2019-09-11, 19:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Utan att behöva vara Einstein/Rocket Scientist kan man gissa sig till att:

1. Båda parter har 50% i bostaden

2. Båda parter har pengar o vardera kan troligen lösa ut den andre
HOL bättre om vi ser till löpande inkomster

3. HOL har väl suttit kvar pga barnen alt intirimistiskt

4. Barnfrågan dvs vårdnad boende är vad som kommer att styra kvarboende/inlösningsrätten.
Alltså lär båda parter plus Bodelningsförrättaren varit ense som att så länge vårdnad/barnboende inte är löst kan inget slutligt beslut om bostaden tas. Om vi leker med tanken att HOL ligger på plus så jobbar tiden för honom (om barnen är på hans sida) eftersom ju äldre barn, desto större bestämmanderätt i boende/vårdnadsfrågor har dom.
Kan ni inte starta en tråd om bodelning så vi slipper läsa om det här. Här handlar det om brott och kriminalfall.
Citera
2019-09-11, 19:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
I en av domarna som finns i tråden påstår hon ju att hon opererat ena armen ett flertal gånger. Så det kan stämma, även om hennes utsagor inte direkt lyser av trovärdighet.

Ärret på fotot var spikrakt och ganska långt. Jag tänkte också direkt på operationsärr när jag såg det.
Citera
2019-09-11, 19:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror det handlar om prestige. Läser man hela inlagan så är det definitivt inte hon som förlorar ekonomiskt. Inte han heller. Detta handlar om striden i sig, verkar det som. Hon har heller inte huvudet med sig med tanke på skadan som faktiskt nämns flera gånger i inlagan. Så jag tror att hon helt enkelt ger fan i vinst, eller göra upp i godo eller sånt. Här skall stridas.

Känner mycket väl igen från arvstvister.
Det ska bråkas, även om så hela arvet går till advokatkostnader.

Det märkliga är att hon verkar så försiktig i det man såg i Aftonbladets intervju. Tänkte mig att hon skulle vara mer bitsk (det kan vara typiskt överklassen i arvstvister och dylikt).
Men det är ju som sagt var svårt att få ut något av en sån intervju. Hon ska ju vara lynnig enligt uppgifter i tråden.

Förstår inte att hon gett sig in i en sån fejd när hon håller på att förlora allt?

(Och barn ska bo där de är trygga. Hon får acceptera att hon blivit sjuk. Alla föräldrar kan bli sjuka på ett eller annat sätt. Livet är inte rättvist. Istället ska hon vara glad att det finns en pappa som barnen tyr sig till, vilket är uppenbart i flickans blogg. Hon ska vara glad att barnen har någon.)
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-11 kl. 19:43.
Citera
2019-09-11, 19:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Precis. Men det tyder nog på att man har problem på nåt sätt. Eller skulle du skriva dig på en plats du inte får besöka.

Självfallet har KL problem. Många problem. Men det innebär inte att hon är oskyldig.
Citera
2019-09-11, 19:35
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ärret på fotot var spikrakt och ganska långt. Jag tänkte också direkt på operationsärr när jag såg det.

Okej, tack för info.
Citera
2019-09-11, 19:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Jag tycker det är helt uppenbart att hon är skyldig. Hon blir gripen och satt i häktescell och delgiven misstanke om anstiftan till försökt till mord. Sen vägrar hon berätta för polisen var hon bor. Är det någon normal som skulle vägra svara på det om man är oskyldig? Om man själv blir stoppad av polisen för att t ex kört för fort och de frågar var man bor eller vilken adress man har så svarar man ju det rakt upp och ner utan omsvep.
Citera
2019-09-11, 19:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Precis. Men det tyder nog på att man har problem på nåt sätt. Eller skulle du skriva dig på en plats du inte får besöka.

Hon har bott där en gång. Det är väl snarare så att hon inte skrivit bort sig ifall hon inte fått en mer stadigvarande bostad.
Citera
2019-09-11, 19:38
Medlem
Mycket har skrivits i tråden och det får väl sägas ha gått både hit och dit. Några grupper har utkristalliserats: för och mot KL samt för och mot HOL. En hel del av det som skrivits får väl betraktas som skvaller vars sanningsvärde är högst osäkert. Annat åtföljs i alla fall av sammanhållna berättelser, men jag är ändå inte beredd att hålla dem för sanningar.

Vissa påståenden stöds trots allt av viss dokumentation. Sammantaget har jag hittills fått en bild av att KL kommit rejält i obalans. Om det orsakats av fysisk eller psykisk ohälsa eller av alkoholism, som det påståtts, är oklart. Att hon inte klarat av jämförelsevis enkel juridisk formalia står klart, likaså att hon kommit i klammeri med rättvisan i något fall.

Inga bevis för olämpligt beteende hos HOL finns, bara skvaller. I de eviga tvisterna med frun, sedemera exfrun, vorde det dock imponerande om han inte gjort sig skyldig till åtminstone några olämpligheter. Påståendena att han ligger bakom skjutningen av sig själv är dock bara löjeväckande och skulle bevis/indicier komma fram att han misshandlat hustrun så har det ändå inte med brottet att göra; det är bakgrundsbrus som handlar om BOs moral.
Citera
2019-09-11, 19:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tycker det är helt uppenbart att hon är skyldig. Hon blir gripen och satt i häktescell och delgiven misstanke om anstiftan till försökt till mord. Sen vägrar hon berätta för polisen var hon bor. Är det någon normal som skulle vägra svara på det om man är oskyldig? Om man själv blir stoppad av polisen för att t ex kört för fort och de frågar var man bor eller vilken adress man har så svarar man ju det rakt upp och ner utan omsvep.

Hon är väl inte "normal" om hon har en hjärnskada? Om hon anser sig som oskyldig och kanske har lite svårt att hitta en bostad så kanske hon inte vill orsaka besvär för hyresvärd och tänker att polisen lätt har reda på var hon finns vanligtvis.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-11 kl. 19:42.
Citera
2019-09-11, 19:39
Medlem
Tråden har i mycket kommit att handla om en av de många tragiska skilsmässor som tröskas genom rättsväsendet. Så här är det alltför ofta, och alla blir lidande, särskilt barnen. Att sådana slutar med misshandel, mord eller mordförsök händer tyvärr.

Nu finns det, ärligt talat, inga indicier på att KL ligger bakom skjutningen av maken. Vi kan konstatera hennes ohälsa, och ibland skymta en psykisk obalans, samt konflikten mellan makarna, resten är brus.

Förutom denna trådens huvudhypotes finns andra möjligheter. En sådan, som nämnts, är att den skyldige står att finna bland HOLs klienter. Det bör absolut inte uteslutas att det snarare handlar om en motpart. Ett, troligen mindre sannolikt, alternativ är att det var ett rånförsök som gick snett. Mindre troligt eftersom skytten smet i en SUV. Skulle uppgifter komma fram att det fanns en medbrottsling ökar sannolikheten för det alternativet. Händelseförloppet efter skjutningen talar väl mot att han skulle ha överraskat en inbrottstjuv.
Citera
2019-09-11, 19:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Vet inte hur diskussionen gått då jag inte orkar ta del av alla inlägg. Min analys av KL:s uttalande i media är att det handlar om kodspråk till torpeden. Att hon nämner att det skulle handla om en torped är i sig inget konstigt då det även är polisens teori och hon sannolikt blivit delgivet detta vid förhör. Att hon nämner att hon inte visste att det fanns en tidigare anmälan mot henne för att hon försökt anlita en torped tidigare har nog att göra med att hon förstår att denna info är otroligt upprörande för torpeden i detta fall. Han hade sannolikt ej åtagit sig detta fall om han vetat om att hon tidigare varit anmäld för denna typ av brott så han är nu med all rätt väldigt arg på henne. Att hon sedan nämner tillslag på någon adress har säkert att göra med att de gjort tillslag på fel adress och att torpeden ska akta sig för att bli funnen och få ett tillslag på sin adress. Han figurerar säkerligen i utkanten av hennes bekantskapskrets, kanske som en relation som få eller inga andra närståenden känner till. Han kan då han utfört gärningen burit en trovärdig peruk avseende hårfärg alternativt färgat håret. Undrar om polisen kommer att släppa en fantombild då HOL måste ha en bra bild av mannens utseende och det likaså verkar finnas vittnen. Med dagens möjligheter inom maskering kanske det inte ens är en man som genomfört detta utan en kvinna. Det är fullt möjligt att göra om en kvinna till man med rätt medel, med hjälp av ansiktsskulpturering som används inom filmvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Och hon får ut detta meddelande till torpeden via media (Aftonbladet):
Om teorin stämmer så förstår torpeden svenska i tal & skrift.
Citera
2019-09-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tråden har i mycket kommit att handla om en av de många tragiska skilsmässor som tröskas genom rättsväsendet. Så här är det alltför ofta, och alla blir lidande, särskilt barnen. Att sådana slutar med misshandel, mord eller mordförsök händer tyvärr.

Nu finns det, ärligt talat, inga indicier på att KL ligger bakom skjutningen av maken. Vi kan konstatera hennes ohälsa, och ibland skymta en psykisk obalans, samt konflikten mellan makarna, resten är brus.

Förutom denna trådens huvudhypotes finns andra möjligheter. En sådan, som nämnts, är att den skyldige står att finna bland HOLs klienter. Det bör absolut inte uteslutas att det snarare handlar om en motpart. Ett, troligen mindre sannolikt, alternativ är att det var ett rånförsök som gick snett. Mindre troligt eftersom skytten smet i en SUV. Skulle uppgifter komma fram att det fanns en medbrottsling ökar sannolikheten för det alternativet. Händelseförloppet efter skjutningen talar väl mot att han skulle ha överraskat en inbrottstjuv.

Bevis, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in