2019-09-11, 18:59
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har inte heller hittat nåt. Bara grå tröja uppdragen för ansiktet. Det känns också lite förort.

Har gått igenom ett antal tidiga artiklar nu och jag hittar inget om hårfärg. För övrigt har jag bara hittat signalementsuppgifter i AB, ingen annan tidning. Jag tolkar det också som att AB fått signalementet från ett vittne alt poliskälla. Polisen verkar inte ha gått ut med det officiellt. (Med reservation för att jag missat nån artikel förstås.)
Citera
2019-09-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Henrik har spöat på henne rejält

Varför har hon aldrig anmält detta. De bråkar ju om allt annat.
Citera
2019-09-11, 19:00
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
"Samtidigt har flera personer kunnat berätta om mystisk aktivitet i närområdet redan i går kväll. Personerna har noterat en ensam man som beskrivs som ”skum” som rört sig i området."

"I trapphuset till den aktuella lägenheten har polisen säkrat ett flertal tomhylsor men också den kände advokatens tillhörigheter som legat utspridda efter attacken, bland annat hans portfölj."

Däribland säkert även hans mobiltelefon som han tappat. Inte så mystiskt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q0M96/advokatens-ledtradar-efter-skjutningen-kan-ha-lejt-torped

Håller med, inte det minsta konstigt. Rimligen tappad, eller placerad i portföljen.
Citera
2019-09-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför är hon inte nöjd med de där 9,5 miljonerna?

Onödigt att bränna pengar på advokatkostnader genom att överklaga.
(Och hon kan väl försöka bortse från sitt eget egoistiska perspektiv och kanske tänka över var barnen får det bäst? Hon verkar rätt skadeskjuten själv. Barn ska vara trygga. Man får acceptera att man ibland är den svagaste föräldern. Hon hade kunnat vara sjuk i MS också, och då är det den friska partnern som ska ta huvudansvaret, om personen i MS är för sjuk alltså. Man måste gilla läget i livet ibland.)

Ja det kan man fråga sig. Det finns många lägenheter i samma område till salu vad är så unikt med denna undrar jag. Eller har det blivit en principsak, den sista kampen. I överklagan ser man att hon tar upp barnen igen, hon tror att hon ska få vårdnaden om dem igen. Den ena är väl snart myndig och den andra om ca 3 år. Istället för att skaffa sig ett värdigt liv där hon kan försöka återuppta kontakten med sina barn väljer hon att strida in i det sista inneboende hos någon man som håller på med jätte jätte hemliga utredningar...Tänk om barnen inte vill bo med sin mamma ska de tvingas flytta från sin fasta punkt. Men hon kanske inbillar sig att de automatiskt ingår i kvarsittningsrätten.
Citera
2019-09-11, 19:08
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Av ditt inlägg framgår det tydligt att de krafter som avhumaniserar en människa tycks ha lyckats med beröm godkänt. Det brukar vara en vanlig metod i nedbrytande av en person eller folkgrupp, innan de plockas på tillgångar andra vill ha.

Min fåtöljdiagnos är att det inte är KL som är psykopat. Hade hon varit de har det inte gått så illa i livet.

Jag har sett intervjuerna, och det var olyckligt att hon gick med på att tala med media oavsett vad hennes roll är i det som skett. Varför sa inte Ola Samuelsson till henne att hålla käft?

Det jag noterade var en människa som gått sönder. En blandning av olika personligheter, där den utmärglade och den slitna kvinnan, hade kvar lite av den beskäftiga domaren i sitt språk, där hon fortfarande var en del av rättsväsendet. Hon misslyckades totalt med intervjuerna där hon både förstod och inte förstod att hon var misstänkt, och på fel sida om lagen. Hon har problem med identiteten och ser inte sig själv så som hon uppfattas av omgivningen.

Jag tycker oändligt synd om henne, och undrar hur illa det kan gå innan kollegor inom rättsväsendet sätter ner foten för en medmänniska. Nu gömmer de sig bakom jävsregler, i stället för att hjälpa henne när de vet att hon är trasig och skulle behövt hjälp att tillvarata sina intressen. Att hon är hjärnskadad framgick tydligt.

Min undran var varför har hon inte haft kvalificerad juristhjälp i bodelning och varför har inte kollegor och andra jurister reagerat när hon inte ens lyckas posta en inlaga inom tidsfrister?

Bodelningsmannen, advokaten som skötte bodelningen, borde ha insett att den enkla vägen att avsluta fallet, inte är opartiskt när parterna är så olika i styrkeförhållande. Det är en uppenbart att KL är i underläge, och inte har förmågan att ta till vara sina intressen. Det verkar finnas ett tyckande i bodelningen som juridisk grund, typ att KL är så nedgången att hon inte har behov av en lägenhet på Norr Mälarstrand.

I normalfallet säljer en boutredingsman dyrbara tillgångar, genom att lämna in dessa till auktion eller mäklare. Parterna kan sen köpa det de vill ha genom att buda till marknadspris. I detta fall skulle lägenheten ge tillräckligt för att HOL kan bo i närheten, förvisso lite mindre elegant, på 100 m2 och få en slant över.

Trevligt att det trots allt finns de med både hjärna och hjärta här inne och som dessutom kan formulera sig väl. Bra skrivet.
Citera
2019-09-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Ja vem fan börjar BROTTAS med en person med pistol?! Det tror jag inte ens de mest hårdnackade gängsnubbarna skulle göra, som du skriver fryser man väl och möjligen tar upp händerna i luften. Sen flyr man så fort skytten tittar bort för nån sekund. Eller dylikt.

Visst. Men vi vet ju inte ett skit om hur allt började. Gärningsmannen kan ju ha tagit fram puffran efter eller under brottningen.
Citera
2019-09-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Vet inte hur diskussionen gått då jag inte orkar ta del av alla inlägg. Min analys av KL:s uttalande i media är att det handlar om kodspråk till torpeden. Att hon nämner att det skulle handla om en torped är i sig inget konstigt då det även är polisens teori och hon sannolikt blivit delgivet detta vid förhör. Att hon nämner att hon inte visste att det fanns en tidigare anmälan mot henne för att hon försökt anlita en torped tidigare har nog att göra med att hon förstår att denna info är otroligt upprörande för torpeden i detta fall. Han hade sannolikt ej åtagit sig detta fall om han vetat om att hon tidigare varit anmäld för denna typ av brott så han är nu med all rätt väldigt arg på henne. Att hon sedan nämner tillslag på någon adress har säkert att göra med att de gjort tillslag på fel adress och att torpeden ska akta sig för att bli funnen och få ett tillslag på sin adress. Han figurerar säkerligen i utkanten av hennes bekantskapskrets, kanske som en relation som få eller inga andra närståenden känner till. Han kan då han utfört gärningen burit en trovärdig peruk avseende hårfärg alternativt färgat håret. Undrar om polisen kommer att släppa en fantombild då HOL måste ha en bra bild av mannens utseende och det likaså verkar finnas vittnen. Med dagens möjligheter inom maskering kanske det inte ens är en man som genomfört detta utan en kvinna. Det är fullt möjligt att göra om en kvinna till man med rätt medel, med hjälp av ansiktsskulpturering som används inom filmvärlden.

Och hon får ut detta meddelande till torpeden via media (Aftonbladet):
Citat:
”Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.
Citera
2019-09-11, 19:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ärren är äldre än så, och det på armen är det mindre av dom hon bär på kroppen.
Jag har skrivit om ärren tidigare och repeterar; Det var mycket nära att Henrik plockades in som misstänkt då det begav sig.
Personligen tycker jag han skulle åkt in där, med rätta.
Ärret på armen, som syntes i tidningen, har uppstått under mycket kontrollerade förhållanden. Det är ju spikrakt, jämnt och välläkt. Jag skulle spontant gissa på ett ärr från en operation utförd under narkos eller bedövning. Menar du alltså att det är resultatet av en knivmisshandel? I så fall, var hon nedsövd under misshandeln?
Citera
2019-09-11, 19:24
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Hur nedgången är KL egentligen? Hennes arm på bilden i den här artikeln ser hemsk ut tycker jag...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Hennes svar i intervjun är ganska konstiga. När hon pratar om att det "är viktigt för hela samhället" att brottet blir löst till exempel. Jag kan förstå varför BO ville ha ett besöksförbud på henne.

Har du eller någon annan möjlighet att lägga upp bilden med armen? Vill bilda mig en egen uppfattning, men artikeln är låst.
Citera
2019-09-11, 19:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Trevligt att det trots allt finns de med både hjärna och hjärta här inne och som dessutom kan formulera sig väl. Bra skrivet.

Det är märkligt hur ni ser något helt annat när ni tittar på intervjuerna.
Citera
2019-09-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns inget som hindrar dig från att vara skriven på en adress där du inte bor eller ens får besöka. Har diskuterats tidigare i tråden.

Precis. Men det tyder nog på att man har problem på nåt sätt. Eller skulle du skriva dig på en plats du inte får besöka.
Citera
2019-09-11, 19:27
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ärret på armen, som syntes i tidningen, har uppstått under mycket kontrollerade förhållanden. Det är ju spikrakt, jämnt och välläkt. Jag skulle spontant gissa på ett ärr från en operation utförd under narkos eller bedövning. Menar du alltså att det är resultatet av en knivmisshandel? I så fall, var hon nedsövd under misshandeln?

I en av domarna som finns i tråden påstår hon ju att hon opererat ena armen ett flertal gånger. Så det kan stämma, även om hennes utsagor inte direkt lyser av trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in