2019-09-11, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag tycker att arbetsförmedlingen borde läggas ned.
Visst, men nu när Arbetsförmedlingen finns, tycker du att de ska anvisa arbetslösa att ta bordelljobb?

Det vore ju ett smidigt sätt att få tag på arbetskraft till sin nystartade bordell, man ber Arbetsförmedlingen skicka 25 stycken arbetslösa som kan börja direkt.
Citera
2019-09-11, 23:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För vem minskar det?

För båda parter inom sexhandeln givetvis.

Horstigmat är bevisligen negativt korrelerat med sexsäljares säkerhet. Sexsäljare blir mindre benägna att vilja ha med myndigheter att göra, och sjuka personer kan uppfatta "de lågt stående hororna" som lovligt byte.

En avkriminalisering ger sexsäljare rättigheter. Rättigheter stärker en person och minskar stigmat.
Citera
Medlem
Citat:
Prostitution handlar om att ta betalt för sex. Det är alltså en överenskommelse som görs mellan två eller flera personer innan handlingen påbörjas. Betalning sker även den innan, antar jag.

Detta kan aldrig bli samma sak som att man bjuder ett ragg på krogen på en drink eller en dejt på middag. Det händer att jag bjuder mina vänner på mat ibland. Eller nån drink. Det gör människor utan att det är en överenskommelse. Man behöver inte alltid få någonting i gengäld.

Nej det är ett missförstånd, betalningen behöver inte alls ske innan. Och om kravet från kvinnan är att bli bjuden för att hon ska ge sex då har hon sålt sex och detta oavsett om hon säger det högt eller inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns inget som hindrar sexarbetare från att bilda egna fackförbund och en egen a-kassa.
Nä så klart. Om de nu inte skulle kunna organiseras i Unionen eller Hotell- och restaurangfacket.
Citera
2019-09-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Visst, men nu när Arbetsförmedlingen finns, tycker du att de ska anvisa arbetslösa att ta bordelljobb?

Det vore ju ett smidigt sätt att få tag på arbetskraft till sin nystartade bordell, man ber Arbetsförmedlingen skicka 25 stycken arbetslösa som kan börja direkt.

Om du frågar vad jag tycker AF ska göra så är svaret ingenting eftersom jag tycker de ska läggas ned.

Det finns bättre och billigare jobbförmedlare än AF.
Citera
2019-09-11, 23:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Prostitution handlar om att ta betalt för sex. Det är alltså en överenskommelse som görs mellan två eller flera personer innan handlingen påbörjas. Betalning sker även den innan, antar jag.

Detta kan aldrig bli samma sak som att man bjuder ett ragg på krogen på en drink eller en dejt på middag. Det händer att jag bjuder mina vänner på mat ibland. Eller nån drink. Det gör människor utan att det är en överenskommelse. Man behöver inte alltid få någonting i gengäld.

Att använda sex som handelsvara utan att leverera är mer omoraliskt än att ta betalt och sedan leverera.

Kvinnors sätt att utnyttja mäns sexualdrift handlar om makt och resurser. Kvinnor vill ha så mycket som möjligt, och leverera så lite som möjligt. Inom sexhandeln vet man vad man får, och vad det kommer att kosta.

Slutsats: horor är bra, och kvinnor som beter sig som horor utan att leverera är dåligt.
Citera
2019-09-11, 23:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du slingrar dig. Svara på mina frågor istället?
Nej det gör jag knappast.
Citat:
Det är inte konstigt att ha det som argument eftersom det uppenbarligen ÄR skillnad i hur människor ser på prostitution jämfört med andra yrken.
Ha DET som argument då. Det är väl jättekonstigt att skriva något och sedan mena något helt annat.
Citat:
Du uppvisar själv i ditt inlägg att du ser på det annorlunda eftersom du inte rakryggad kan svara på frågan om det hade spelat dig någon roll om din dejt hade arbetat som det.
Jag har inga som helst problem med det. Noll.
Citat:
Ska jag göra ett antagande här så är det därför att det helt enkelt spelar roll för dig. Och för de flesta andra. Att ha sex för pengar är inte ett yrke som alla andra.
Tur att vi inte behöver jobba alls då.
Citat:
Vad som styrker detta ytterligare är att det finns gott om män som talar nedsättande om kvinnor i samband med sex.
"Hon särar på benen för vem som helst"
"Hon är en billig hora"
"Lite alkohol i kroppen så trillar benen isär"
Och så vidare.
Det finns gott om sådana män och väldigt gott om sådana kvinnor ja.

Är det ett argument för förbud?
Citat:
Samtliga uttryck ovan är det främst killar som slänger sig med. Varför begriper jag inte, men så är det.
"Så är det".

Knappast.

Det är tjejer som snackar skit om tjejer.

Så är det.
Citat:
Och detta i samband med prostitution talar sitt tydliga språk gällande hur män ser på kvinnor som ligger med många män, och därmed hur de ser på prostituerade.
Kvinnor som arbetat inom sexbranschen är märkta för livet skulle jag tro, både för sig själva men även på partnermarknaden.
Så är det inte med andra yrken. Det går således inte att jämföra.
Fråga någon som rensat asbest.

Jag observerar vem det är som slingrar sig. Inte är det jag.
Citera
2019-09-11, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
1. En hora är någon som yrkesmässigt tar betalt för sexuella tjänster.

2. En kvinna som beter sig som en hora är någon som försöker lura män på pengar och resurser utan att leverera sex. Det som provocerar är inte att hon handlar med sin sexualitet, utan att hon inte levererar.

Put out or get out.

Hur kan hon bete sig som en hora om hon försöker lura män på pengar?
Definitionen av av en hora var ju (enligt punkt 1) en kvinna som yrkesmässigt tar betalt för sex. Det är inte lureri.
Det verkar som att du har en syn på att sex är en handelsvara som alltid går att köpslå med. Det kanske är så att du måste förstå att inte alla kvinnor köpslår med sin sexualitet. Om en man sedan väljer att bjuda på middag eller vad det nu är så är det inte likställt med att hon lurat honom.
Och lureri är inte likställt med att bete sig som en hora. Du sa tidigare att horor var respektabla och ärliga.
Citera
2019-09-12, 00:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej det är ett missförstånd, betalningen behöver inte alls ske innan. Och om kravet från kvinnan är att bli bjuden för att hon ska ge sex då har hon sålt sex och detta oavsett om hon säger det högt eller inte.

Men hur ska du fastställa att kravet är att bli bjuden om hon inte säger det högt?
Citera
2019-09-12, 00:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä så klart. Om de nu inte skulle kunna organiseras i Unionen eller Hotell- och restaurangfacket.

Det finns olika typer av intresseorganisationer för sexarbetare i länder med legalisering:

Här det europeiska sexarbetareförbundet:

Citat:
International Committee on the Rights of Sex Workers in Europe (ICRSE) is a network of sex worker organisations and their allies that work together to support the development of national and international law, policy and practice, which respects and upholds the human and labour rights of sex workers throughout Europe and Central Asia.

https://www.sexworkeurope.org

Här har du exempelvis Berlins intresseorganisation för sexarbetare (Hydra):

https://www.hydra-berlin.de/startseite/
Citera
2019-09-12, 00:02
Medlem
Citat:
Men hur ska du fastställa att kravet är att bli bjuden om hon inte säger det högt?

Vem har sagt att jag ska fastställa det?
Jag bara skriver att hon har sålt sex om hon har som krav att bli bjuden för att ge sex, detta oavsett om andra bara tror eller vet det.
Citera
2019-09-12, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej det gör jag knappast.
Ha DET som argument då. Det är väl jättekonstigt att skriva något och sedan mena något helt annat.

Jag har inga som helst problem med det. Noll.

Tur att vi inte behöver jobba alls då.

Det finns gott om sådana män och väldigt gott om sådana kvinnor ja.

Är det ett argument för förbud?

"Så är det".

Knappast.

Det är tjejer som snackar skit om tjejer.

Så är det.

Fråga någon som rensat asbest.

Jag observerar vem det är som slingrar sig. Inte är det jag.

Det är bara för dig att ta en titt på vad som skrivs på forumet för att du ska förstå att män sysslar med sådan typ av shaming. Och är samtidigt förespråkare av prostitution. Det är en intressant kombination.

Men om du säger att du inte hade brytt dig om att din flickvän eller dejt varit eller är en hora så är det ju faktiskt plus i kanten till dig. För det var väl det du menade med att du skulle haft noll problem med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in