Citat:
Ursprungligen postat av
Qulturpersonlighet
Många påhopp och helt osannolika konspirationsteorier riktade mot HOL här i tråden. De flesta för orimliga för att ens bemötas. Att han skulle leja någon för att skjuta honom själv i bland annat huvudet.
Något som är värt att kommentera är att flera här tycks dra stora växlar kring tvisten kring lägenheten och HOL:s motvilja att bara lämna den till KL för att slippa hennes tjafsande.
För mig framstår det som ett både trovärdigt och hedervärt motiv från hans sida att han vill behålla och förvalta lägenheten för barnens räkning, dvs deras framtida arv. Med tanke på vad som framgått om KL:s beteende så skulle lägenheten med mycket stor sannolikhet gå henne (och därmed på sikt barnen) ur händerna tämligen snabbt om hon kom i besittning av den. Enligt tidigare postning här i tråden skaffar hon ett förstahandskontrakt på en lägenhet men låter sedan bli att betala hyran varpå hon hastigt och lustigt flyttar därifrån när situationen blir ohållbar. Det förefaller därför troligt att bostadsrättsföreningen skulle uppleva att hon inte uppfyller sina skyldigheter och på sikt få henne uppsagd och lägenheten utlagd till försäljning.
Jag håller med dig i sak och han kan ha fixat 13 mille ca ensam. (Fetade, för han hade fått hosta upp, åtminstone 9,5 på ett bräde och sedan ta över bolånen på 4,3 för att säkerställa arvet till barnen.
Men han slåss rätt hårt kan jag se enligt bodelningen och tar upp löpande kostnader och räkningar för att skaffa sig fördelar i bodelningen.
Dessa lämnas utan avseende.
Samtidigt vill hon höja aktievärdet till det dubbla, minst.
Men dessa beteenden säger något. De borde ha sålt, medan tid var. Tillsammans. Sedan vet jag ingenting om han har försökt det. Få till stånd försäljning alltså. Det vore ju det vettigaste för båda. Hon verkar svår att samarbeta med, eftersom hon överklagar utan att lämna in material. Så är hon sjuk igen. Igen. Igen. Igen.
Svårt få till stånd förlikning då.
PS. Henrik är fortfarande skjuten av någon. Bara som påminnelse. DS.
PS2. Lider med barnen faktiskt. DS2.