2019-09-11, 13:58
Medlem
just_a_girls avatar
Vet inte hur diskussionen gått då jag inte orkar ta del av alla inlägg. Min analys av KL:s uttalande i media är att det handlar om kodspråk till torpeden. Att hon nämner att det skulle handla om en torped är i sig inget konstigt då det även är polisens teori och hon sannolikt blivit delgivet detta vid förhör. Att hon nämner att hon inte visste att det fanns en tidigare anmälan mot henne för att hon försökt anlita en torped tidigare har nog att göra med att hon förstår att denna info är otroligt upprörande för torpeden i detta fall. Han hade sannolikt ej åtagit sig detta fall om han vetat om att hon tidigare varit anmäld för denna typ av brott så han är nu med all rätt väldigt arg på henne. Att hon sedan nämner tillslag på någon adress har säkert att göra med att de gjort tillslag på fel adress och att torpeden ska akta sig för att bli funnen och få ett tillslag på sin adress. Han figurerar säkerligen i utkanten av hennes bekantskapskrets, kanske som en relation som få eller inga andra närståenden känner till. Han kan då han utfört gärningen burit en trovärdig peruk avseende hårfärg alternativt färgat håret. Undrar om polisen kommer att släppa en fantombild då HOL måste ha en bra bild av mannens utseende och det likaså verkar finnas vittnen. Med dagens möjligheter inom maskering kanske det inte ens är en man som genomfört detta utan en kvinna. Det är fullt möjligt att göra om en kvinna till man med rätt medel, med hjälp av ansiktsskulpturering som används inom filmvärlden.
Senast redigerad av just_a_girl 2019-09-11 kl. 14:03.
Citera
2019-09-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Va? Var ambulansen först på plats 9.30? Det är ju inte långt till Sabbatsbergs sjukhus därifrån. Kan någon sammanställa en tidslinje? Vi behöver samtliga tidpunkter. När skjuts han. När är polis och ambulans på plats. När rapporterar media. När är KL på plats. Vi kanske skulle starta en separat tråd som enbart handlar om tekniska utredningsfakta om brottet för att slippa det här dravlet om KL och HOL och vårdnadstvist och knull och golddigger osv.

En del finns här i tråden. Ett axplock jag drog samman snabbt:

9:00 Skjutning
10:00 Alla har listat ut BOs identitet pga mediabevakningen utanför huset
10:15 Polisen söker kvinna. Många drar slutsatsen att det är KL som söks
11:30 KL tas in på platsen
Citera
2019-09-11, 14:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu diskuterar vi utifrån samma fakta.

Det som är märkligt är att boutredningsmannen låter ärendet dra ut i evigheter och sedan beslutar att HOL har första tjing och att han kan bo kvar. Boutredningsmannen har ingen befogenhet att ta ställning i vårdnadsfrågor och var barn bor, eftersom barn inte är "egendom" av det slag han ska hantera. Boutredningsman ska inte heller tolka en dom om ensam vårdnad, som vägledande i vem som ska bo i en viss lägenhet som är värd en förmögenhet, när det är tvistigt.

Utan att behöva vara Einstein/Rocket Scientist kan man gissa sig till att:

1. Båda parter har 50% i bostaden

2. Båda parter har pengar o vardera kan troligen lösa ut den andre
HOL bättre om vi ser till löpande inkomster

3. HOL har väl suttit kvar pga barnen alt intirimistiskt

4. Barnfrågan dvs vårdnad boende är vad som kommer att styra kvarboende/inlösningsrätten.
Alltså lär båda parter plus Bodelningsförrättaren varit ense som att så länge vårdnad/barnboende inte är löst kan inget slutligt beslut om bostaden tas. Om vi leker med tanken att HOL ligger på plus så jobbar tiden för honom (om barnen är på hans sida) eftersom ju äldre barn, desto större bestämmanderätt i boende/vårdnadsfrågor har dom.
Citera
2019-09-11, 14:04
Medlem
vittne-xs avatar
Vi kan nog ha 40 sidor teorier om flyktvägar.

Det intressanta är 0 info om SUV:n, hade den passerat en tullstation hade den fastnat på bild, oavsett om den var falskskyltad eller inte. Sen finns ingen rapport om någon brinnande SUV, vilket i praktiken är standard att man eldar upp flyktbilar för att sopa igen spåren. Polisen har heller inte gått ut med efterlysning på detta fordon vilket är mycket ovanligt så här långt efter brottet. Det pekar mer på att den ställdes någonstans innanför tullarna, för att sen avhämtas nattetid då tullkamerorna är avstängda och sen drog iväg någonstans. Eftersom den inte eldades upp var den då inte snodd utan förmodligen bara falskskyltad, då är frågan om någon SUV fått sina nummerplåtar stulna tidigare typ ute på en långtidsparkering etc.
Citera
2019-09-11, 14:05
Medlem
Citat:
Men efter Tranebergsbron så kommer två jobbiga korsningar där det tar tvärstopp, antingen rondellen vid Brommaplan eller den stora korsningen med väderkvarnen, innan man kommer till Bromma flygplats. Båda är helt igenkorkade och pulsen stiger nog rätt mycket efter Tranebergsbron när man sitter fast i trafiken och kryper fram. Har han haft mer panik och är orutinerad så har han nog valt Essingeleden.

Bra iakttagelser! Man undrar ju hur fan det här var planlagt... Knappast ett spontant dåd sådär på morgonen av någon som hyser agg mot HOL, och som bara råkar passera hans bostad och har ett vapen i bilen...

Redan rödljuset vid Marriot Hotel, där trafik från Fredhäll (samt från Västerbron) ansluter till förlängningen av Rålambshovsleden (Norr Mälarstrand) borde vara aningen svettigt så nära inpå. Och stora rondellen Rålambshovsleden/Drottningsholmsvägen/Lindhagensgatan - näst intill omöjligt att det bara flyter på i trafiken där under dagtid...

Det finns fortfarande inga vittnesuppgifter om någon annan delaktig person i skjutningen. Det lilla som Polisen meddelat är en gärningsman som åkt från platsen i svart SUV/stadsjeep.
Citera
2019-09-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ni och flera hade BEMÖDAT er med att faktiskt LÄSA hela tråden, eller åtminstone ALLA artiklar så framkommer det ju mycket, mycket TIDIGT att HOL INTE hade någon telefon, han fick låna grannens för att ringa polis.

Och varför ska man ringa, hon visste väl redan av sin vän och GRANNE som hade ringt henne om tumultet, samt högst sannolikt sett att det var HOL som sprungit ut på GATAN och säckat ihop.

Mycket svårt att ringa och få SVAR av en medvetslös eller DÖD!!!

Speciellt EL Strutso tillsammans med Time-Out som sida upp och sida ner öser galla över K.L. med sina antaganden, fantasier, påståenden m.m., totalt utan överblick eller slutledningsförmåga. Jag hoppas verkligen att ni inte jobbar med något som helst utredningsarbete överhuvudtaget. Så fruktansvärt enkelspåriga, eldar upp er och andra som en masspsykos, äkta skvallerkärringar av största mått. Det finns tydligen inte ett SPÅR av moderskänslor hos K.L. för er, att hon troligen var mycket orolig för barnen.

Jag hade även passat på att känna viss skadeglädje (om det var mitt ex, min historia) för HOL.........speciellt om jag var HELT oskyldig. Bättre än att vinna Jackpot ju.

Sluta att tolka det som står i domarna, ni tolkar, och än värre, läser in och omtolkar saker SOM INTE STÅR i domarna, ni klarar inte av att "tolka" domarna. Ni bortser TOTALT från faktiska BEVIS.

HOL verkar vara en jäkel på just smutskastning av motparten. Verkar vara hans paradgren.

ASAP-Rocky gjorde nog fel i att byta ut honom.......

Om du istället tar o läser vad folk skriver så förstår du kanske lite mera.
Ja HOL hade inge telefon Med sig. Det betyder Inte att han ej har en telefon eller hur? Nu för tiden har ettåringar mobiler så klart som fan HOL har en.... Så lik förbannat så kan hon ringa honom hur ska hon veta att han inte har den med sig.
Citera
2019-09-11, 14:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
En del finns här i tråden. Ett axplock jag drog samman snabbt:

9:00 Skjutning
10:00 Alla har listat ut BOs identitet pga mediabevakningen utanför huset
10:15 Polisen söker kvinna. Många drar slutsatsen att det är KL som söks
11:30 KL tas in på platsen

Det är ju väldigt intressant. Polisen söker kvinna 10:15. KL anländer senare och legitimerar sig. Hon måste ha sett detta eller blivit informerad och begett sig dit. Är det därför en anhörig ringer henne? Du är eftersökt, du måste åka till polisen.
Citera
2019-09-11, 14:15
Medlem
Citat:
Det är ju väldigt intressant. Polisen söker kvinna 10:15. KL anländer senare och legitimerar sig. Hon måste ha sett detta eller blivit informerad och begett sig dit. Är det därför en anhörig ringer henne? Du är eftersökt, du måste åka till polisen.
Nej, den s k anhörige (som hon benämner denna) ringde om att det varit en skjutning kring hennes adress och hon begav sig dit i kläderna hon sovit i - på med kappa och handväska - och så hade hon dragit dit. Hon legitimerade sig för polis och frågade vad som var på gång, blev placerad i en polisbil och blev strax därefter informerad att hon var gripen. Om jag minns rätt.
Citera
2019-09-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Du har så fel så att det är skrämmande! Massa svepande påståenden utan substans. Det är en präktig skandal att denna kvinna kunna parasitera på skattemedel i stort sett hela sitt liv. Och det är ännu inte slut... Och självklart kommer försvarstalen för hennes sak fortsätta att hagla... Förhoppningsvis förstår majoriteten hur det verkligen ligger till.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är inte stöddig hela tiden. Men jag kanske är stöddig mot skribenter som ifrågasätter utan att kunna belägga sitt ifrågasättande. Du kan ju läsa inlägg #708 för att se ett praktexempel på en skribent som går på spontan attack utan att själv komma med några som helst belägg.

Jag har ju skrivit det inlägget. Så då tycker du att det är befogat att vara stöddig mot mig, ok det är förståeligt. Det framgår väldigt tydligt av mina inlägg vilka slutsatser jag dragit av de bekräftade uppgifter som jag visste, både före och efter mordförsökt på HOL. Knappast spontant alltså.

Nu ska inte tråden handla om dig eller mig. Ifall du nu inte är delaktig i det här brottet? Och eller de processer och händelser som föranlett denna tragedi? Du får svara själv för hur pass insatt du är.

Jag tycker inte att domare i vare sig Tingsrätt eller Hovrätt (eller någon annan instans) ska kunna ränna runt på stan på fyllan och ge sig på poliser, och sen gömma sig bakom en sjukskrivning och vaga medicinska åkommor. Hur hon behandlat sina barn är en moralisk ensak som jag inte ens kommenterat.

Det är förstås fel på svenska anställningsförhållanden. Ni som försvarar att detta fått fortgå är en skam för vårt samhälle. Och däri ligger intresset och rädslan för avslöjanden i detta fall. Mängder av nyfikna och intresserade folk i tråden och i media - ändå saknas det sedvanliga angiveriet från tidigare arbetsplatser...
Citera
2019-09-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt.

Fick du ut några handlingar i bodelningen?
Citera
2019-09-11, 14:21
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Bra iakttagelser! Man undrar ju hur fan det här var planlagt... Knappast ett spontant dåd sådär på morgonen av någon som hyser agg mot HOL, och som bara råkar passera hans bostad och har ett vapen i bilen...

Redan rödljuset vid Marriot Hotel, där trafik från Fredhäll (samt från Västerbron) ansluter till förlängningen av Rålambshovsleden (Norr Mälarstrand) borde vara aningen svettigt så nära inpå. Och stora rondellen Rålambshovsleden/Drottningsholmsvägen/Lindhagensgatan - näst intill omöjligt att det bara flyter på i trafiken där under dagtid...

Det finns fortfarande inga vittnesuppgifter om någon annan delaktig person i skjutningen. Det lilla som Polisen meddelat är en gärningsman som åkt från platsen i svart SUV/stadsjeep.

Det fanns ju någon uppgift att skytten skulle haft blod på sig också? Eller har jag dröm det. Då vill man nog också komma undan så snabbt som möjligt och byta kläder, eller tvätta sig. Mycket känns amatörmässigt. Valet av flyktbil, en svart SUV. Varför inte välja en mer diskret dussinbil. En blå Passat eller vad som helst. Svart SUV känns ju som förortsmaffian eller att någon varit så korkad att använda sin egen privata bil.
Om det inte är en Qashqai eller Renault Kadjar, det är ju en dussinbil. Fast svart är ju ingen diskret färg. Bättre med någon grå, brunbeige-metallic, odefinerbar nyans som vittnena får svårt att beskriva.
Citera
2019-09-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Fick du ut några handlingar i bodelningen?
Jag begärde ut handlingar från H och K ang bodelning vid skilsmässa. Det är frivilligt att registrera det, och tyvärr fanns inga registrerade bodelningshandlingar i ärendet hos skatteverket.

Jobbar på att få ut andra handlingar från tingsrätten dock. Tur jag är sjuk och hemma idag. Annars hade det kört ihop sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in