtjänar att vara ensam, tyvärr ser de flesta det som ett individuellt problem istället för ett kollektivt.

Men löser man det med prostitution? Och vilka ska isåfall "offras" för att stävja ett sjukare och ensammare samhälle?

Bara lite nattsudd, inget är hugget i sten.
Hur är att torka rumpor inte att quote unquote offras (fin människosyn)?
Tvätta folks nakna kroppar, hur skadas inte folk av att behöva göra det?
Vad för magiskt gör sex så eeeeextremt annorlunda mot ALLA andra intima tjänster folk gör mot pengar?

Sen ja det äckliga hyperkapitalistiska samhälle vi i väst o japan mfl lever i har mycket att ta ansvar för, helt sant.
Citera
2019-09-13, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det är verkligen shit att du anser att lagar som förbjuder homosexuella att ha sex ska åtföljas. Du respekterar inte människors rätt till sin egen sexualitet.

Vad håller du på med? Men visst, jag ska försöka förklara så du förstår.

Om majoriteten i ett demokratiskt land vill förbjuda homosex så blir homosex troligen förbjudet eftersom majoriteten kommer att rösta på de politiker/partier som vill förbjuda homosex. Det var detta vi pratade om.

Då säger jag att det finns följande alternativ:

1. Anpassa sig. Om man vill leva/står ut i ett samhälle som förbjuder homosex. Kanske skiter man i vilket och tycker det finns viktigare saker att bry sig om.

2. Man får jobba för förändring. Om man INTE står ut i ett samhälle som förbjuder homosex då får man kämpa för de homosexuellas rättigheter. Det är ens fulla rätt i en demokrati att göra.

3. Man kan också flytta. Man känner sig kanske helt uppgiven och äcklad och bara vill fly. Man vill kanske inte ens bo kvar i ett land där majoriteten är emot homosexuellas rätt att leva ut sin sexualitet. Detta blir också en form av protest.

Och nu säger jag ÅTERIGEN att jag skulle valt PUNKT TVÅ.
Citera
2019-09-13, 02:52
Avstängd
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

Feminister jobbar INTE för kvinnor !
Feminister jobbar mot män !

Feminism är Penisavund !
Citera
2019-09-13, 03:00
Medlem
Citat:
Vad håller du på med? Men visst, jag ska försöka förklara så du förstår.

Om majoriteten i ett demokratiskt land vill förbjuda homosex så blir homosex troligen förbjudet eftersom majoriteten kommer att rösta på de politiker/partier som vill förbjuda homosex. Det var detta vi pratade om.

Då säger jag att det finns följande alternativ:

1. Anpassa sig. Om man vill leva/står ut i ett samhälle som förbjuder homosex. Kanske skiter man i vilket och tycker det finns viktigare saker att bry sig om.

2. Man får jobba för förändring. Om man INTE står ut i ett samhälle som förbjuder homosex då får man kämpa för de homosexuellas rättigheter. Det är ens fulla rätt i en demokrati att göra.

3. Man kan också flytta. Man känner sig kanske helt uppgiven och äcklad och bara vill fly. Man vill kanske inte ens bo kvar i ett land där majoriteten är emot homosexuellas rätt att leva ut sin sexualitet. Detta blir också en form av protest.

Och nu säger jag ÅTERIGEN att jag skulle valt PUNKT TVÅ.

Försök inte med efterhandskonstruktioner. Att ens föra fram att homosexuella ska anpassa sig efter lagar som förbjuder dem ha sex är barockt och att man kan inte föra fram att de får jobba för att få till en förändring heller.

De har självklart rätt till sin sexualitet oavsett vad trångsynta människor som du driver fram för lagar och ska inte behöva vänta med det tills tiderna eventuellt blir bättre någon gång i framtiden.

Om du som sista punkt säger att de får flytta lägger du dig på mullorna i Irans nivå. Att en svensk inte har större känsla för mänskliga rättigheter är fullkomligt extremt.
Citera
2019-09-13, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Hur är att torka rumpor inte att quote unquote offras (fin människosyn)?
Tvätta folks nakna kroppar, hur skadas inte folk av att behöva göra det?
Vad för magiskt gör sex så eeeeextremt annorlunda mot ALLA andra intima tjänster folk gör mot pengar?

Sen ja det äckliga hyperkapitalistiska samhälle vi i väst o japan mfl lever i har mycket att ta ansvar för, helt sant.

Det hade varit toppen om du hade dragit igång ett projekt där du reste runt i världen och frågade prostituerade killar och tjejer hur de mår, hur och varför de började prostituera sig, hur de skadas psykiskt och fysiskt osv.

Och samtidigt ställde samma frågor till människor som jobbar inom äldreomsorgen.

Hade varit jätteintressant att läsa dessa intervjuer.

Du hade kunnat börja i Sverige. På prostitutionsforumet skriver torskarna om prostituerade, var de går att hitta och ibland läggs där till och med ut nakenbilder på de prostituerade. Leta upp dem och fråga.

Sen samma frågor till människor som jobbar inom äldreomsorgen.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-13 kl. 03:12.
Citera
2019-09-13, 03:18
Medlem
Citat:
Det hade varit toppen om du hade dragit igång ett projekt där du reste runt i världen och frågade prostituerade killar och tjejer hur de mår, hur och varför de började prostituera sig, hur de skadas psykiskt och fysiskt osv.

Och samtidigt ställde samma frågor till människor som jobbar inom äldreomsorgen.

Hade varit jätteintressant att läsa dessa intervjuer.

Du hade kunnat börja i Sverige. På prostitutionsforumet skriver torskarna om prostituerade, var de går att hitta och ibland läggs där till och med ut nakenbilder på de prostituerade. Leta upp dem och fråga.

Sen samma frågor till människor som jobbar inom äldreomsorgen.
Det hade det säkert.
Frågan exakt vad skillnaden är kvarstår
Vad är det som gör en intim kroppskontakt "mindre" skadlig, kan verkligen inte förstå
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-13 kl. 03:22.
Citera
2019-09-13, 03:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Försök inte med efterhandskonstruktioner. Att ens föra fram att homosexuella ska anpassa sig efter lagar som förbjuder dem ha sex är barockt och att man kan inte föra fram att de får jobba för att få till en förändring heller.

De har självklart rätt till sin sexualitet oavsett vad trångsynta människor som du driver fram för lagar och ska inte behöva vänta med det tills tiderna eventuellt blir bättre någon gång i framtiden.

Om du som sista punkt säger att de får flytta lägger du dig på mullorna i Irans nivå. Att en svensk inte har större känsla för mänskliga rättigheter är fullkomligt extremt.

Har redan hänt, läs på om Stonewall riots.

Jag har inte drivit igenom några homofobiska lagar. De väntade inte, läs på om Stonewall riots.

Jag skrev inte att de var tvungna att flytta.
Citera
2019-09-13, 03:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det hade det säkert.
Frågan exakt vad skillnaden är kvarstår

Japp den kvarstår, svaret är nog olika för olika människor.
Citera
2019-09-13, 03:25
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Därför att de försöker få det att låta helt problemfritt och som vilket annat jobb som helst, men när man sen drar det till sin spets så kan de flesta inte svara på en rak fråga eller slingrar sig som ormar. Kommer med en massa floskler osv.
Okej då är jag med. Det är såklart inte som vilket jobb som helst. Det är något som inte ens många människor kan tänka sig att jobba med. Om ens nån procent. Men dom få som kan tänka sig borde då få göra det under kontrollerade former. Som jag skrev innan, i ett statligt ägt byggnad etc etc. Vi är väl alla lekmän här så det blir svårt för oss att säga exakt hur det ska gå till om det blir legalt. Detaljerna får ju i så fall våra ledare tillsammans med tjejerna som kan tänka sig att jobba med det reda ut.

Citat:
Inga svenska tjejer flyr för sina liv från Sverige...... Däremot saudiska tjejer, till och med en saudisk prinsessa. Säger en hel del eller hur?
Du förstår vad jag menar. I Saudi så blir du straffad om du dricker. I Sverige så blir du straffad ifall du röker. Olika straffskalor såklart, men i grunden så säger bägge länderna att du inte får göra vad du vill med din kropp. Staten äger den rätten. Vi är alltså inte bättre när det gäller det. Men självklart så är Sverige tusenfalt bättre land att bo i.

Citat:
Nej du är en vuxenmobbare och jag hatar vuxenmobbare, det var därför jag reagerade.
Egentligen inte. Men när någon har en åsikt om ngt som skadar människor så förtjänar dom inget annat än skit. Hade jag sett henne framför mig så hade hon blivit verbalt attackerad, och då är jag snäll. Hon förtjänar mer än så. Hur många kvinnor har inte blivit våldtagna och misshandlade på grund utav förbudet. Hur många män har inte förlorat sina jobb för att dom betalade för lite umgänge osv.

Citat:
Du kan faktiskt checka ut, mer eller mindre. Många har redan gjort det. Bara genom att dra ner på din konsumtion så mycket som möjligt, äga så lite prylar som möjligt befriar själen ett stycke. Testa ett år och se om du gillar det. Du kan "protestera" på många olika vis och du lever i helt rätt tid.
Jag lever redan på minimalt. Mitt motto är: mindre är mer! Sen så mediterar jag mycket, och det befriar ens själ om ngt. Testa det!

Jag älskar Sverige och vill inte checka ut. Det enda jag vill är att Sverige följer direktivet ifrån FN om att följa mänskliga rättigheterna och låta mig äga min kropp. Men av ngn konstig anledning så vägrar våra politiker släppa på det. Men det är en fråga för en annan tråd.
Citera
2019-09-13, 03:26
Medlem
Citat:
Japp den kvarstår, svaret är nog olika för olika människor.
Mmm...
Skulle bli svårt att få till en ordentlig studie då frågan är vad skillnaden i kroppskontakt är.
Yttre oegentligheter skulle påverka en hel del

En studie i att få fram exakt hur en sorts intim kroppslig handling med en främling skulle vara skadlig för liv medan en annan inte är det..
Ja det vore ju intressant, men i nuläget totalt omöjligt som sagt pga för många yttre influenser.

Ingen är nöjd med hur det är idag eller hur de sexarbetare som tvingas har det men det finns noll och inget som säger att prostitution MÅSTE förhålla sig på så sätt.
Vi vet det pga att det historiskt sätt INTE gjort det. Alls
Samt via alla de kulturer som har öppnare syn
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-13 kl. 04:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in