2019-09-12, 23:57
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Givetvis ska det inte vara kriminellt att betala för något som är lagligt att ge bort gratis.

Sex är inte en transaktion i bemärkelsen något vi kan ge eller få som vilken vara som helst, och därför inget som kan skänkas som en allmosa. Utanför prostitutionens ram förtjänas sex med andra medel än pengar, nämligen genom attraktionskraften i frivilliga och ömsesidiga förbindelser.

Att pengar sedan är något som kan öka ens attraktionskraft är en annan sak. Vad som är en frivillig förbindelse eller inte, avgörs från situation till situation och inte genom en på förhand bestämd uppgörelse. Prova att gå ut en kväll på Stureplan och ragga så kan du själv undersöka skillnaden.
Citera
2019-09-12, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
De säljer försäkringar stumpan.
Du kanske tror att Försäkringskassan också är ett försäkringsbolag?
Citera
2019-09-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du kanske tror att Försäkringskassan också är ett försäkringsbolag?

Säljer de försäkringar?
Har du en länk till där man kan köpa?
Citera
2019-09-13, 00:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det är Bara med män som du har personliga problem med alltså, tänker eftersom du specifikt nämner män...
Äldre kvinnor som utnyttjar fattiga män i tex Gambia är ju inte direkt ovanligt o det är ju en typ av sexhandel som direkt hyllas i diverse damtidningar mm.
Män kan inte ens åka till Asien utan att misstänkliggöras o hånas men dessa kvinnor möter inget förakt när dom berättar i tvsoffor i sina sexköp

Men jajo vi kan ju def säga att dagens system i de länder med laglig sexhandel måste förbättras.

Jo jag känner precis samma för de kvinnor som köper sex av fattiga män i U-länder. Det är bara det att detta är en försvinnande del jämfört med män som köper sex. Därav får det inte någon central roll i diskussionen.
Citera
2019-09-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, sannolikheten för att man får torka bajs om man jobbar vården är rätt hög.
Självklart, men förhoppningsvis inte direkt in från gatan.
Sedan är det inte ett yrke heller att enbart att torka stjärt, utan ingår i annan uppgift
Ganska förolämpande mot sjuksköterskor som nog gör det oftast tycker du inte? fö
Antyda att random människa från gatan kan göra deras uppgifter.
Citera
2019-09-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo jag känner precis samma för de kvinnor som köper sex av fattiga män i U-länder. Det är bara det att detta är en försvinnande del jämfört med män som köper sex. Därav får det inte någon central roll i diskussionen.
Ah ok förstår, bra så

Den är inte så liten som man kan tro, ses ju inte ens som problematiskt av samhället i stort. Vilket är varför det inte diskuteras om.
Så inga studier eller utredningar görs
https://www.expressen.se/nyheter/marja-70-kvinnor-kanner-att-de-kommit-till-sexhimlen/
Går det ens att föreställa sig en lika skönmålande artikel om män i Asien?
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-13 kl. 00:08.
Citera
2019-09-13, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej det blir inte så bara för att du säger det, bärplockning är t.ex. inte förbjudet trots att bärplockare ofta utnyttjas, luras och tvingas plocka bär utan utlovad ersättning. Det är inte bärplockningen eller sex som är förbjuden utan slaveri och olika former av tvång etc.

Glömde du förresten bort att svara på följande fråga som jag ställde eller var den för obekväm för dig?

Har jag påstått det? Däremot har jag skrivit nu gång på gång att man måste gå in och reglera upp skiten "lägga näsan i blöt" "bestämma över två myndiga personer" som du skulle uttryckt det.

Angående homosexualitet. Jag skrev ungefär "Ja jag hade anpassat mig, eller jobbat för förändring, eller flyttat." JOBBAT FÖR FÖRÄNDRING.
Citera
2019-09-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har jag påstått det? Däremot har jag skrivit nu gång på gång att man måste gå in och reglera upp skiten "lägga näsan i blöt" "bestämma över två myndiga personer" som du skulle uttryckt det.

Nej det måste man inte alls.

Citat:
Angående homosexualitet. Jag skrev ungefär "Ja jag hade anpassat mig, eller jobbat för förändring, eller flyttat." JOBBAT FÖR FÖRÄNDRING.

Jaha så du rättar dig efter lagar mot att homosexuella får ha sex med varandra, det visar på en vedervärdig syn på människors rättigheter. Ingen annan människa har med att göra om två homosexuella har sex med varandra.
Citera
2019-09-13, 00:17
Avslutad
Citat:
Ni moraltanter i tråden kanske ska lära av er medsyster Babianen, som nu kommit med en alldeles färsk recension från hennes och hennes mans sexresa på Berlins gruppsexbordeller. Med bildbevis på att hon är kvinna och allt!

(FB) Sausage Hunt Berlin - Erlebniswohnung och Insomnia September 2019

Det här är en frigjord kvinna det!

Så ni kvinnor i tråden, stå inte och tala för vad andra kvinnor gillar i sängen. Ni kan bara tala för er själva!

Visa ett enda jävla inlägg där jag talar om för andra kvinnor vad de ska och inte ska gilla i sängen. Ett enda! Du är fan inte klok din gamla judehatare. Dessutom snälla nån, när man kör hennes egen retorik tillbaka blir hon tyst som muren.
Citera
2019-09-13, 00:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Visa ett enda jävla inlägg där jag talar om för andra kvinnor vad de ska och inte ska gilla i sängen. Ett enda! Du är fan inte klok din gamla judehatare. Dessutom snälla nån, när man kör hennes egen retorik tillbaka blir hon tyst som muren.

Vem har frågat dig? Tog du åt dig när jag adresserade "moraltanterna" i tråden? Mycket talande...
Citera
2019-09-13, 00:20
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Vilken retorik menar du från miss Baboon?
Citera
2019-09-13, 00:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ni moraltanter i tråden kanske ska lära av er medsyster Babianen, som nu kommit med en alldeles färsk recension från hennes och hennes mans sexresa på Berlins gruppsexbordeller. Med bildbevis på att hon är kvinna och allt!

(FB) Sausage Hunt Berlin - Erlebniswohnung och Insomnia September 2019

Det här är en frigjord kvinna det!

Så ni kvinnor i tråden, stå inte och tala för vad andra kvinnor gillar i sängen. Ni kan bara tala för er själva!

Jag tror definitivt att babianen är ett troll så det är lite svårt att ta på allvar. Dessutom ett feministiskt troll.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-13 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in