2019-09-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo precis. Ditt ex har nyss blivit skjuten med tre skott och kan lika gärna vara död vad du vet. Och du sitter misstänkt för anstiftan till mord. Men för helvete du har hyrt en lägenhet svart!! Tig i förhör!! Haha satan vad surrealistiskt

Inte rimligt alls. Men hon har ju hjärnskada, han är den värste CIS-man, alternativt annat inom alfabetet, som gått i ett par asdyra skor, misshandlat, trollat ungarna, snott hennes egendom för egentligen är han pank som en råtta. Och så usel jurist att han får jobb som utredare i säkerhetsfrågor för alla vet ju att alla avdankade typer får regeringsuppdrag.

Edit: dessutom är han golddigger, vilket sossar ser tydligt på krogen.
Citera
2019-09-10, 21:44
Medlem
Loyolas avatar
Från Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Fråga från reportern och svar från KL:

Hoppas du att man hittar skytten?

– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Att få tag på skytten tror toppjuristen är en viktig nyckel för att få reda på vem som ligger bakom mordförsöket.

Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.

Min fetning och reflektion: vet KL att det är någon som har lejt skytten? Det andra är att KL ser det som en risk att skytten börjar prata, vore det inte bra för brottets uppklarande? Eller anser hon att det är en risk för henne att skytten börjar prata?
Citera
2019-09-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För det första att hon framträder så snabbt i media efter att ha blivit frisläppt.
För det andra att hon snyftar ut om hur jobbigt det har varit i media.
För det tredje att hon rätt snabbt lyfter en ledtråd till vad som kan vara "gm".. "hon har en teori" skrivs det.

Hennes agerande är på pricket det agerandet som flera mördare eller folk som har anstiftat till mord har haft. Man 1) går ut i media snabbt, man 2) verkar ledsen och offer och man 3) pekar på en rökridå och "någon annan".

Här kan du se hur Chris betedde sig efter att ha slagit ihjäl sin gravida fru + sina barn;
https://www.youtube.com/watch?v=ugoYkx04E2Q

Skillnaden mellan denna intervju och även det sjuka klippet på Johanna Möller utanför ngn mack är ju att båda dessa verkar njuta av att få en kamera i ansiktet med sina egna röster (en del av den grandiosa narcissisten/psykopaten).
Intervjun med KL är ju förvrängd ljudmässigt och anonym (filmad bakifrån). Men visst är det lite märkligt att hon går ut i media. Samtidigt har ju drevet gått mot henne på ett galet sätt. Tänk om hon är oskyldig, hon är ju långtifrån dömd i alla fall.
Citera
2019-09-10, 21:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Från Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Fråga från reportern och svar från KL:

Hoppas du att man hittar skytten?

– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Att få tag på skytten tror toppjuristen är en viktig nyckel för att få reda på vem som ligger bakom mordförsöket.

Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.

Min fetning och reflektion: vet KL att det är någon som har lejt skytten? Det andra är att KL ser det som en risk att skytten börjar prata, vore det inte bra för brottets uppklarande? Eller anser hon att det är en risk för henne att skytten börjar prata?

Det där är ju ett meddelande rakt åt torpeden hon lejde. Och hon vet att torpeden läser artiklarna.
Citera
2019-09-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
”Hoppas du att man hittar skytten?

Alltså, detta uttalande ger mig rysningar. Det är nåt fel på henne, den saken är klar. Hon tror att hon säger "rätt" sak men hon är som en robot.

+1

Efter att ha sett o framför allt hört henne...något skaver big time
Citera
2019-09-10, 21:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Skillnaden mellan denna intervju och även det sjuka klippet på Johanna Möller utanför ngn mack är ju att båda dessa verkar njuta av att få en kamera i ansiktet med sina egna röster (en del av den grandiosa narcissisten/psykopaten).
Intervjun med KL är ju förvrängd ljudmässigt och anonym (filmad bakifrån). Men visst är det lite märkligt att hon går ut i media. Samtidigt har ju drevet gått mot henne på ett galet sätt. Tänk om hon är oskyldig, hon är ju långtifrån dömd i alla fall.

Då kan man bara ligga lågt och vänta på att den rätte GM torskar. Det är JUST detta agerande som får henne att bli huvudmisstänkt. Hon hade redan låg profil i sociala medier etc. Inte ens FB-grävarna hittade mer än en bröllopsbild. Det hade inte varit några som helst problem för henne att ligga lite under cover.
Citera
2019-09-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Exakt hur gör du den slutsen? Att hon har pratat mycket gör att hon är oskyldig?

Antar att du menar slutsatsen. Ja, enligt henne själv har hon pratat mycket och försökt vara behjälplig, vilket om man är skyldig är en stor risk. Det är s a s risk att snärja in sig i resonemang och motsägelser. Sen kan ju hon vara superslipad och tänkt igenom varenda fråga som hon ev skulle få, men det borde skickliga förhörsledare kunna slå hål på.
MEN jag är inte helt övertygad om att hon är oskyldig, men vi får väl se vad som kommer fram
Citera
2019-09-10, 21:49
Avslutad
Alltså shit, jag ryser nästan över likheterna mellan KL och Johanna Möller..

Båda anhålls för misstanke om mordförsök/anstiftan till mord. Båda släpps efter ett par dagar i häkte. Båda ger sedan en lång intervju och egen utsaga till Aftonbladet med många och mycket konstiga ”sanningar”.. Med offerkoftan på..

Nästan nagelbitande spänning framåt.. Jag gissar på att hon hämtas in snart igen.
Citera
2019-09-10, 21:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Expressen-intervjun: KL uppgav först inte sin nuvarande adress hos en vän för polisen, men polisen kunde sen genomföra en husrannsakan. KL kommenterar: - -Han (vännen) är arg på mig nu. Ännu ett uttalande som är helt deranged, plus de utförliga beskrivningarna av hur hon frivilligt sätter sig i polisbilen osv. Hade jag inte haft nån info hade jag misstänkt henne för att lida av asperger. Alternativet är psykopat eller att det är hjärnskadan som talar. Skulle förstås kunna vara krisbeteende, men det rimmar inte med att hon väljer att tala ut, ger ett ”samlat intryck” osv. Det här att hon hyllar rådmannen känns narcissistiskt. En person som är användbar för mig är givetvis FANTASTISK. Plus den lilla kommentaren om att hon aldrig trodde något annat...

Ja, det bara fortsätter och rinner märkligheter ur munnen på henne. Det här också:
– Jag visste ingenting om att det fanns en anmälan förra gången. Det kom som en fullkomlig nyhet.
(Förra gången jag anlitade en torped.)
Citera
2019-09-10, 21:50
Medlem
Citat:
Du missar poängen här. Jag vet vad en stroke är. Poängen är att det som citeras i domskälen är vagt formulerade ord om hennes sjukdomsbild (yrsel osv) som hypotetiskt skulle kunna komma från henne själv. Varför nämns inte ordet stroke i domskälen? Det kan man också fråga sig.

Folk kan fråga mycket. Tacka Gud för fri bevisprövning och att domstolarna inte gör jätteutredningar om en skitsak som uppenbarligen inte bestridits av varken åklagaren eller motparterna. Mycket tacksam att de är vettiga vid utmätning av straff. Som skattebetalare vill jag säga.

Men om det visar sig att KL lyckats dupera en massa idioter och kanske även än karl som skulle rida in som en riddare på a white horse (eller svart suv) för att sätta några kulor i uslingen till exman så kan det varit ett stort misstag. Det vore intressant att få reda på vilka män och väninnor hon lyckats lura. Därmed inte sagt att exmaken inte skulle vara en skitstövel. Men det finns gränser hur man beter sig.
Citera
2019-09-10, 21:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det där är ju ett meddelande rakt åt torpeden hon lejde. Och hon vet att torpeden läser artiklarna.

Exakt. Tänkte precis samma sak.
Citera
2019-09-10, 21:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tragisk Expressen-intervju. Ingen fråga om varför hon kom till brottsplatsen. Hade hon lejt en mördare, hade hon hört att någon skjutit hennes exman och hon ville kolla hur barnen hade det, bodde hon hos någon i närheten eller något annat?

Extremt korkat att infinna sig på brottsplatsen kort efter dådet om hon låg bakom mordförsöket. Men folk med hjärnskador har gjort konstigare saker.

Citat:
Intervjuerna i Aftis och Expressen gör att det med okulärbesiktning ser ut som att hon inte är frisk. Nu har hon dragit in en välmenande bekant/älskare in i skiten och fått hans bostad genomsökt av polisen också. Var ska hon slagga nu? Plågsamt att se och läsa.

Att polisen gjorde husrannsakan där hon bodde kan man dock inte lasta henne för.

Citat:
Men konsten att manipulera verkar hon ha kvar. Får vi snart en nyreggad expert här på tråden som vet allt? Hoppas på att få namnet på den eventuella mafioson på hög post som skulle kunnat vara bakom skjutningen. Även om det inte stämmer är det ju kul att få någon utpekad. Hen har säkert något annat på sitt samvete.

Mafiosoteorin ger jag inte mycket för. Visserligen är det bara indicier som talar mot KL, men de är tämligen övertygande:

1. Hon påstås tidigare (2015) ha försökt hyra en torped för att mörda HOL.

2. Hon förlorade ett viktigt mål mot HOL bara tre dagar innan mordförsöket.

Men detta sagt är det inte konstigt att domstolarna vägrade häkta henne bara på indicier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in