Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Väldigt mycket av FB kommentarerna det senaste dygnet har handlat om KL's agerande efter frisläppandet från häktet. KL har uppenbarligen gått från att vara en mussla i häktet ( tror jag fångat det någonstans?) till att blomma ut i slaskmedia med intervjuer ( slaskmedia gnuggar sina giriga händer...).
Min fundering är: varför gör KL detta? Om man försöker sätta sig in i KL's liv/person, är det ganska uppenbart att de senaste 6-8 åren ( minst) handlat om en brant utförsbacke. Vad är då drivkraften, att göra den offentlig? Det övergår mitt förstånd, skulle jag vara oskyldig till mordförsöket, skulle jag bara göra allt för att inte synas alls, efter en totalt överraskande häktning, som KL sagt det var.
Jag tror tyvärr, att KL är en person som drabbats oerhört illa i livet, kanske har personliga egenskaper och omständigheter byggt på, att fullständigt trasa sönder en människa. Oavsett hur, tror jag vi bevittnar ett levande lik, vad har KL kvar att leva för, efter alla dessa år i nästan fritt fall?
Jag är helt och hållet på din sida. Men drevet har, till viss del, fått ett eget liv nu och verkar mest spegla "egna landvinningar" och då blir det ännu mindre objektivt. Kanske hon iscensatte detta och är då anstiftaren till hela grejen eller så gjorde hon det inte, endast spekulationer nu och objektiviteten landar många gånger i någon personlig vinning (kanske ego)? Istället för att öppna ögonen. Ibland går det väldigt fort och inte alltid framåt, minst sagt, och mer som ett ekorrhjul, och då kan det vara bra att göra mittåt, ta ett djupt (eller lätt) andetag och börja se saker från en annan sida, eller flera andra sidor också...
Rada upp allt som hon varit med om och, med största sannolikhet, även fått utstå under och efter deras relation. Det har hänt mycket tråkigheter i hennes liv, bland annat i vad vi läst oss till i olika domar. Men jag är även mycket intresserad av allt underliggande, och som jag tror har hjälpt till att stjälpa KL och som har gjort att hennes liv har gått i spillror och där jag starkt känner att HOL har spelat en stor roll och regisserat på ett mycket bra sätt för honom och samtidigt, på ett mycket ofördelaktigt sätt gentemot KL.
Hur har HOL agerat eller underlåtit att agera med eller mot KL? Även om det är hemskt som han varit med om, så är jag mycket nyfiken på hans förehavande, innan deras relation, under deras relation och efter att deras relation är avslutad. Har han psykat ner henne under och efter relationen? Dessutom är (var) hon way over hans liga utseendemässigt! Var han otrogen, och då redan i början av deras relation? Hur mycket tyckte han egentligen om henne? Skulle det bara se bra ut att att han var gift med en kvinna och fick barn med henne? Är han intresserad av män (också)? Ville han styra henne som en Nickedocka? Var det hans intention från början att använda henne i eget syfte? Såg han en svag (sargad) människa redan från början, men som också var otroligt duktig inom sitt yrke och som han kunde använda för egen vinning? O.s.v..
Och stämmer det som någon annan skriver här. och som påstår sig ha mycket förstahandsinformation om detta tidigare par. Att det skulle inte förvåna den personen att KL hade kunnat bli utsatt för något hemskt från HOL. Men även utan den personens information, så känner jag och min magkänsla säger mig också att KL har blivit utsatt för mycket tråkiga saker under deras relationen. Nu är hon krossad och bara spillror av sitt tidigare jag. Guldläge för nästan vem som helst som skulle vilja henne illa. Så mer info om HOL, tack.
Visst, jag kan ha fel i allt eller i en del av det som jag skriver här, men HOL måste också nagelfaras.