2019-09-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlade inte om hon skulle klara av att ekonomiskt ta över bostadsrätten, utan vem som har behovet av den.
Mitt inlägg handlade om den personliga förmågan att behålla och sköta den och leva upp till kraven som medlem i bostadsrättsföreningen - alltså inte ekonomi. Hennes behov uppfylls kanske bättre av en bostad som ställer lägre krav på en rad olika förmågor som hon i dagsläget tycks sakna och där den ekonomiska förlusten blir betydligt mindre om hon misslyckas. Med tanke på att de har gemensamma barn så känns det hänsynslöst mot dem att ge henne "deras lägenhet" så att hon kan kasta bort den.
Citera
2019-09-12, 18:03
Medlem
Citat:
Läser man de dokument som tillhandahållits här med minfil.com ser man också att den kära Karin har svårt att inkomma med begärda papper. Hon svarar inte på telefonsamtal, trots att hon bett folk ringa upp. Hon har tidigare betett sig illa både mot AL och mot poliser. Det är vad JAG läser. Det borde ligga i hennes eget intresse att lägga fram de dokument som begärs. Likaså, när man överklagar, borde det även där ligga i hennes eget intresse att vara tillgänglig under ärendets gång.

Skulle kalla det att KL har ett typiskt missbruksbeteende och psykiskinstabilitet. Hon försöker göra som strutsen-gömma huvudet i sanden. Att förhala och lova att skicka in pappren. Det här jag många klienter som gör. Det är tragiskt och sen mår dom bara sämre och sämre. En ond spiral som bara går nedåt. Håller tummarna för att KL en dag kan ta sig ur sitt destruktivt liv och bli en mamma igen. Pengar kan ej köpa en lycka, men det kan ju underlätta livet.
Citera
2019-09-12, 18:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
[i]
Frågan är också vilken typ av torped som missar målet? H uttalar sig nästan direkt efter skotten och framställer sig som ett stort offer i media. Inte nog med det han ska börja arbeta om 10 dagar också trots skottskador. Det känns upplagt på något vis.

Detta tycker jag oxå är jävligt underligt, har man sån otrolig jävla flax när man blir skjuten i både bröst, buk och huvud att man klarar sig med en tio dagars sjukskrivning?
Antingen den sämsta skytten jag nånsin hört talas om eller så har han blivit skjuten med en luftpistol.
Jag menar har man ett kontrakt på någon då låter man inte vederbörande löpa 5 våningar när man redan satt 3 skott i honom.
Citera
2019-09-12, 18:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
JO, det ska MYCKET till för att ta ifrån någon som haft gemensam vårdnad vårdnaden (eller någon som haft ensam vårdnad hela tiden). Lösa anklagelser om missbruk och/eller misshandel räcker knappast. Det räcker absolut inte att åberopa samarbetssvårigheter.

Jo det gör det. Händer varje dag i Sverige.

Och missbruk, även om du lämnar negativa pissprover (helt frivilligt, för JO har nyss poängterat att soc inte får kräva drogtester som utbyte för umgänge, samt att även tillverkaren statuerar att pissprov får ALDRIG användas för att fälla någon. Själva provtekniken är för otillräcklig för ett säkert testresultat!)

Bevisa själv att du inte missbrukar så ska du få se hur jäkla "lätt" det är när de negativa provresultaten påstås vara felaktiga!!
Citera
2019-09-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadrant
Det behöver inte vara så, men det finns även en narcissistisk personlighet som gränsar till borderline.

En människa som sopat internet rent på alla bilder av sin själv. Hur kan ni få henne till narcissist?
Citera
2019-09-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Skulle inte jag veta?

Lika mkt som mig isåfall
Citera
2019-09-12, 18:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Aldrig träffat kvinnan men baserat på vigselfotot och intervjun i aftonbladet tycker jag det definitivt liknar. Hon har speciella kinder och har beskrivits som vacker. Vad säger de som träffat henne?

Gillar hennes version av Tainted love...

https://youtu.be/wmjJdxcA27E

Hon sjunger bra.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-09-12 kl. 18:23.
Citera
2019-09-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En människa som sopat internet rent på alla bilder av sin själv. Hur kan ni få henne till narcissist?

Oh, vad intressant frågeställning!

Borderline som är den kvinnliga motsvarigheten till den manliga narcissismen (om man ska generalisera) behöver inte alls gå ut på att visa upp sig.

Men jag delar synen att det är intressant. Att sopa hela nätet fritt från bilder.

Jag finns inte på asociala medier men det finns bilder på mig ändå på nätet kan jag se.
Fast nu handlar det inte om mig. Förlåt, bara en avstickare.

Men en gång mötte jag en person som var maniskt rädd att fångas på bild. En smart en.

Även Människor med personlighetsstörningar kan faktiskt vara smarta. Ja, till och med lömska då de misstror andra människor till det gravaste - och den misstron säger något. Exakt vad, beror antingen på den personens historia, att det finns skäl för rädslan, att man inte litar på en käft av naturen, eller helt enkelt något så banalt som att man tycker att man ser ut som en ödla på bild.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-12 kl. 18:28.
Citera
2019-09-12, 18:22
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
För rättvisans skull så är den där hyresskulden inte på något sätt verifierad. Inte heller hyresrätten. Men ser fram emot en sådan verifiering.
Vet inte hur du har tänkt att en sådan verifiering skulle ske?
Hyreskontrakt och personliga tjänster är väl inte offentliga handlingar.
Jag kan kolla med personen jag hörde det ifrån om vilken värd samt vän till henne som ordnade kontraktet.
Men ta det som Flashbackskvaller tillsvidare.
Citera
2019-09-12, 18:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harven222
Har följt det ni alla skrivit om både damen o herren. O det är rätt tydligt att dom som tar KLs parti o anklagar HL för mycket inte levt med någon som har alkoholproblem. Jag har o förstår mycket väl hur han troligt vis har haft det. Man försöker allt för att hjälpa. I mitt fall blev det skilsmässa när min andra hälft supit sig in på psyk. Då blev det klart att jag var problemet o krav på skilsmässa kom. Vi hade 4 barn tillsammans. När väl papper var påskrivna började helvetet. 100%kontroll hela tiden, utflyttning följdes av inflyttning. Allt gick ut på att svartmåla mig helt. Fick försvara mig många gånger hos soc fast efter utredning visade att han inte var kapabel till att vara förälder. Även bråk om bostad o andra ägodelar. Så har HJ gått igenom hälften har han nog kämpat hårt för att för att få vardagen att fungera. Barnen har nog med fått gå igenom något som inget barn ska behöva. Och då kämpa för barnen ska få bo kvar i sin vanliga miljö när allt annat är upp o ner är kanske det han i alla fall kunde ge dom. Så var det för mig. O ingen har hittills hittat något som visat att hennes föräldrar har haft något med denna våning annat än som gäst. Känns mer som hon vägrar släppa taget o bara vill vill jävlas så mycket det går. Genom det hon kan o känner till, det juridiska Hur det sedan är med om hon är skyldig el inte till mordförsök vet inte. Men det lutar mot det första. Allt för att visa. Det är jag som bestämmer här. Detta är bara min syn. Många andra har kanske annan...
Du beskriver en klassiker som alla, vare sig dom är män eller kvinnor, har fått uppleva med en partner som är i ett aktivt missbruk.
Jag har exakt samma erfarenheter men då av både män och kvinnor som jag umgicks med för länge sedan.
Än i dag skäms jag för att jag trodde på kvinnan som sa sig ha blivit misshandlad av sin sambo, när det i själva verket var så att hon skadade sig när hon föll på fyllan.
Hon har själv erkänt detta när hon efter många år äntligen blev nykter och jag skulle vilja be hennes exsambo om ursäkt.
Skulle även vilja be kvinnan om ursäkt som är exfru till en man som söp bort henne och barnen med ursäkten att hon var en sån häxa så han var tvungen att supa för att stå ut i äktenskapet.
Tyvärr var hans 3-4 påföljande sambos samma häxor så han fortsatte att supa och super ännu.

HOL hade nog försökt i många år att dölja vad som pågick i familjen för att skammen är så stor när en part missbrukar. Missbrukaren letar alltid efter ursäkter till varför dom super.

Min personliga känsla är att när Karin fick sista avslaget så lejde hon en torped... igen... för att till slut förgöra honom för gott. Det finns absolut inget i några domar som talar för att HOL har gjort något fel eller är orsak till Karins missbruk.
Hon är alkoholist och som sådan har hon miljoner ursäkter till varför hon super.
Citera
2019-09-12, 18:29
Medlem
Alla skriver så mycket om att det är konstigt att H inte dog av sina skador. Men det finns ju säkert flera rimliga förklaringar till det. Tex att Karin inte alla hyrde något proffs utan en ”polare” och denne polare fick kalla fötter eller fick panik när han skulle utföra det. Några sekunders tvekan och vips blir det tumult och skotten går av hejvilt. Det ska ju mkt till för att kunna avrätta någon sådär.
Citera
2019-09-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förlåt, men angriper du mig med en copypaste av vad jag tidigare skrivit?

F.ö så har jag varit tydlig med från start att det inte funnits någon polisutredning mot Henrik gällande våldsbrott. Däremot har det funnits en händelserapport upprättad.

Vad är det för ärr på KLs kropp? Har hon ett dolt självskadebeteende(som många högpresterande kvinnor kan ha)?
Tycker mer och mer att KL är en tragisk figur som har bäddat för allt själv.
Med noll sjukdomsinsikt, Dr Phil borde hjälpa till här och skicka henne på ett bra behandlingshem typ Minnesotamodellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in