2019-09-11, 08:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det hår får gärna någon juridik-kunnig reda ut. Får polisen avlyssna henne när domstolen inte tycker att hon är skäligen misstänkt?

Om man står som misstänkt i en polisutredning på grova brott, så kan man hur som helst bli utsatt för hemliga tvångsmedel, helt oberoende av hur domstol ställt sig i häktningsfråga.
Citera
2019-09-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
(...)
En psykopat är född helt utan empati och samvete och kallas för antisocial personlighetsstörning.
Nej.
En psykopat är en psykopat. Diagnosticeras utifrån psykopatichecklistan.

Antisocial personlighetsstörning är en kluster B störning (tillsammans med borderline, narcissism, och histrionisk ps), och har en biosocial grund.

Kort sagt, alla psykopater uppfyller kriterierna för antisocial ps, men långt ifrån alla med antisocial ps är psykopater.
Citera
2019-09-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag trodde först att KL varit skumt citerad i text, men när man ser filmerna kan man själv höra hur KL formulerar sig på samma sätt son hon är citerad.

Jag har försökt sammanställa allt jag tycker är udda/utmärkande från intervjuerna i Aftonbladet och Expressen. Mycket har redan nämnts tidigare i tråden. Sammanställningen är en mix från båda tidningarna.

* Efter att ha kommit ut ur häktet och som kommentar kring sin häktning säger hon ”jag har inga problem att sitta inlåst i ett litet rum”.
Kommentar: Jag har aldrig läst någon liknande kommentar från någon häktad, varken skyldiga eller oskyldiga. Så udda?

* Hon hyllar rådmannen som tog beslutet att inte förlänga häktningen. ”Väldigt trygg när jag såg vilken rådman det var, hon är väldigt duktig”.
Kommentar: En psykopats komplimang? En betoning till allmänheten att rådmannen tagit rätt beslut?

* Hon åker till brottplatsen i pyjamas ”några timmar” efter dådet. Går fram till poliserna och säger ”Jag skulle väldigt väldigt mycket uppskatta om jag kunde får veta om det INTE är han”.
Kommentar: Normalt förfarande borde vara att ringa in till polis och sjukhus för att veta? Konstigt att säga att man vill veta om det inte är han, men det kan ju vara ett sätt KL normalt formulerar sig på.

* Berättar mycket om själva gripandet utan fokus på chocken över skjutningen, oron för ex-mannens liv eller närmre om sina känslor kring det hela. Betonar att ”jag förstod inte alls vad som var i görningen” vid gripandet (görningen är för mig något påhitt/bus/elakt en annan planerar i smyg). KL beskriver detaljerat om att det inte fanns någonstans att sitta och att det fanns en polisbil i närheten med öppna dörrar och att det var jätteskönt att sitta.
Kommentar: Konstigt fokus och mycket detaljer om gripandet som verkar vara det mest chockerande för KL.

* Betonar att ”jag visste inte alls vad jag var gripen för” samt fokuserar mycket på brottsrubriceringen som var fel (anstiftan till mord istället för anstiftan till försök till mord).
Kommentar: Samma kommentarer som ovan. Jag anser det dock inte så konstigt att KL inte fått information om varför hon blev gripen då polisen kanske ville vänta med att säga detta.

* Hon ville absolut inte säga var hon för tillfället bor. Hon säger att hon har väldigt detaljerat förklarat för polisen varför hon inte ville att skulle göra en husrannsakan. Anledningen är att hon inte ville utsätta sin vän för en husrannsakan då vännen ”på grund av sitt arbete, som innefattar känsliga polisärenden, inte vill bli indragen i polisutredningen”. Och hon lyfter att ”han är nu arg på mig”.
Kommentar: Vad sysslar vännen med egentligen? Varför lyfter hon att vännen är arg? Är inte ett mordförsök viktigare än detta? Låter antingen som en psykopat som försöker manipulera eller som en paranoid missbrukare.

* Hon säger ”det var ett väldigt bra förhör - för min del”.
Kommentar: Vad menas egentligen med att förhöret var bra för hennes del? Varför ens säga så?

* När de i ingervjun pratar om att hon tidigare varit anmäld för försök att leja en torped så säger KL att hon inte visste att det fanns en anmälan ”förra gången. Det kom som en fullständig nyhet”. Fokuserar också på att hon inte känner igen namnet på den torpeden och att hon borde kommit ihåg det.
Kommentar: Vad menar hon med ”förra gången”? Låter som att hon försäger sig omedvetet. Känns också udda att hennes starkaste försvar mot anklagelsen att hon försökt leja en torped är att hon inte känner igen namnet på torpeden.

* Hon har en egen teori om vem det kan vara som lejt en torped. Det satt ”hårt inne” att ge polisen teorin. Det är någon som är kopplad till organiserad brottslighet, ”mycket högt uppsatt person”.
Kommentar: Varför är KL övertygad om att någon lejt en torped? Känns som att hon vet att det är så, dvs försäger sig då hon vet att det är hon. Också konstigt att det sitter så djupt inne att hjälpa polisen. KL kan såklart vara rädd för påföljder från denna högt uppsatta person men varför säger hon det då i intervjuer i media? Låter verkligen som en psykopat som ska manipulera.

* Hon säger att risken är att torpeder snackar till slut och att de ska egentligen hålla tyst för att inte åka fast.
Kommentar: Risk är en negativ grej och för en polisutredning är det ju jättebra att torpeder snackar till slut, men inte bra för den som lejt torpeden. Varför förklara hur en torped ska bete sig när den blir förhörd? En psykopats ”dolda” budskap?

* Hon ”råkade ha många knapptelefoner, de har så kort minne”.
Kommentar: Vem råkar ha många gamla knapptelefoner nuför tiden? Särskilt skumt att släpa med massa gamla knapptelefoner för någon som inte verkar ha fast boende. Varför betona knapptelefoner? Varför ens nämna att de har kort minne?

Tack. Dina kommentarer är precis mina tankar kring hennes uttalande.
Citera
2019-09-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Nej.
En psykopat är en psykopat. Diagnosticeras utifrån psykopatichecklistan.

Antisocial personlighetsstörning är en kluster B störning (tillsammans med borderline, narcissism, och histrionisk ps), och har en biosocial grund.

Kort sagt, alla psykopater uppfyller kriterierna för antisocial ps, men långt ifrån alla med antisocial ps är psykopater.

Nej just det tack, det va så jag menade egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
I grund och botten är det väl det som gör att hon verkar så misstänkt och onormal. Hon pratar alldeles för mkt för att vara en helt oskyldig person som just suttit inspärrad för att ha beordrat ett mord på sin exmake. En mer normal kvinnlig reaktion hade ju varit att bara prata om hur fruktansvärt det har varit och hur skönt det är att få komma ut och sen att hon inte vill ha mer uppmärksamhet. Att hon går med på att låta sig bli filmad av aftonhoran och pladdra en massa skit om briljanta teorier om vad det egentligen handlade om tyder ju på att nåt är väldigt fel med henne. Hade det här varit en person Polisen snackat med vid dörrknackning eller vid vanliga rutinförhör hade nog radarn smällt i topp direkt, det här var en som de ska kolla mer på

Sen ska jag väl erkänna att jag bara läst brottmålsdomarna och inte läst så mkt om det medicinska om hennes hjärnskador och hur mkt av detta som är hänförligt till det så det kanske är lite oförsiktigt att dra till med psykopatstämpeln. Hon verkar iaf ha någon slags paranoida föreställningar, det framgår ju rätt tydligt av hennes utsagor i domstolarna.

Det är lite häftigt att hon har ett flertal olika burners liggande men hade hon lett ett större kriminellt nätverk hade väl snutarna hittat det nu.
Vad menas med burners?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara. Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis. En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU... Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Det påstods i något sammanhang att den "kollega" hon ringde under lägenhetsbråket 2015 var en internutredare. Samma person?
Citera
2019-09-11, 08:48
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
På vilket sätt är dom märkliga? Du vet inte vart exakt skotten träffade

Märkligt på det viset att han inte dog (?) Om vi nu jobbar med tesen att ”toppjuristen” har lejt en torped - tror du hon är korkad nog att anlita en amatör? Att göra det är otroligt riskabelt för henne. Verkar som att några här som känt/känner henne påstår att hon är otroligt intelligent. Nej, jag tror inte att det är så enkelt som att hon skulle ligga bakom detta. Henrik har inte rent mjöl i påsen..
Citera
2019-09-11, 08:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissliss
Fast rent statistiskt - hur många advokater utsätts för hot, hur många för våld och hur många för mordförsök ?

Statistiskt igen. Hur många fälls för anstiftan till mord ? (Och finns det någon statistik för kvinnor vs män?)

Hur många rån och inbrott sker ?

Betydligt fler, eller hur ? Jag skulle intressera mig mest för det vi faktiskt inte vet, vi som skriver här - hur mötet mellan gärningsman och HOL avlöper. Sades något ? Kom vapnet fram direkt ? Såg HOL ett vapen ?

Min tanke är denna, jag har haft den tvivelaktiga ”äran” att få ett vapen riktat emot mig. Den vanligaste reaktionen är inte att anfalla utan världen stannar. Fullständigt.

Ett fåtal tror jag får den adrenalinrushen - att de klarar av att attackera. Men - omständigheterna runt påverkar också. Handlar det om ekobrott så kommer HOL kanske inte att vilja säga något om eventuellt samtal eller hot- vilket jag hoppas utredarna tar hänsyn till.

Men skjuten och i chock. Klart jag skulle fundera på om de som vill mig illa varit framme. Det måste ju vara just då man är som mest misstänksam

Sanningen är ofta banal. Kanske är det trots allt ett klockrån som gått snett. Tex.

Nu är dessvärre inte mycket känt, men det jag tyder av händelseförloppet där på fredagsmorgonen, ger mig inte mycket känsla att det skulle vara ett slumpmässigt angrepp, tex rån.
Bara faktumet att skytten tagit sin in i trapphuset visar att det inte är något vanligt rån.
Flykt i en bil är också en tydlig signal om att det inte är något slumpmässigt som skett.
Citera
2019-09-11, 08:51
Medlem
Ja dessa intervjuer är mycket märkliga. Då hon säger så mycket konstiga saker så undrar man ju varför hon ställde upp på dem. Är det för pengarna eller trodde hon så mycket på sin förmåga att verka oskyldig? Tror hon att hon på något sätt kan kontrollera situationen genom att tala?
Jag har i alla fall en känsla av att hon känner sig ganska trygg. Om hon är skyldig så vet hon att det inte finns mycket spår och hon litar på den hon har lejt.
Citera
2019-09-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mind.hunter
Märkligt på det viset att han inte dog (?) Om vi nu jobbar med tesen att ”toppjuristen” har lejt en torped - tror du hon är korkad nog att anlita en amatör? Att göra det är otroligt riskabelt för henne. Verkar som att några här som känt/känner henne påstår att hon är otroligt intelligent. Nej, jag tror inte att det är så enkelt som att hon skulle ligga bakom detta. Henrik har inte rent mjöl i påsen..

Även den bästa kan göra fel eller hur. Vi vet inte hur de gick till eller så.
Sen om personen var torped eller en bra sådan vet vi inte. Ingen kan ju riktigt beskriva honom. Sen tvivlar jag iallafall att en torped skulle utföra nått sådant när de är så mkt folk omkring.
Märkligt nej man kan faktiskt ha tur.

Frågan är egentligen vad du vill få fram här.?
Citera
2019-09-11, 08:55
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon är väl även orolig för barnen i det läget?

Tror inte hon är orolig ett skit för barnen, helt känslomässigt avslagen. Hon är förblindad av sitt hat mot HOL. Hon är en fullblodspsykopat som helt saknar empati, anledningen att hon åkte till brottsplatsen var sannolikt att försäkra sig om att han var död, att attacken lyckats. För ingen visste ju så nära inpå om han levde eller inte.
En NORMAL mamma/exfru hade fått ett fullständigt psykbryt på plats och skrikit likt en person som blir påkörd av ett tåg typ och för att i första hand efter klargörande om attacken mot HOL försäkra sig att barnen är ok och direkt finnas där när de får beskedet som deras mamma i denna mycket svåra stund.
MEN inget av detta sker för att Polisen märker omgående att det är något i hennes beteende på plats som avviker mot ett normalt agerande samt att de givetvis hade fått information om eventuella gärningsmän eller vem som ligger bakom det av HOL innan han kördes till akuten.

Hon borde släckas ner för gott på kemisk väg, avliva henne!
Citera
2019-09-11, 08:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det påstods i något sammanhang att den "kollega" hon ringde under lägenhetsbråket 2015 var en internutredare. Samma person?

Jag har bestämt för mig att den "kollegan" var densamme som höll i utredningen om misshandel och hemfridsbrott mot en polis under 2017/2018.
Jag tänker skriva ut namnet på denne, men vill härmed också understryka att han med 99% säkerhet inte har något med saken att göra;
Kommissarie Jesper Rundeberg. Han vet sannolikt mer om vem Karin står tight med på SU.

Jag vill helst slippa läsa flashbackmisstankar mot Rundeberg, och hoppas det går att ta mig på orden där.
Men han kan vara intressant att prata med. En av SU´s allra skarpaste.

EDIT
Jag har pga omständigheterna en stark känsla av att det är någon högre uppsatt på SU som nu blivit involverad.
Det är mycket märkligt att utredningen om misshandel/hemfridsbrott 2017/2018 lades ned.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-11 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in