2019-09-10, 21:35
Medlem
Browndawgs avatar
Aftonbladet skriver att KL säger
"Jag har många knapptelefoner"

Är det någon som vet varför hon säger så? Haha hon är rädd att polisen har hittat hennes burner-phones? Så körd.
Citera
2019-09-10, 21:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har man sett Cris Watts film där han efterlyser sin fru och sina barn efter att ha dräpt dem, så kan det ge perspektiv till hur en psykopat agerar. Dels viljan att snabbt komma ut i media (vilket KL gjorde nu), dels försöka framställa sig som offer och skapa rökridåer, gärna peka på någon annan (vilket KL verkar ha gjort, som pekar på "högt uppsatt" kriminell person).

Efter KL's intervju i AB är jag mer övertygad än innan om att hon har ett finger med i spelet. Hela agerandet tyder på psykopat med mordfasoner på agendan.

Tja och i en annan tråd hävdas MGM vara psykopat just för att han inte går ut offentligt i media och försöker övertyga om att han är oskyldig, hur man än vänder sig har man ändan bak.
Citera
2019-09-10, 21:37
Medlem
”Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Alltså, detta uttalande ger mig rysningar. Det är nåt fel på henne, den saken är klar. Hon tror att hon säger "rätt" sak men hon är som en robot.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja och i en annan tråd hävdas MGM vara psykopat just för att han inte går ut offentligt i media och försöker övertyga om att han är oskyldig, hur man än vänder sig har man ändan bak.

Vad är vanligast?
Citera
Medlem
Citat:
Om man står som misstänkt för ett mord eller mordförsök, exakt vad vill man inte berätta för att rentvå sig själv?

I det här läget vinner man väl ändå mest på att lägga precis alla kort på bordet om man är oskyldig, inte minst om man är misstänkt GM genom torped?

Ja, det är ju några i tråden som har trott att hon på frågorna under helgen sagt "inga kommentarer", vilket då är felaktigt om man tror på de KL berättar i artikeln. Nu kan ju KL sitta och ljuga i artikeln, men det finns ju risker med det, då poliser som förhört henne också såklart läser det som skrivs i AB.

Så KL har nog berättat så mycket hon kan berätta för att hjälpa till, vilket kanske talar för att hon är oskyldig.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi vet det. Leif LW vet det. Och halva poliskåren vet det. Så jag kan inte tänka mig att detta skulle komma som en överraskning till den som höll förhören.

Däremot att hon inte ville ange adressen behöver inte vara lika med = hon har något med skjutningen att göra. Man kan ju hyra en lgh svart och vill inte sätta dit ägaren.

Jo precis. Ditt ex har nyss blivit skjuten med tre skott och kan lika gärna vara död vad du vet. Och du sitter misstänkt för anstiftan till mord. Men för helvete du har hyrt en lägenhet svart!! Tig i förhör!! Haha satan vad surrealistiskt
Citera
2019-09-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Skolfoto

https://minfil.com/34w9uc5dn1/E35F568B-BC3A-4BDD-ABFB-78FC53348151_jpeg

Tack!
Citera
2019-09-10, 21:39
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu uppger Karin själv i Expressen hur det gick till när hon greps:
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/

Hoppla,
hon bor ihop med en intern-utredare (IU), kan förstå att hon inte ville ha en husis hos honom, men eftersom dom tog hennes grejer direkt var det ju ganska enkelt att kolla av telefonnumren m.m.
Han ska visst vara pissur nu....

Sen hade en advokatvän som bor nära ringt henne om skotten, den som bor närmast och på 1:a parkett med full insyn är Thomas Bodström i 56:an. Hon kom dit i princip i sin pyamas efter en taxifärd, så hon var då redan klädd för cellen så att säga...

Jag reagerade på det långa ärr på hennes högra arm i ab:s fotosvit-är det minnen från Fredrik ?
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-10 kl. 21:44.
Citera
2019-09-10, 21:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
”Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Alltså, detta uttalande ger mig rysningar. Det är nåt fel på henne, den saken är klar. Hon tror att hon säger "rätt" sak men hon är som en robot.

exakt, alla uttalanden hittills är bara så kontraproduktivt för hennes räkning. Jag skulle gissa på att hon häktas om 1v, men polisen har rejält med motvind. Vem hade den svarta SUVen? Allt pekar på att det inte var en proffsskytt, utan kanske en vän från lokala golfklubben som varit kåt på KL och fått en puffra och misslyckats fatalt
Citera
2019-09-10, 21:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det är ju några i tråden som har trott att hon på frågorna under helgen sagt "inga kommentarer", vilket då är felaktigt om man tror på de KL berättar i artikeln. Nu kan ju KL sitta och ljuga i artikeln, men det finns ju risker med det, då poliser som förhört henne också såklart läser det som skrivs i AB.

Så KL har nog berättat så mycket hon kan berätta för att hjälpa till, vilket kanske talar för att hon är oskyldig.

Exakt hur gör du den slutsen? Att hon har pratat mycket gör att hon är oskyldig?
Citera
2019-09-10, 21:43
Medlem
Browndawgs avatar
"– Jag blev väldigt trygg när jag såg vilken rådman det var, hon är väldigt duktig." Från Expressen.

KL hyllar sin polare som släppte henne fri.
Citera
2019-09-10, 21:43
Medlem
Citat:
För det första att hon framträder så snabbt i media efter att ha blivit frisläppt.
För det andra att hon snyftar ut om hur jobbigt det har varit i media.
För det tredje att hon rätt snabbt lyfter en ledtråd till vad som kan vara "gm".. "hon har en teori" skrivs det.

Hennes agerande är på pricket det agerandet som flera mördare eller folk som har anstiftat till mord har haft. Man 1) går ut i media snabbt, man 2) verkar ledsen och offer och man 3) pekar på en rökridå och "någon annan".

Här kan du se hur Chris betedde sig efter att ha slagit ihjäl sin gravida fru + sina barn;
https://www.youtube.com/watch?v=ugoYkx04E2Q
Men KL har inte slagit ihjäl någon och - om hon är GM - har hon inte ens lyckats med att mörda sitt ex med hjälp av en torped. Dessutom verkar hon varken som ett offer eller som överdrivet ledsen i den korta intervjun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in