Citat:
Ursprungligen postat av
Iris-T
Nej jag menar misslyckas med att bevisa något av sina påståenden.
Menar du att det faktum att ansvariga i ilfart förstörde både brottsplats och nästan alla bevis INNAN en forensisk brandteknisk utredning tillsattes, inte är bevisat?
Citat:
Indicier, gissningslekar eller rent hittepå är inget och kommer aldrig vara bevis.
Om så, vems fel är det att allmänheten och kritiker av den officiella storyn måste gå på ”indicier och gissningslekar”, menar du?
Citat:
Dessa (du) förstår inte att värme får molekyler att röra sig snabbare och kyla får dom att röra sig långsammare.
Citera var jag visar att jag inte förstår det.
Citat:
Om man utsätter stål för hög värme så tappar stålet sin bärkraft, det sväller och blir mjukt.
Definiera ”hög värme” i det här specifika fallet.
Citat:
Om då stål råkar utgöra själva stommen i en skyskrapa som brinner i flera timmar utan att någon är där och släcker så kan en normal funtad person räkna ut vad som kommer hända tillslut.
Flera timmar i hela skyskrapan? På samma ställe?
Citat:
Jag är inget vidare fan av MSM ska du veta men jag kan garantera att även dom har gränser för hur lågbegåvad man får vara för att jobba där.
Har dom? Hur vet du det?
Citat:
Jag skiter i NIST och deras simulering, andra får gärna använda sig av den som argumentation men jag bryr mig inte. Den och "Dr" Leroy's skit behövs alltså inte för att förstå när det handlar om en så pass enkel sak som värme och stål + massa och gravitation = kollaps.
Så, att en i princip enig mänsklighet tycker att det ”ser ut som en typisk CD” är således irrelevant i sammanhanget?
Citat:
Stålet som utgjorde den bärande strukturen i den så kallade ståltubskonstruktion som WTC 7 var konstruerad efter
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Steel_frame svällde och blev mjukt av den värme som uppstod av den eldsvåda som bröt ut efter det norra tornet kollapsat precis intill. Byggnaden kollapsade då tillslut av sin egen tyngd rakt nedåt och det av samma anledning som jorden är rund, alltså gravitationen.
Är det det här du menar är gedigna ”fysikkunskaper”?
Citat:
Inga sprängmedel
Ingen nanotermit
Hur vet Du det?
Citat:
Ingen magi eller hokus pokus
Inga nedgrävda atombomber
Inga laserkanoner från rymden
Ingen kvantfysik utan helt enligt dom grundläggande fysiska lagarna.
Var någonstans har jag ens antytt att något av det här skulle förklara kollapsen av WTC 7?