2019-09-11, 08:23
Medlem
Kanske inte världens bästa sida att länka till men det är viktigt att kunna skilja på de olika personlighetsstörningarna och dess kännetecken

En psykopat är född helt utan empati och samvete och kallas för antisocial personlighetsstörning.

En sociopat känner viss empati och har lite samvete. Är en produkt av arv och miljö. Beter sig annorlunda än en psykopat.

En narcissist - Jag Jag Jag
I dagens samhälle med sociala medier har allt fler narcissistiska drag där de hela tiden måste ha den bekräftelsen på att dem är lite bättre.

https://www.mabra.com/psykopat-narcissist-eller-sociopat-har-ar-de-viktiga-skillnaderna/

Ber om ursäkt i förväg för mina taffliga förklaringar
Citera
2019-09-11, 08:25
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Förstår inte ens varför hon började prata om att hon hade många knapptelefoner...
I grund och botten är det väl det som gör att hon verkar så misstänkt och onormal. Hon pratar alldeles för mkt för att vara en helt oskyldig person som just suttit inspärrad för att ha beordrat ett mord på sin exmake. En mer normal kvinnlig reaktion hade ju varit att bara prata om hur fruktansvärt det har varit och hur skönt det är att få komma ut och sen att hon inte vill ha mer uppmärksamhet. Att hon går med på att låta sig bli filmad av aftonhoran och pladdra en massa skit om briljanta teorier om vad det egentligen handlade om tyder ju på att nåt är väldigt fel med henne. Hade det här varit en person Polisen snackat med vid dörrknackning eller vid vanliga rutinförhör hade nog radarn smällt i topp direkt, det här var en som de ska kolla mer på

Sen ska jag väl erkänna att jag bara läst brottmålsdomarna och inte läst så mkt om det medicinska om hennes hjärnskador och hur mkt av detta som är hänförligt till det så det kanske är lite oförsiktigt att dra till med psykopatstämpeln. Hon verkar iaf ha någon slags paranoida föreställningar, det framgår ju rätt tydligt av hennes utsagor i domstolarna.

Det är lite häftigt att hon har ett flertal olika burners liggande men hade hon lett ett större kriminellt nätverk hade väl snutarna hittat det nu.
Citera
2019-09-11, 08:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Hoppla,
hon bor ihop med en intern-utredare (IU), kan förstå att hon inte ville ha en husis hos honom, men eftersom dom tog hennes grejer direkt var det ju ganska enkelt att kolla av telefonnumren m.m.
Han ska visst vara pissur nu....

Sen hade en advokatvän som bor nära ringt henne om skotten, den som bor närmast och på 1:a parkett med full insyn är Thomas Bodström i 56:an. Hon kom dit i princip i sin pyamas efter en taxifärd, så hon var då redan klädd för cellen så att säga...

Jag reagerade på det långa ärr på hennes högra arm i ab:s fotosvit-är det minnen från Fredrik ?

Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara.
Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis.
En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU...
Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Ärren är äldre än så, och det på armen är det mindre av dom hon bär på kroppen.
Jag har skrivit om ärren tidigare och repeterar; Det var mycket nära att Henrik plockades in som misstänkt då det begav sig.
Personligen tycker jag han skulle åkt in där, med rätta.
Citera
2019-09-11, 08:29
Medlem
I sådana hör trådar älskar man ju att dissekera brottslingen och komma underfund med motiv och personlighet. Gott så.

Men i detta fall så tror jag helt enkelt att det är vad det är. Alkoholism som gjort en människa väldigt sjuk och förstört hjärnan. I min bekantskap finns ett par allra högst utbildade personer med de längsta utbildningarna Sverige har att erbjuda samt med stora framgångar yrkesmässigt som idag fullständigt har klappat ihop pga av spriten. Utan att det förelegat någon svårare händelse bakom än normala livsomständigheter som kan drabba vem som helst ex en förälders bortgång.

Jag ser likheter med KL. Klappa ihop, inte.klara av saker som man tidigare gjort som att betala räkningar i tid, komma till avtalade möten osv. Ingen av dem jobbar idag utan lever på sina gamla tillgångar som när de är slut kommer att hamna på gatan. Detta är naturligtvis jobbigt för familjerna som måste ta avstånd för att inte gå under själva.

Med det i ljuset så kan inte HOL haft det lätt. Snubben har kämpat på med henne, barnen och firman. Jag tror inte att han skulle iscensätta egen skjutning mot sig själv och riskera att bli av med allt.
Jag tycker han verkar som en reko man som kämpar på.
Senast redigerad av Fleshsuckforum 2019-09-11 kl. 08:41.
Citera
2019-09-11, 08:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon är väl även orolig för barnen i det läget?

Så kan det vara. Jag tror ändå att de allra flesta skulle ha ringt innan. Men det kan hon ha gjort, vi får se.
Citera
2019-09-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men oavsett det så gick hon fram till polisen på plats och identifierade sig och undrade vad som skett.

Jaha är det så man gör?
När man vill veta något så går man fram slänger upp ett ID o sen frågar?
Nej lite konstigt är det.
Men sen vet vi ju inte om hon försökt ringa o inte fått svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men oavsett det så gick hon fram till polisen på plats och identifierade sig och undrade vad som skett.

Ja. Det är ju inget konstigt tänker jag ?

Jag och mitt ex var oerhört arga på varandra men när han fick en hjärtinfarkt såg han till att jag fick veta och jag såg till att få ledigt från jobbet för att kunna vara hos honom. Relationer mellan människor kan vara oerhört komplicerade.

I det här läget - oavsett vad man gör kan det ses som fel. Men det finns inget kontaktförbud och även om det funnits tror jag hon kunnat vara på plats och fråga utan att bryta emot det.

Det är liksom 50/50 normalt/ konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
I sådana hör trådar älskar man ju att dissekera brottslingen och komma underfund med motiv och personlighet. Gott så.

Men i detta fall så tror jag helt enkelt att det är vad det är. Alkoholism som gjort en människa väldigt sjuk och förstört hjärnan. I min bekantskap finns ett par allra högst utbildade personer med de längsta utbildningarna Sverige har att erbjuda samt med stora framgångar yrkesmässigt som idag fullständigt har klappat ihop pga av spriten. Utan att det förelegat någon svårare händelse bakom än normala livsomständigheter som kan drabba vem som helst ex en förälders bortgång.

Jag ser likheter med KL. Klappa ihop, inte.klara av saker som man tidigare gjort som att betala räkningar i tid, komma till avtalade möten osv.

Med det i ljuset så kan inte HOL haft det lätt. Snubben har kämpat på med henne, barnen och firman. Jag tror inte att han skulle iscensätta egen skjutning mot sig själv och riskera att bli av med allt.
Jag tycker han verkar som en reko man som kämpar på.

Tack 👍. Ibland är det enkla svaret det enda rätta
Citera
2019-09-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vad dog hennes föräldrar av? Dom kan inte ha varit så gamla när dom dog och det är väldigt märkligt att dom dör med bara 6 månaders mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Man behöver inte misstänka allt som går ändå, pappan hade alzheimers och mamman cancer. Däremot undrar jag ändå över systern som dog, alkoholrelaterat sägs det, men visst, det verkar som att när mamman dog föll allt samman.

Mammans dödsannons avslutas med orden
”Sov gott Mamma!
Pappa möter Dig igen!”

När jag först läste det utgick jag, helt naturligt, ifrån att pappan gått bort före mamman, då en sådan formulering för mig känns smått osmaklig om den omtalade fortfarande lever...

När jag insåg att han dog efter mamman tänkte jag först som Scarlettstorm, men om det stämmer som rappytt säger, att pappan hade alzheimers, och möjligen då var i slutskedet av sin sjukdom, så kan jag förstå formuleringen.

https://minfil.com/B5Key155nc/5B5B0112-A5D1-41D7-946E-A09DA6778204_png
Citera
2019-09-11, 08:36
Medlem
Jag trodde först att KL varit skumt citerad i text, men när man ser filmerna kan man själv höra hur KL formulerar sig på samma sätt son hon är citerad.

Jag har försökt sammanställa allt jag tycker är udda/utmärkande från intervjuerna i Aftonbladet och Expressen. Mycket har redan nämnts tidigare i tråden. Sammanställningen är en mix från båda tidningarna.

* Efter att ha kommit ut ur häktet och som kommentar kring sin häktning säger hon ”jag har inga problem att sitta inlåst i ett litet rum”.
Kommentar: Jag har aldrig läst någon liknande kommentar från någon häktad, varken skyldiga eller oskyldiga. Så udda?

* Hon hyllar rådmannen som tog beslutet att inte förlänga häktningen. ”Väldigt trygg när jag såg vilken rådman det var, hon är väldigt duktig”.
Kommentar: En psykopats komplimang? En betoning till allmänheten att rådmannen tagit rätt beslut?

* Hon åker till brottplatsen i pyjamas ”några timmar” efter dådet. Går fram till poliserna och säger ”Jag skulle väldigt väldigt mycket uppskatta om jag kunde får veta om det INTE är han”.
Kommentar: Normalt förfarande borde vara att ringa in till polis och sjukhus för att veta? Konstigt att säga att man vill veta om det inte är han, men det kan ju vara ett sätt KL normalt formulerar sig på.

* Berättar mycket om själva gripandet utan fokus på chocken över skjutningen, oron för ex-mannens liv eller närmre om sina känslor kring det hela. Betonar att ”jag förstod inte alls vad som var i görningen” vid gripandet (görningen är för mig något påhitt/bus/elakt en annan planerar i smyg). KL beskriver detaljerat om att det inte fanns någonstans att sitta och att det fanns en polisbil i närheten med öppna dörrar och att det var jätteskönt att sitta.
Kommentar: Konstigt fokus och mycket detaljer om gripandet som verkar vara det mest chockerande för KL.

* Betonar att ”jag visste inte alls vad jag var gripen för” samt fokuserar mycket på brottsrubriceringen som var fel (anstiftan till mord istället för anstiftan till försök till mord).
Kommentar: Samma kommentarer som ovan. Jag anser det dock inte så konstigt att KL inte fått information om varför hon blev gripen då polisen kanske ville vänta med att säga detta.

* Hon ville absolut inte säga var hon för tillfället bor. Hon säger att hon har väldigt detaljerat förklarat för polisen varför hon inte ville att skulle göra en husrannsakan. Anledningen är att hon inte ville utsätta sin vän för en husrannsakan då vännen ”på grund av sitt arbete, som innefattar känsliga polisärenden, inte vill bli indragen i polisutredningen”. Och hon lyfter att ”han är nu arg på mig”.
Kommentar: Vad sysslar vännen med egentligen? Varför lyfter hon att vännen är arg? Är inte ett mordförsök viktigare än detta? Låter antingen som en psykopat som försöker manipulera eller som en paranoid missbrukare.

* Hon säger ”det var ett väldigt bra förhör - för min del”.
Kommentar: Vad menas egentligen med att förhöret var bra för hennes del? Varför ens säga så?

* När de i ingervjun pratar om att hon tidigare varit anmäld för försök att leja en torped så säger KL att hon inte visste att det fanns en anmälan ”förra gången. Det kom som en fullständig nyhet”. Fokuserar också på att hon inte känner igen namnet på den torpeden och att hon borde kommit ihåg det.
Kommentar: Vad menar hon med ”förra gången”? Låter som att hon försäger sig omedvetet. Känns också udda att hennes starkaste försvar mot anklagelsen att hon försökt leja en torped är att hon inte känner igen namnet på torpeden.

* Hon har en egen teori om vem det kan vara som lejt en torped. Det satt ”hårt inne” att ge polisen teorin. Det är någon som är kopplad till organiserad brottslighet, ”mycket högt uppsatt person”.
Kommentar: Varför är KL övertygad om att någon lejt en torped? Känns som att hon vet att det är så, dvs försäger sig då hon vet att det är hon. Också konstigt att det sitter så djupt inne att hjälpa polisen. KL kan såklart vara rädd för påföljder från denna högt uppsatta person men varför säger hon det då i intervjuer i media? Låter verkligen som en psykopat som ska manipulera.

* Hon säger att risken är att torpeder snackar till slut och att de ska egentligen hålla tyst för att inte åka fast.
Kommentar: Risk är en negativ grej och för en polisutredning är det ju jättebra att torpeder snackar till slut, men inte bra för den som lejt torpeden. Varför förklara hur en torped ska bete sig när den blir förhörd? En psykopats ”dolda” budskap?

* Hon ”råkade ha många knapptelefoner, de har så kort minne”.
Kommentar: Vem råkar ha många gamla knapptelefoner nuför tiden? Särskilt skumt att släpa med massa gamla knapptelefoner för någon som inte verkar ha fast boende. Varför betona knapptelefoner? Varför ens nämna att de har kort minne?
Citera
2019-09-11, 08:38
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, men var det för att förvissa sig om att hennes plan lyckats? Eller var hon orolig för honom? I så fall borde hon försökt ringa honom innan hon åkte dit?
Men ingen här i tråden vet väl om hon har försökt ringa honom?
Citera
2019-09-11, 08:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hon kanske är så förbittrad att hon vill att HOL ska veta vem som ligger bakom men är såpass slipad så hon vet hur hon ska undkomma straff. Underliga svar på frågor räcker inte för en dom. Även ett erkännande måste bevisas. Hon är onekligen knepig.

Underliga svar i intervjuer räcker inte för en dom, men det ökar naturligtvis utredarnas intresse för henne, vilket hon borde inse.

Jag får intrycket av att hon har en förvrängd självuppfattning och inte alltid agerar rationellt. Om det sedan beror på missbruk, hjärnskada eller andra faktorer är svårt veta.

Detta utesluter inte att hon ligger bakom mordförsöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in