2019-09-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Fast hon hade väl kontakförbud, eller?

Fast hon är ju skriven på adressen
Citera
2019-09-11, 18:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Tror bara jag läst det i tråden, men jag är inte säker.

EDIT: Kanske inte helt omöjligt att "blod"/"blodig" blivit till "blond" hos någon läsare. Ska kolla igenom lite äldre artiklar.

Har inte heller hittat nåt. Bara grå tröja uppdragen för ansiktet. Det känns också lite förort.
Citera
2019-09-11, 18:39
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Vad menas med burners?
Förbetalda kontantkortstelefoner, normalt billiga flipflop-modeller för 150-200 spänn. Alltså "knapptelefoner". Används ofta av kriminella ett par ggr o sen slänger man dem så att snuten inte ska kunna avlyssna lika lätt.

Har du inte sett The Wire eller Saul Goodman ?
Citera
2019-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Ja vem fan börjar BROTTAS med en person med pistol?! Det tror jag inte ens de mest hårdnackade gängsnubbarna skulle göra, som du skriver fryser man väl och möjligen tar upp händerna i luften. Sen flyr man så fort skytten tittar bort för nån sekund. Eller dylikt.

Du vet ingenting om hur du skulle reagera vid skarpt läge. Trist om personer som får ett vapen riktat mot sig bara skulle ge upp utan motstånd. Många personer som känner sig hotade tränar självförsvar. De övar. Det finns mängder av självförsvarskurser. Krav Maga är en t ex. Där får du lära dig hur du ska agera om du blir angripen med kniv eller hotad med vapen. Många arbetsplatser köper in de kurserna så med tanke på hur Henrik tycks ha agerat kan vi kanske utgå ifrån att han övat på närstrid. Hade jag fått vetskap om att någon försökt leja en torped för att ha ihjäl mig hade jag alla gånger försökt förbereda mig så mycket som möjligt för att skydda mig vid angrepp.
Citera
2019-09-11, 18:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Fast hon är ju skriven på adressen

Finns inget som hindrar dig från att vara skriven på en adress där du inte bor eller ens får besöka. Har diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2019-09-11, 18:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkish
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/

Som den narcissist hon troligen är poängterar hon att åklagaren inte var någon "någon superklippa direkt" som inte fick henne häktad och att hon och advokaten minsann är mycket mer erfarna.
Jag hoppas att det triggar honom lite extra.
Citera
2019-09-11, 18:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
[i]
Så: han fick i slutändan lägenheten och skall betala ca 9500 000 till Karin. Hon överklagade - och förlorade. Thats it.

Varför är hon inte nöjd med de där 9,5 miljonerna?

Onödigt att bränna pengar på advokatkostnader genom att överklaga.
(Och hon kan väl försöka bortse från sitt eget egoistiska perspektiv och kanske tänka över var barnen får det bäst? Hon verkar rätt skadeskjuten själv. Barn ska vara trygga. Man får acceptera att man ibland är den svagaste föräldern. Hon hade kunnat vara sjuk i MS också, och då är det den friska partnern som ska ta huvudansvaret, om personen i MS är för sjuk alltså. Man måste gilla läget i livet ibland.)
Citera
2019-09-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara.
Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis.
En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU...
Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Ärren är äldre än så, och det på armen är det mindre av dom hon bär på kroppen.
Jag har skrivit om ärren tidigare och repeterar; Det var mycket nära att Henrik plockades in som misstänkt då det begav sig.
Personligen tycker jag han skulle åkt in där, med rätta.

Ja detta är superintressant. Vilken polis polar hon med?
Citera
2019-09-11, 18:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Ja vem fan börjar BROTTAS med en person med pistol?! Det tror jag inte ens de mest hårdnackade gängsnubbarna skulle göra, som du skriver fryser man väl och möjligen tar upp händerna i luften. Sen flyr man så fort skytten tittar bort för nån sekund. Eller dylikt.

Kom ihåg muslimerna som övermannade skytten i moskén alldeles nyss. En 65-åring gav sig på en yngling med automatvapen. Precis som andra säger, men vet inte hur man reagerar i en sån situation. Inte alla som fryser.
Citera
2019-09-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför är hon inte nöjd med de där 9,5 miljonerna?

Onödigt att bränna pengar på advokatkostnader genom att överklaga.
(Och hon kan väl försöka bortse från sitt eget egoistiska perspektiv och kanske tänka över var barnen får det bäst? Hon verkar rätt skadeskjuten själv. Barn ska vara trygga. Man får acceptera att man ibland är den svagaste föräldern. Hon hade kunnat vara sjuk i MS också, och då är det den friska partnern som ska ta huvudansvaret, om personen i MS är för sjuk alltså. Man måste gilla läget i livet ibland.)
Jag tror det handlar om prestige. Läser man hela inlagan så är det definitivt inte hon som förlorar ekonomiskt. Inte han heller. Detta handlar om striden i sig, verkar det som. Hon har heller inte huvudet med sig med tanke på skadan som faktiskt nämns flera gånger i inlagan. Så jag tror att hon helt enkelt ger fan i vinst, eller göra upp i godo eller sånt. Här skall stridas.
Citera
2019-09-11, 18:53
Medlem
hejsan07s avatar
Vet man vilket vapen? Liten kaliber är iallafall söjert. Vems var vapnet, Henrik O Liljas eller GMs ? Någon som vet?

Han verkar vara en tävlingsmänniska som vill vinna vinna vinna,(hörsägen som låter rimlig) Han lär ha skaffat sig många fiender på vägen så han är knappast en duvunge vad jag har hört via rykten.
Citera
2019-09-11, 18:56
Medlem
Dumdrygs avatar
"Samtidigt har flera personer kunnat berätta om mystisk aktivitet i närområdet redan i går kväll. Personerna har noterat en ensam man som beskrivs som ”skum” som rört sig i området."

"I trapphuset till den aktuella lägenheten har polisen säkrat ett flertal tomhylsor men också den kände advokatens tillhörigheter som legat utspridda efter attacken, bland annat hans portfölj."

Däribland säkert även hans mobiltelefon som han tappat. Inte så mystiskt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q0M96/advokatens-ledtradar-efter-skjutningen-kan-ha-lejt-torped
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in