Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du slingrar dig. Svara på mina frågor istället?
Nej det gör jag knappast.
Citat:
Det är inte konstigt att ha det som argument eftersom det uppenbarligen ÄR skillnad i hur människor ser på prostitution jämfört med andra yrken.
Ha DET som argument då. Det är väl jättekonstigt att skriva något och sedan mena något helt annat.
Citat:
Du uppvisar själv i ditt inlägg att du ser på det annorlunda eftersom du inte rakryggad kan svara på frågan om det hade spelat dig någon roll om din dejt hade arbetat som det.
Jag har inga som helst problem med det. Noll.
Citat:
Ska jag göra ett antagande här så är det därför att det helt enkelt spelar roll för dig. Och för de flesta andra. Att ha sex för pengar är inte ett yrke som alla andra.
Tur att vi inte behöver jobba alls då.
Citat:
Vad som styrker detta ytterligare är att det finns gott om män som talar nedsättande om kvinnor i samband med sex.
"Hon särar på benen för vem som helst"
"Hon är en billig hora"
"Lite alkohol i kroppen så trillar benen isär"
Och så vidare.
Det finns gott om sådana män och väldigt gott om sådana kvinnor ja.
Är det ett argument för förbud?
Citat:
Samtliga uttryck ovan är det främst killar som slänger sig med. Varför begriper jag inte, men så är det.
"Så är det".
Knappast.
Det är tjejer som snackar skit om tjejer.
Så är det.
Citat:
Och detta i samband med prostitution talar sitt tydliga språk gällande hur män ser på kvinnor som ligger med många män, och därmed hur de ser på prostituerade.
Kvinnor som arbetat inom sexbranschen är märkta för livet skulle jag tro, både för sig själva men även på partnermarknaden.
Så är det inte med andra yrken. Det går således inte att jämföra.
Fråga någon som rensat asbest.
Jag observerar vem det är som slingrar sig. Inte är det jag.