2019-09-10, 21:15
Medlem
vittne-xs avatar
Det var en jävla pajkastning om KL:s ev pengar och hur hon nu får stålar då hon inte får något från soc.
Sen runt 30 sidor gräl om hennes mantalsskrivning....

Torskar man på en hjärnblödning brukar div försäkringar falla ut, KL har ju jobbat i statens tjänst så där bör det finnas minst 2 försäkringar vid sjukdom med viss invaliditets-index. Sen har hon nog själv fixat div försäkringar från den dagen hon blev moder som var aktiva när hjärnblödningen slog till, vet inte om man ska kalla det för livränta men tror att hon fortfarande hystar in belopp x från 1 eller flera f-bolag.

Henrik har visst mer sidogrejor typ hästar, den branschen har också samlat en hel del grovt kriminella.
Kan ju vara läge att kolla upp där också.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu uppger Karin själv i Expressen hur det gick till när hon greps:
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/
När hon fick reda på att han inte dött gick pulsen upp så läkare fick tillkallas.
Citera
Medlem
Expressen-intervjun: KL uppgav först inte sin nuvarande adress hos en vän för polisen, men polisen kunde sen genomföra en husrannsakan. KL kommenterar: - -Han (vännen) är arg på mig nu. Ännu ett uttalande som är helt deranged, plus de utförliga beskrivningarna av hur hon frivilligt sätter sig i polisbilen osv. Hade jag inte haft nån info hade jag misstänkt henne för att lida av asperger. Alternativet är psykopat eller att det är hjärnskadan som talar. Skulle förstås kunna vara krisbeteende, men det rimmar inte med att hon väljer att tala ut, ger ett ”samlat intryck” osv. Det här att hon hyllar rådmannen känns narcissistiskt. En person som är användbar för mig är givetvis FANTASTISK. Plus den lilla kommentaren om att hon aldrig trodde något annat...
Citera
Medlem
Vad är det egentligen som gör att alla filer om fallet som verkar laddas upp på Minfil försvinner illa kvickt?
Citera
2019-09-10, 21:17
Medlem
Browndawgs avatar
Toppjuristen om detaljen hon undanhöll från polisen i förhör https://www.aftonbladet.se/a/70Ll94

Lite nya uppgifter, för mig iaf. Hon vägrade uppge var hon bodde för Polisen i förhör. (Hon bor ej där hon är folkbokförd som vi vet).
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Han får ju livvakter nu, risken att han skulle bli skjuten igen är nästan obefintlig, nästan som Tage Danielsson sa ju.

Hoppas att det blir dyrt för HOL då, för skattemedel bör inte användas för privata angelägenheter.
Citera
Medlem
Har säkert pratats om tidigare i tråden, men om jag förstår det hela rätt så är Karin 50 år.
Meeeen... i afrobladets reportage är människan klädd och ter sig som en 25-åring.
Och ska samtidigt vara en ”stjärnjurist”.
Det går liksom inte ihop.
Luktar Johanna möller lång väg om hela historien.
Bodde hon hemma hos nån backslick bodybuilder med kriminella kontakter?

Jag har väl missat all relevant info bakåt i tråden, men vem har tid att läsa igenom hundratals sidor i en så pass ointressant tråd/händelse?
Citera
2019-09-10, 21:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
På tal om det ja. Nu hade hon tipsat Polisen om hans kontakter med grova kriminella. Aftonbladet frågar och hon svarar kring vad hon tror är bakgrunden till mordförsöket:

Rör det sig om någon kring organiserad brottslighet?

– Ja. En mycket högt uppsatt person...

Även han, Henrik själv gav två alternativ. Bland annat något kopplat till detta. Eller?

Vad pratar de om? Vilken gubbe är det han haft/har problem med i den undre världen?

Nu pekar ju allt mot henne, pga att hon tidigare just försökt förmå en torped mörda honom men tänk om, hon nu mot alla odds i just detta är helt oskyldig? Jobbigt läge? Vem skulle tro henne. Nästan så hon isf. måste försöka lösa gåtan med egen privat utredning.

För en tid sedan blev Europas gudfader mördad i Sthlm , samband med detta?
Citera
2019-09-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hoppas att det blir dyrt för HOL då, för skattemedel bör inte användas för privata angelägenheter.

Varför hoppas du det?
Citera
2019-09-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Toppjuristen om detaljen hon undanhöll från polisen i förhör https://www.aftonbladet.se/a/70Ll94

Lite nya uppgifter, för mig iaf. Hon vägrade uppge var hon bodde för Polisen i förhör. (Hon bor ej där hon är folkbokförd som vi vet).

En detalj som är alltför lätt att missa och som uppenbarligen även har gått reportern förbi:

”Jag blev väldigt förvånad för de påstod att jag träffat en man som jag försökt leja. Men han hade ett namn som jag verkligen skulle ha kommit ihåg.”

Polisen har en tanke om vem torpeden är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Hur nedgången är KL egentligen? Hennes arm på bilden i den här artikeln ser hemsk ut tycker jag...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Hennes svar i intervjun är ganska konstiga. När hon pratar om att det "är viktigt för hela samhället" att brottet blir löst till exempel. Jag kan förstå varför BO ville ha ett besöksförbud på henne.
HJÄLP! Vilken konstig skelett-arm!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Ja, enligt KL i enligt denna artikeln har hon varit behjälplig och svarat på samtliga frågor (en del här tror ju att hon varit tyst). Förutom en fråga som hon inte ville berätta initialt, vart hon bodde inneboende, för att "skydda" ägaren. Dock berättade hon det efter ett dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in