2019-09-11, 12:43
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att sticka upp vid Kungholmstorg och vidare mot Centralbron, eller dra rakt över Barnhusbron är också två leder som det nog går att undkomma relativt snabbt på. Även Västerbron kan vara relevant.
Om man inte kör som en vettvilling är det nog få som minns en svart suv på dom sträckorna.

Kl 09 kör man absolut inte upp via Kungsholmstorg, pga va-arbeten på Hantverkargatan.
Banhusbron efter K-torg är lika illa när du når Tegnerlunden eller väljer Upplandsgatan mot Odengatan.
Du kör heller inte upp på Västerbron via Lindhagsrondellen/Marieberg pga morgonrusningen.
Snarare Lindhagsrondellen > Tranebergsbron eller E4 norr eller söderut, då du kör mot morgonrusningen (jag kör i detta område i princip varje dag)

Det konstiga är att ambulansen var på plats först 09:30
SVT gick ut med bilder 09:30 där man såg att det var 62:an port med mäklarens kontor till höger.
Bara att kolla denna tråd när den startade, sen började folk blanda in Bodström som bor i 56:an.
Citera
2019-09-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hennes svar på frågor liknar de svar man får från en skyldig som vet exakt vad som hänt men som försöker lägga skulden på någon annan. Till exempel koncentrerar hon sig på namnet och att hon borde ha känt igen det när en oskyldig skulle se det absurda att över huvud taget blivit misstänkt för att lejt någon, vad personen än hette.

Märkliga svar rakt igenom.

Exakt. Är man också skyldig till något men försöker ljuga så förekommer ofta extra onödiga tillägg från människor för att styrka sin oskuld ännu mera, dom lägger till saker på svar som inte hade behövts, ett tecken på osäkerhet och nervositet, detta syns oftast i förhör med mördare bland annat.
Senast redigerad av killercan1 2019-09-11 kl. 12:49.
Citera
2019-09-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En liten del av ditt inlägg kan jag bemöta.
Hon är en mycket enveten individ på ensam mark, lite för att hon själv valt att ha det så.
Hennes nuvarande personlighet är inte den som släpper in folk, kanske för att hon själv någonstans är medveten att det finns risk att hon kommer utsätta dom för tråkigheter förr eller senare?
Eller kanske för det är skämmigt?

Redan under epoken då allt var bra med både karriär, liv och allt annat, kapslade hon in sig om problem hopade sig.

Jag känner inte KL. Mina slutsatser har jag från den information som framkommit, och från egen erfarenhet

KL är i en raden av duktiga flickor som råkar illa ut i det feministiska kungariket Svärje. KL var för skör på den plats hon hamnat i livet, med de personer hon drabbats av.

Att inte släppa in folk är en vanlig reaktion när de som stått en person närmast sviker.

Kan man komma till slutsatsen att social rörlighet inte alltid är av godo?
Citera
2019-09-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kl 09 kör man absolut inte upp via Kungsholmstorg, pga va-arbeten på Hantverkargatan.
Banhusbron efter K-torg är lika illa när du når Tegnerlunden eller väljer Upplandsgatan mot Odengatan.
Du kör heller inte upp på Västerbron via Lindhagsrondellen/Marieberg pga morgonrusningen.
Snarare Lindhagsrondellen > Tranebergsbron eller E4 norr eller söderut, då du kör mot morgonrusningen (jag kör i detta område i princip varje dag)

Det är fortfarande tjockt uppe på Essingeleden vid den tiden, oavsett morgonrusning och norrut/söderut, och ifall man planerar sin flyktväg vill man förstås undvika att bli fast mellan två avfarter. Å andra sidan kan den här skytten ha hittat på lite vad som helst. Flyktbilens parkering måste någon ha sett, även om det handlar om max en minut inne i trapphuset... Något är lurt med polisens utredning.
Citera
2019-09-11, 12:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Så kan det vara men återstår i vilket fall vad i helvete skulle hon där att göra? hon slängde på sig ytterkläder och åkte dit och visade sitt ID

Kan det vara så att syftet var att åka dit för att visa att hon minsann inte hade någonting med skjutningen att göra jag kom nu och jag vet ingenting eller att farbror blå skulle tänka se hon måste vara helt oskyldig för hon kom ju precis nu
Själv upprepar jag mig igen men det är så massor av mycket som stämmer överens med Johanna Möllers beteende så det ger mig rysningar men gott hopp om han kommer att åka dit vart efter

Om någon har kontaktat henne om att det skett skjutning nära familjens bostad så förstår jag att mammahjärtat tvingar henne att åka dit för att se om barnen och deras pappa är okej.
Citera
2019-09-11, 12:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Ca kl 10:00 framkom det via olika uppgiftslämnare att det troligtvis var HOL... Såklart det är graverande att hon dyker upp på brottsplatsen oavsett. Hennes egen förklaring är rörig.

Nja, jag tror inte att du är tillräckligt bekant med dessa delar av Stockholm.

En flyktbil ställer man väl ändå på samma sida av gatan som porten (dvs med nosen norrut på Norr Mälarstrand). Varför krångla till det med en U-sväng det första man gör?

Du föreslår dessutom alltså en flyktväg förbi Rådhuset? Ett kvarter från Polishuset?

Samt in mot city? Upp på Centralbron, hur då? Nej, du kan inte Stockholmstrafiken, utan stirrar bara på en kartbild som saknar uppdaterade vägarbeten mm.

Och du antyder även en iskall skytt som lugnt och behärskat snurrar runt i morgontrafiken... Det går inte ihop med övrigt agerande. Men visst, det kan finnas okända orsaker till tumultet i trapphuset etc - än så länge tyder det som framkommit på en kaotisk gärningsperson.

Hade jag utrett så hade jag verifierat hur hon blev informerad. Frågat ut den som ringde upp. Existerar inte uppringaren så blir det knepigt för KL.

Instämmer med att man inte hade valt att fly in mot centrum, utan att man hade valt att försöka ta sig ut ur stan så snabbt som möjligt. Enklast hade varit västerut och komma upp på Essingeleden söderut. Tror du menar västerut när du skrev norrut. Alla andra flyktvägar som nämns så riskerar man att fastna vid massa rödljus och det uppmärksammas om man kör mot rött.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:

SVT gick ut med bilder 09:30 där man såg att det var 62:an port med mäklarens kontor till höger.
Bara att kolla denna tråd när den startade, sen började folk blanda in Bodström som bor i 56:an.

Då snart det gick att konstatera att det rörde sig om 62an var det klart att det handlade om HOL ingen tvekan.

Att sen en del på olika sätt försöker trolla med andra adresser och namn är en annan femma. Dessa har en egen dold agenda vad den nu kan gå ut på undrar man ju?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Så kan det vara. Jag tror ändå att de allra flesta skulle ha ringt innan. Men det kan hon ha gjort, vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Jaha är det så man gör?
När man vill veta något så går man fram slänger upp ett ID o sen frågar?
Nej lite konstigt är det.
Men sen vet vi ju inte om hon försökt ringa o inte fått svar.

Om ni och flera hade BEMÖDAT er med att faktiskt LÄSA hela tråden, eller åtminstone ALLA artiklar så framkommer det ju mycket, mycket TIDIGT att HOL INTE hade någon telefon, han fick låna grannens för att ringa polis.

Och varför ska man ringa, hon visste väl redan av sin vän och GRANNE som hade ringt henne om tumultet, samt högst sannolikt sett att det var HOL som sprungit ut på GATAN och säckat ihop.

Mycket svårt att ringa och få SVAR av en medvetslös eller DÖD!!!

Speciellt EL Strutso tillsammans med Time-Out som sida upp och sida ner öser galla över K.L. med sina antaganden, fantasier, påståenden m.m., totalt utan överblick eller slutledningsförmåga. Jag hoppas verkligen att ni inte jobbar med något som helst utredningsarbete överhuvudtaget. Så fruktansvärt enkelspåriga, eldar upp er och andra som en masspsykos, äkta skvallerkärringar av största mått. Det finns tydligen inte ett SPÅR av moderskänslor hos K.L. för er, att hon troligen var mycket orolig för barnen.

Jag hade även passat på att känna viss skadeglädje (om det var mitt ex, min historia) för HOL.........speciellt om jag var HELT oskyldig. Bättre än att vinna Jackpot ju.

Sluta att tolka det som står i domarna, ni tolkar, och än värre, läser in och omtolkar saker SOM INTE STÅR i domarna, ni klarar inte av att "tolka" domarna. Ni bortser TOTALT från faktiska BEVIS.

HOL verkar vara en jäkel på just smutskastning av motparten. Verkar vara hans paradgren.

ASAP-Rocky gjorde nog fel i att byta ut honom.......
Citera
2019-09-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
"Mest sökta personer i hela landet under denna månad fram till igår

Nedan visas de personer som är mest populära att söka efter under vald period. Du kan välja en annan period i listan.

● 1Karin Lilja i Stockholm12901 sökningar

● 2Henrik Lilja i Stockholm2776 sökningar

● 3Karolin Behnaz Hakim i Malmö2438 sökningar

● 4Naief Adawi i Malmö1898 sökningar

● 5Thomas Wolf i Värmdö1483 sökningar

● 6Agnes Lilja i Stockholm1457 sökningar

● 7Ndella Jack i Saltsjöbaden1373 sökningar"

Överlägset populärast. Samt i livet. Till skillnad från vissa andra på listan.

Stackars dotter. Hennes bror flyger dock under radarn. Det kan han väl få fortsätta med?

Vem är Thomas Wolf?
Citera
2019-09-11, 12:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Va? Var ambulansen först på plats 9.30? Det är ju inte långt till Sabbatsbergs sjukhus därifrån. Kan någon sammanställa en tidslinje? Vi behöver samtliga tidpunkter. När skjuts han. När är polis och ambulans på plats. När rapporterar media. När är KL på plats. Vi kanske skulle starta en separat tråd som enbart handlar om tekniska utredningsfakta om brottet för att slippa det här dravlet om KL och HOL och vårdnadstvist och knull och golddigger osv.
Citera
2019-09-11, 12:58
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/

Som den narcissist hon troligen är poängterar hon att åklagaren inte var någon "någon superklippa direkt" som inte fick henne häktad och att hon och advokaten minsann är mycket mer erfarna.
Citera
2019-09-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Väldigt mycket av FB kommentarerna det senaste dygnet har handlat om KL's agerande efter frisläppandet från häktet. KL har uppenbarligen gått från att vara en mussla i häktet ( tror jag fångat det någonstans?) till att blomma ut i slaskmedia med intervjuer ( slaskmedia gnuggar sina giriga händer...).

Min fundering är: varför gör KL detta? Om man försöker sätta sig in i KL's liv/person, är det ganska uppenbart att de senaste 6-8 åren ( minst) handlat om en brant utförsbacke. Vad är då drivkraften, att göra den offentlig? Det övergår mitt förstånd, skulle jag vara oskyldig till mordförsöket, skulle jag bara göra allt för att inte synas alls, efter en totalt överraskande häktning, som KL sagt det var.

Jag tror tyvärr, att KL är en person som drabbats oerhört illa i livet, kanske har personliga egenskaper och omständigheter byggt på, att fullständigt trasa sönder en människa. Oavsett hur, tror jag vi bevittnar ett levande lik, vad har KL kvar att leva för, efter alla dessa år i nästan fritt fall?

Jag är helt och hållet på din sida. Men drevet har, till viss del, fått ett eget liv nu och verkar mest spegla "egna landvinningar" och då blir det ännu mindre objektivt. Kanske hon iscensatte detta och är då anstiftaren till hela grejen eller så gjorde hon det inte, endast spekulationer nu och objektiviteten landar många gånger i någon personlig vinning (kanske ego)? Istället för att öppna ögonen. Ibland går det väldigt fort och inte alltid framåt, minst sagt, och mer som ett ekorrhjul, och då kan det vara bra att göra mittåt, ta ett djupt (eller lätt) andetag och börja se saker från en annan sida, eller flera andra sidor också...

Rada upp allt som hon varit med om och, med största sannolikhet, även fått utstå under och efter deras relation. Det har hänt mycket tråkigheter i hennes liv, bland annat i vad vi läst oss till i olika domar. Men jag är även mycket intresserad av allt underliggande, och som jag tror har hjälpt till att stjälpa KL och som har gjort att hennes liv har gått i spillror och där jag starkt känner att HOL har spelat en stor roll och regisserat på ett mycket bra sätt för honom och samtidigt, på ett mycket ofördelaktigt sätt gentemot KL.

Hur har HOL agerat eller underlåtit att agera med eller mot KL? Även om det är hemskt som han varit med om, så är jag mycket nyfiken på hans förehavande, innan deras relation, under deras relation och efter att deras relation är avslutad. Har han psykat ner henne under och efter relationen? Dessutom är (var) hon way over hans liga utseendemässigt! Var han otrogen, och då redan i början av deras relation? Hur mycket tyckte han egentligen om henne? Skulle det bara se bra ut att att han var gift med en kvinna och fick barn med henne? Är han intresserad av män (också)? Ville han styra henne som en Nickedocka? Var det hans intention från början att använda henne i eget syfte? Såg han en svag (sargad) människa redan från början, men som också var otroligt duktig inom sitt yrke och som han kunde använda för egen vinning? O.s.v..

Och stämmer det som någon annan skriver här. och som påstår sig ha mycket förstahandsinformation om detta tidigare par. Att det skulle inte förvåna den personen att KL hade kunnat bli utsatt för något hemskt från HOL. Men även utan den personens information, så känner jag och min magkänsla säger mig också att KL har blivit utsatt för mycket tråkiga saker under deras relationen. Nu är hon krossad och bara spillror av sitt tidigare jag. Guldläge för nästan vem som helst som skulle vilja henne illa. Så mer info om HOL, tack.

Visst, jag kan ha fel i allt eller i en del av det som jag skriver här, men HOL måste också nagelfaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in