Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej.
Jag hävdar att det är en osannolik, men inte totalt utesluten, möjlighet att den video som NIST mätte upp fritt fall på, skulle kunna vara manipulerad. För att kunna behandla videon ifråga som bevis och påstå att wtc7 föll fritt, krävs då enligt dig att du presenterar din chain of custody.
Ja, du har ju förklarat att det inte går att använda filmen som bevis utan en chain of custody. Alltså faller ditt påstående att wtc7 föll fritt om du inte visar denna chain of custody.
(Jag tror dock aldrig jag ens antytt att själva filmen bevisar att endast brand orsakade kollapsen - det påståendet får nog tillskrivas din vidlyftiga fantasi och desperation att slingra dig ur denna diskussion)…
Så här. Jag har inte kontrollerat spårbarhet-kedja på de videor (hittat minst 23 stycken tagna av 23 olika aktörer) som visar hur WTC-7 kollapsar i fritt fall i en explosiv CD. Skälet till det är att jag inte kan se något möjligt motiv för insiders att fabricera bevis så att de visar att terrorattacken 9/11 var en falsk flagga som genomfördes just av sagda insiders.
Kan det ha varit andra aktörer som på något sätt lyckades få tillgång till samtliga videor, inklusive alla kopior, redigera dem samt därpå oupptäckta 'lämna tillbaka dem' till respektive ägare för att falskeligen implicera att 9/11 var en falsk flagga?
Du menar att det här är fullt möjligt?
Jag menar att det är i princip omöjligt = inget skäl att kontrollera spårbarhet-kedja, åtminstone så här långt.
Då har i så fall till och med "no-planers" mer på fötterna.
Jämför det med ditt fotografi av en liten plåtbit med ett serienummer med lite gräs i bakgrunden.
- Var togs fotografiet?
- När togs fotografiet?
- Vem tog fotografiet?
- Vem plockade upp plåtbiten?
- Vem bokförde plåtbiten som bevis?
- När bokfördes plåtbiten som bevis?
- Var bokfördes plåtbiten som bevis?
- Vilka hanterade plåtbiten från det att den upptäcktes fram till i dag?
- Var finns plåtbiten i dag?
Du hävdar att det här är JAQing off.
Jag hävdar att det givet alla de tusentals plåtbitar med serienummer som måste ha samlats in på respektive haveriplats från de fyra jättelika passagerarplan som kraschade 9/11, så är det faktum att du så här långt har lyckats hitta endast EN av dessa, publicerad som varandes bevis, minst sagt anmärkningsvärt.
Att det dessutom inte går att härleda fotografiets äkthet gör det knappast lättare att tro på = en baggis för vem som helst att peta ihop hemma vid datorn.
Personligen så anser jag det vara mindre sannolikt att det inte var precis de fyra plan som officiellt ska ha kraschat 9/11, vilket ger att jag drar slutsatsen att frånvaron av teknisk bevisning för att så var fallet istället måste härledas till en övergripande strategi att skapa en känsla av maktlöshet och osäkerhet hos den allmänhet som trots allt är respektive utredares formella arbetsgivare/uppdragsgivare.
Något som präglar samtliga officiella utredningar + rapporter om 9/11.
Som ett led i en övergripande psy-op mot den egna befolkningen.
Mission accomplished.