Citat:
Ursprungligen postat av
232323
Du har så fel så att det är skrämmande! Massa svepande påståenden utan substans. Det är en präktig skandal att denna kvinna kunna parasitera på skattemedel i stort sett hela sitt liv. Och det är ännu inte slut... Och självklart kommer försvarstalen för hennes sak fortsätta att hagla... Förhoppningsvis förstår majoriteten hur det verkligen ligger till.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Jag är inte stöddig hela tiden. Men jag kanske är stöddig mot skribenter som ifrågasätter utan att kunna belägga sitt ifrågasättande. Du kan ju läsa inlägg #708 för att se ett praktexempel på en skribent som går på spontan attack utan att själv komma med några som helst belägg.
Jag har ju skrivit det inlägget. Så då tycker du att det är befogat att vara stöddig mot mig, ok det är förståeligt. Det framgår väldigt tydligt av mina inlägg vilka slutsatser jag dragit av de bekräftade uppgifter som jag visste, både före och efter mordförsökt på HOL. Knappast spontant alltså.
Nu ska inte tråden handla om dig eller mig. Ifall du nu inte är delaktig i det här brottet? Och eller de processer och händelser som föranlett denna tragedi? Du får svara själv för hur pass insatt du är.
Jag tycker inte att domare i vare sig Tingsrätt eller Hovrätt (eller någon annan instans) ska kunna ränna runt på stan på fyllan och ge sig på poliser, och sen gömma sig bakom en sjukskrivning och vaga medicinska åkommor. Hur hon behandlat sina barn är en moralisk ensak som jag inte ens kommenterat.
Det är förstås fel på svenska anställningsförhållanden. Ni som försvarar att detta fått fortgå är en skam för vårt samhälle. Och däri ligger intresset och rädslan för avslöjanden i detta fall. Mängder av nyfikna och intresserade folk i tråden och i media - ändå saknas det sedvanliga angiveriet från tidigare arbetsplatser...