2019-09-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag håller med, man måste gräva lite i den skjutne mannens förehavanden också, allt är inte bara guld å gröna skogar i det förhållandet som var..

Han säkert inte Guds bästa barn, man blir beskjuten av en anledning ju, finns Alltid två sidor på ett mynt.
Citera
2019-09-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast HL pekar inte enbart ut sin exfru utan att det skulle även kunna vara en missnöjd klient.

Polisen gick snabbt ut med att de de inte trodde att det hade med hans yrkesutövning att göra utan behandlade det som en isolerad händelse. Jag utgår då ifrån att de även kontrollerade upp den missnöjda klienten. Men allt faller nog på plats om man lyckas plocka in skytten.
Citera
2019-09-10, 16:24
Medlem
Asmodeusvults avatar
En bekants bekant nämnde att polisen hade hittat bilen och tagit in en misstänkt som den som sköt advokaten.

Någon som vet om detta stämmer eller bara var skitsnack?
Citera
2019-09-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Han säkert inte Guds bästa barn, man blir beskjuten av en anledning ju, finns Alltid två sidor på ett mynt.
Men om det nu bara handlar om lägenheten, som ju bevisligen är hennes och domsstol dömer att HAN och två barn ska bo kvar, jag hade också blivit tvärarg över det beslutet!
Citera
2019-09-10, 16:26
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Polisen gick snabbt ut med att de de inte trodde att det hade med hans yrkesutövning att göra utan behandlade det som en isolerad händelse. Jag utgår då ifrån att de även kontrollerade upp den missnöjda klienten. Men allt faller nog på plats om man lyckas plocka in skytten.

Givetvis fattar jag väl att exfrun var första alternativ men jag är inte lika säker på att det andra alternativet har varit så prioriterat. Det tror jag är en miss av polisen.
Att man inte hittat en tänkbar skytt eller flyktbilen, en svart Suv, ännu är oerhört frapperande,
Citera
2019-09-10, 16:30
Medlem
cavemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men om det nu bara handlar om lägenheten, som ju bevisligen är hennes och domsstol dömer att HAN och två barn ska bo kvar, jag hade också blivit tvärarg över det beslutet!
Vart har du bevisen för att det är hennes? Ingen har lagt fram bevis här, det började med att ett par troll trollade att hennes föräldrar ägt lägenheten, sedan vart det en forumsanning!
Citera
2019-09-10, 16:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en intressant fråga!

Saken handlar om två jurister. En advokat och en domare, där båda är lämpliga om man ska vara petig och jämföra med föräldrar flest i Sverige som har vårdnad eller delad vårdnad.

Nu har de utkämpat en kamp i domstolarna där advokatens processvana ställs mot domarens kunskap om lagen. Lagen saknar betydelse när en advokat härjar!

Advokaten vinner ett civilmål eftersom det är parterna själva som ansvarar för processens gång, där det är parterna som också ansvarar för de bevis som styrker alla sakomatändigheter som domstolen har att ta ställning till. Det är ett rutinarbete som advokaten tränat i varje process.

Min teori är att KL förlitade sig på lagen och praxis i andra liknande saker om vårdnad och besittningsskydd. KL förstod inte vad som kan hända i en process om den ena parten inte har en kompetent advokat som sköter processen. KL förlorade en tvist hon inte skulle ha förlorat om hon förstått hur parternas advokater arbetar.

En advokat som motpart, som jobbar i egen sak, är en utmaning! I en sak där advokaten kan lägga all den tid ingen annan medborgare har pengar att anlita någon för.

Besittningsskyddet till lägenheten är nonsens. En lägenhet värd 20 miljoner är inget barn behöver för att må bra. Det finns lägenheter i näromrädet till under halva denna summa, 100 m2 lika nära till skola och kamrater.

Att denne advokat måste bo på 200 m2 med sjöutsikt på Norr Mälarstrand, och dessutom lägger en död hand på detta kapital är absurt. Han och två barn kan bo i en mindre lägenhet och ha alla de grunder han framförde i domstol om närhet till skola och kamrater i domstolen tillgodosedda.

KL har haft otur, eftersom hon förlitade sig på lagen. Men. När detta är över, och saken lugnat ner sig kan hon ge denne advokat en ny rond, med en skicklig advokat. Är KL oskyldig har hon vunnit.

Min bedömning är att det är nya omständigheter där hotbilden mot HOL gör honom olämplig som ensam vårdnadshavare, i en otrygg bostad. En sak som bör prövas i tingsrätten, och ger därför en part rätt att inkomma igen till domstol trots en avgjord vårdnadstvist. Nu är det nya omständigheter, där det vettigaste vore att HOL byter bostad och har hemlig adress. Det är ju torpeder efter honom!

Det betyder att KL kan ge HOL en ny omgång i tingsrätten. Det kommer bli roligt att följa detta fall om HOL möter en advokat med processvana. Det skulle göra lagen relevant, med ett helt annat domslut.

Tack för detta inlägg!

Ett av de bästa som jag har läst i den här tråden. En hel del att fundera över.

Citat:

"Att denne advokat måste bo på 200 m2 med sjöutsikt på Norr Mälarstrand, och dessutom lägger en död hand på detta kapital är absurt. Han och två barn kan bo i en mindre lägenhet och ha alla de grunder han framförde i domstol om närhet till skola och kamrater i domstolen tillgodosedda."
Citera
2019-09-10, 16:32
Medlem
Vet att det varit uppe i tråden tidigare, men teorin drunknar lite i alla inlägg; vore det inte synnerligen raffinerat, i bästa kriminalromanstil, om HOL skulle ha iscensatt överfallet själv? Teorin är kittlande, med tanke på den svårt vägande indiciekedjan mot KL, faktumet att HOL verkar ha överlevt utan större åkommor och att han har mycket att vinna på att KL åker dit. Han får 20-miljonerslägenheten (som uppenbarligen HENNES föräldrar hade skänkt dem), samtliga människors medömkan, säkerställd fortsatt vårdnad om barnen etc. Hon åker dit och blir av med allt, samtidigt som hon får utstå en stor förnedring. Det vore väl högsta vinsten för HOL om han bär på agg mot henne och vill åstadkomma största möjliga skada, utan att själv hamna i dålig dager. Nästan för bra för att vara sant. Har svårt att tro att KL skulle vara så urbota korkad att hon endast tre dagar efter förlorad tvist lejer en mördare. Naturligtvis skulle allt peka mot henne och eventuella fördelar vid en dödsbouppdelning skulle inte väga upp en längre fängelsedom och hatet från barnen. Även om hon skulle ha drabbats av viss sinnessvaghet, så är hon knappast - med sin gedigna bakgrund - så uppenbart dum. Om hon ville få honom mördad, så hade hon väl dessutom säkerställt att han verkligen skulle bli det. Om hon å andra sidan är skyldig, så lär det kunna bevisas rätt snart. Är man så extremt desperat, som dådet tyder på, så borde hon när som helst bryta ihop helt och hållet och sanningen krypa fram, t.ex. genom de vänner som skyddar henne, eller i någon form av erkännande. Vi vet inte allt om de senaste årens händelseutveckling och hur kränkt hon redan har blivit av HOL. Det ska bli oerhört intressant att se hur denna process går vidare. Hoppas polisen gör sitt jobb ordentligt och ser över alla infallsvinklar.
Citera
2019-09-10, 16:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det här tycker jag talar för att hon har skador av hjärnblödning och eller utmattning/depression. Med hennes kompetens borde hon åtminstone ha försökt få ihop något överklagande med substans i.

Och/eller alkoholmissbruk känns också som en rimlig anledning till bristen på substans.
Citera
2019-09-10, 16:36
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Svea Hovrätts beslut från igår

https://minfil.com/D9Nat054na/Svea_20HR_20_C3_96_209474-19_20Slutligt_20beslut_20_ej_20s_C3_A4rskilt_20upp satt_202019-09-09_pdf

Åklagarens överklagan

https://minfil.com/E7N9t55dn6/Maskad_version_av_ab_1_9474-19_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hänger inte med så ursäkta om någon annan laddat upp detta redan

Häktningsframställan

https://minfil.com/Z1v0r452n6/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_4_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_PDF

Tingsrättens beslut

https://minfil.com/X1v4re5fn1/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_8_BESLUT_-_H_ktningsyrkandet_avs_pdf

Filen du söker existerar inte!
Någon som har lust att lägga upp dessa filer igen?
Citera
2019-09-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caveman
Vart har du bevisen för att det är hennes? Ingen har lagt fram bevis här, det började med att ett par troll trollade att hennes föräldrar ägt lägenheten, sedan vart det en forumsanning!
Jag har inga bevis, det var nån som sa i tråden att HOON ärvt lägenheten av sina föräldrar, jag tror på det faktiskt,
hans aggressiva beteende efteråt tyder på det..Allt blev feel!
Citera
2019-09-10, 16:38
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Smutskastningskampanj faller på sin egen orimlighet.
Varför skulle t ex polisen som kallades dit skriva i sin rapport att AL saknade byxor om de åkte till lägenheten för att hjälpa till att smutskasta KL?
Varför skulle AL:s fru vilja hjälpa sin make att smutskasta KL om det var något skumt med att han var byxlös?
Menar du även att tidningarnas vinkling av mordförsöket på HOL är del i en smutskastningskampanj mot KL?

En vän till KL som hon ringde upp, ringde i sin tur till polisen för att KL kände sig hotad i lägenheten, då avvek HOL därifrån och AL stannade kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in