2019-09-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Vi har ju också kontakter med Hamburg, om än i liten skala, så det är inga problem där.
Julkort?
Citera
2019-09-10, 19:54
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Julkort?
HSV var representerade på HIF-mff i år.
Citera
2019-09-10, 20:35
Medlem
Timedealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Försöker inte alls få igång någon diskussion igen. Vill ni inte ha sån passionerad stämning på svenska läktare så behöver ni inte. För övrigt ligger Belfast i Nordirland och är så långt ifrån biblioteken i London man kan komma.

Alla mina brittpolare är stört avundsjuka på svensk läktarkultur och hade offrat en vänsterfot för att få uppleva det vecka efter vecka.
Citera
2019-09-11, 02:24
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timedealer
Alla mina brittpolare är stört avundsjuka på svensk läktarkultur och hade offrat en vänsterfot för att få uppleva det vecka efter vecka.

Det är ingen slump att brittisk media stått med munnen i golvet varje gång de mött svensk motstånd i Europa. Som vanligt ska de alltid hitta hit nån kuff som ska låtsas hetsa för att skapa någon tramsig debatt i trådarna.

Kan säga såhär att alla de pengar i plastligan Barclays PL går inte byta emot den fina läktarkultur vi har i Sverige.
Citera
2019-09-11, 03:04
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
HSV var representerade på HIF-mff i år.
Gulligt. När var det senaste derbyt ni kom till ensamma?
Citera
2019-09-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Vad jag vet är den gamla kärleksrelationen mellan heif och fck ganska infekterad. Fck bytte ut heif mot en mer attraktiv partner, hamburg.

Ja Heif blev kränkta när FCK tog över kärnan om jag minns rätt. Men vet inte hur de står sig nu!

Citat:
Vi har ju också kontakter med Hamburg, om än i liten skala, så det är inga problem där.

Så kommer ni vara hangarounds till FCK i Malmö eller?
Citera
2019-09-11, 20:03
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag kan bara svara för min egen del och jag kommer inte vara på plats, men håller givetvis på FCK.
Citera
2019-09-11, 22:17
Medlem
Citat:
Jag kan bara svara för min egen del och jag kommer inte vara på plats, men håller givetvis på FCK.

Kan tyvärr inte heller se något match på plats. Ser dock fram mot matcherna!
Citera
2019-09-11, 22:49
Medlem
Gallachers avatar
Ang den "evige venskaben" mellan heif och fck. Den är stendöd. Fck tröttnade så fort bortom sans gick i graven och sedmera också när en fraktion i Helsingborg fick för sig att skapa en ny "evig venskab" med Helsingör av alla lag. Spiken i kistan var väl när de mötes i en träningsmatch nyligen då fcks drygt 100 aktiva på plats fick för sig att attackera de stackars helsingborgarna.

Kan med större säkerhet hävda att fck inte är det minsta intresserade av att heif-annhängare sluter upp i Köpenhamn.

Helsingborgs läktarkultur och engagemang har länge varit på dekis. Nu befinner man sig på en helt för stor läktare, proddar ett tifo om året, har i princip inga bortaföljen värda att nämna, en ultrasgrupp som egentligen borda lägga ner och framtiden ser fan inte ljus ut heller.

Fck å andra sidan har haft en helt annan utveckling i sin läktarkultur. Viktigt att komma ihåg är att när deras "evige venskab" etablerades runt 2006/2007 sög fck ganska mycket röv på läktaren. Nu gör de inte det.

Fck är inte intresserade längre helt enkelt.
Citera
2019-09-13, 06:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Blir det DFG som utkräver hämnd under techno i tunneln eller kikar Firman förbi? Arrangera techno i tunneln mellan gullmars och globen är ju som gjort för frontalattack. Oddsen på det?
Citera
2019-09-13, 07:03
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Blir det DFG som utkräver hämnd under techno i tunneln eller kikar Firman förbi? Arrangera techno i tunneln mellan gullmars och globen är ju som gjort för frontalattack. Oddsen på det?

Tror inte DFG kommer göra det. De verkar väldigt passiva just nu.

Firman boys verkar inte pyssla med så mycket sånna tjyvnyp mitt bland civila längre. Mer boka tid och plats.

Men jag kan ha fel! Antar även att det kommer vara en hel del polis i närheten!
Citera
2019-09-13, 07:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Tror inte DFG kommer göra det. De verkar väldigt passiva just nu.

Firman boys verkar inte pyssla med så mycket sånna tjyvnyp mitt bland civila längre. Mer boka tid och plats.

Men jag kan ha fel! Antar även att det kommer vara en hel del polis i närheten!
Dramaturgiskt och miljömässigt är det ju en perfekt location för frontalattack. Givet den höga polisnärvaron kanske det lockar fram tonåringarna som i skydd av polisen står och skriker mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in