Citat:
Ursprungligen postat av
Harven222
Har följt det ni alla skrivit om både damen o herren. O det är rätt tydligt att dom som tar KLs parti o anklagar HL för mycket inte levt med någon som har alkoholproblem. Jag har o förstår mycket väl hur han troligt vis har haft det. Man försöker allt för att hjälpa. I mitt fall blev det skilsmässa när min andra hälft supit sig in på psyk. Då blev det klart att jag var problemet o krav på skilsmässa kom. Vi hade 4 barn tillsammans. När väl papper var påskrivna började helvetet. 100%kontroll hela tiden, utflyttning följdes av inflyttning. Allt gick ut på att svartmåla mig helt. Fick försvara mig många gånger hos soc fast efter utredning visade att han inte var kapabel till att vara förälder. Även bråk om bostad o andra ägodelar. Så har HJ gått igenom hälften har han nog kämpat hårt för att för att få vardagen att fungera. Barnen har nog med fått gå igenom något som inget barn ska behöva. Och då kämpa för barnen ska få bo kvar i sin vanliga miljö när allt annat är upp o ner är kanske det han i alla fall kunde ge dom. Så var det för mig. O ingen har hittills hittat något som visat att hennes föräldrar har haft något med denna våning annat än som gäst. Känns mer som hon vägrar släppa taget o bara vill vill jävlas så mycket det går. Genom det hon kan o känner till, det juridiska Hur det sedan är med om hon är skyldig el inte till mordförsök vet inte. Men det lutar mot det första. Allt för att visa. Det är jag som bestämmer här. Detta är bara min syn. Många andra har kanske annan...
Du beskriver en klassiker som alla, vare sig dom är män eller kvinnor, har fått uppleva med en partner som är i ett aktivt missbruk.
Jag har exakt samma erfarenheter men då av både män och kvinnor som jag umgicks med för länge sedan.
Än i dag skäms jag för att jag trodde på kvinnan som sa sig ha blivit misshandlad av sin sambo, när det i själva verket var så att hon skadade sig när hon föll på fyllan.
Hon har själv erkänt detta när hon efter många år äntligen blev nykter och jag skulle vilja be hennes exsambo om ursäkt.
Skulle även vilja be kvinnan om ursäkt som är exfru till en man som söp bort henne och barnen med ursäkten att hon var en sån häxa så han var tvungen att supa för att stå ut i äktenskapet.
Tyvärr var hans 3-4 påföljande sambos samma häxor så han fortsatte att supa och super ännu.
HOL hade nog försökt i många år att dölja vad som pågick i familjen för att skammen är så stor när en part missbrukar. Missbrukaren letar alltid efter ursäkter till varför dom super.
Min personliga känsla är att när Karin fick sista avslaget så lejde hon en torped... igen... för att till slut förgöra honom för gott. Det finns absolut inget i några domar som talar för att HOL har gjort något fel eller är orsak till Karins missbruk.
Hon är alkoholist och som sådan har hon miljoner ursäkter till varför hon super.