Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
I sådana hör trådar älskar man ju att dissekera brottslingen och komma underfund med motiv och personlighet. Gott så.
Men i detta fall så tror jag helt enkelt att det är vad det är. Alkoholism som gjort en människa väldigt sjuk och förstört hjärnan. I min bekantskap finns ett par allra högst utbildade personer med de längsta utbildningarna Sverige har att erbjuda samt med stora framgångar yrkesmässigt som idag fullständigt har klappat ihop pga av spriten. Utan att det förelegat någon svårare händelse bakom än normala livsomständigheter som kan drabba vem som helst ex en förälders bortgång.
Jag ser likheter med KL. Klappa ihop, inte.klara av saker som man tidigare gjort som att betala räkningar i tid, komma till avtalade möten osv. Ingen av dem jobbar idag utan lever på sina gamla tillgångar som när de är slut kommer att hamna på gatan. Detta är naturligtvis jobbigt för familjerna som måste ta avstånd för att inte gå under själva.
Med det i ljuset så kan inte HOL haft det lätt. Snubben har kämpat på med henne, barnen och firman. Jag tror inte att han skulle iscensätta egen skjutning mot sig själv och riskera att bli av med allt.
Jag tycker han verkar som en reko man som kämpar på.
Tror jag också.
Vet inte hur det är med den där hjärnblödningen, men man kan supa bort förståndet även utan hjärnblödning.
Gissar att supandet hållit på bra mycket längre, än när det flöt upp till ytan strax efter 2010, sådant sopas ofta under mattan så länge det går.
I samband med hennes mors död eskalerade det och situationen blev ohållbar.
Hennes ärr kan ha orsakats av annat än misshandel, hon kan tex ramlat över ett glasbord, eller genom en glasdörr.
Varför tog inte barnen avstånd från misshandeln om den nu förekom?
Tragiskt är det, ser på det lyckliga bröllopsfotot och undrar hur det kunde gå så fel.