2019-09-11, 23:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men i fråga om Arbetsförmedlingen, a-kassa, socialbidrag och liknande.

Det finns inget som hindrar sexarbetare från att bilda egna fackförbund och en egen a-kassa.
Citera
2019-09-11, 23:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Lagen håller inte med dig. Sexköp är olagligt även om betalning sker med alkohol, det står uttryckligen angivet.

Du behöver förstå skillnaden mellan att få en drink på krogen eller att bli bjuden på middag. Det finns inga löften om sex i denna situation, bara en förhoppning. Stor skillnad. STOR skillnad.
Citera
Avslutad
Citat:
Det fick du ju svr på i det första inlägget du citerade av mig.
Jaha, men tycker du att Arbetsförmedlingen ska förmedla bordelljobb och att arbetslösa som inte vill ta jobb på bordell ska nekas bidrag?
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det gäller när kvinnor beter sig som horor fast de inte uppger sig vara detta. Riktiga horor är ärliga och rättframma med sitt uppsåt, och ska respekteras.

Kvinnor som beter sig som horor behöver däremot inte respekteras.

Du har ju inte förstått vad en hora innebär överhuvudtaget.
Citera
2019-09-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men tycker du att Arbetsförmedlingen ska förmedla bordelljobb och att arbetslösa som inte vill ta jobb på bordell ska nekas bidrag?

Jag tycker att arbetsförmedlingen borde läggas ned.
Citera
2019-09-11, 23:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du behöver förstå skillnaden mellan att få en drink på krogen eller att bli bjuden på middag. Det finns inga löften om sex i denna situation, bara en förhoppning. Stor skillnad. STOR skillnad.

Vissa kvinnor kapitaliserar enormt på sin sexualitet och kallar sig samtidigt för, toleranta och jämställda. Hyckleri provocerar alltid.

Har du hört talas om begreppet "falsk marknadsföring"?
Citera
2019-09-11, 23:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men du framför det som argument för ett förbud för det är vad tråden handlar om.

Och varför tjatar du om att jämföra prostitution med vilket jobb som helst, jag jämför inte rörmokare med vilket jobb som helst heller. Och vilka jobb jag tycker det är okej att min tjej har är inte relevant för vilka jobb som ska vara tillåtna eller ej.

Jag pratar om det eftersom att de som förespråkar prostitution brukar köra det argumentet. Att det är som vilket jobb som helst. Att ingen egentligen vill jobba.

Det är relevant ur aspekten hur samhället ser på prostituerade.
Citera
2019-09-11, 23:50
Medlem
Citat:

Det finns många tjejer som inte skulle låta det gå till sex om mannen är "snål".
Citera
Medlem
Citat:
Jag pratar om det eftersom att de som förespråkar prostitution brukar köra det argumentet. Att det är som vilket jobb som helst. Att ingen egentligen vill jobba.

Det är relevant ur aspekten hur samhället ser på prostituerade.

Jag har bara sett dig upprepa detta om och om igen.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det där är ju uttjatat till max. Väljer någon annan vuxen att arbeta i sexsektorn så ska det respekteras. Annars ägnar man sig åt en form av hederskultur.

Faktum är att politik, media och lagstiftning medvetet ägnar sig åt att skapa ett skadligt stigma för sexsäljare och sexköpare. Stigmat försvinner inte helt, men ges sexsäljande status som yrke, så minskar det sannolikt.

För vem minskar det?
Citera
2019-09-11, 23:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du har ju inte förstått vad en hora innebär överhuvudtaget.

1. En hora är någon som yrkesmässigt tar betalt för sexuella tjänster.

2. En kvinna som beter sig som en hora är någon som försöker lura män på pengar och resurser utan att leverera sex. Det som provocerar är inte att hon handlar med sin sexualitet, utan att hon inte levererar.

Put out or get out.
Citera
2019-09-11, 23:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vissa kvinnor kapitaliserar enormt på sin sexualitet och kallar sig samtidigt för, toleranta och jämställda. Hyckleri provocerar alltid.

Har du hört talas om begreppet "falsk marknadsföring"?

Prostitution handlar om att ta betalt för sex. Det är alltså en överenskommelse som görs mellan två eller flera personer innan handlingen påbörjas. Betalning sker även den innan, antar jag.

Detta kan aldrig bli samma sak som att man bjuder ett ragg på krogen på en drink eller en dejt på middag. Det händer att jag bjuder mina vänner på mat ibland. Eller nån drink. Det gör människor utan att det är en överenskommelse. Man behöver inte alltid få någonting i gengäld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in