2019-09-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
”15433 på Tele2 arena, klacken sjöng för SM-guld och det slår mig varje gång hur imponerande det är att så förhållandevis få kan sjunga så mycket, högt och länge.”

Inte så mycket folk på hemmaplan vilket gör vårt bortasnitt väldigt imponerade.
Är det inte lite ironiskt att ni är få i Stockholm, många ute på landet med tanke på ert mantra att huvudstaden tillhör er osv?
Citera
2019-09-25, 09:01
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag gissar att stämningen påverkades av det hårda straffet från polisen?!

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-straffas-1-000-askadare-farre/
Polisen straffar Djurgården med neddragen publikkapacitet.

Den allsvenska serieledaren tar emot Falkenberg på hemmaplan på tisdagskvällen, men får ta in 1 000 åskådare färre än vad som var tillåtet från början.
Nä, Sofialäktaren var full så jag förstår inte var dessa platser togs bort. Förmodligen togs inga bort eftersom Sofialäktaren redan var slutsåld innan beslutet kom, som det verkar.
Men oavsett är det helt jävla sinnessjukt det snuten håller på med!
Jävligt illa att gnaget, MFF och IFK och resten förutom vi och bajen höll med om den här tillståndstrappan inför säsongen.. Idioter! MFF som klubb förvånar mig inte, men gnaget och IFK.. Snacka om att dra ned brallorna för snuten och pissa på sina supportrar.
Alla klubbar och supportrar måste jobba emot detta sjuka beteende från snuten!
Senast redigerad av snurresnigel 2019-09-25 kl. 09:10.
Citera
2019-09-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Man kan sammanfatta med att få stockholmare bryr sig men att ni är The Shit ute i spenaten?

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det inte lite ironiskt att ni är få i Stockholm, många ute på landet med tanke på ert mantra att huvudstaden tillhör er osv?

Att ta en pubrunda med er och diskutera vilka Stockholm tillhör och varför hade varit kul. Lägg till lite snack om bönder och ni hade fått en annan bild av mig .

Samtidigt även om snittet inte är bra hade det då varit bättre att vi gör som Gnaget och kan vara 11k en match och nästa 50k? Många kallar oss medgångare och tycker vi motbevisat det den säsong. Visst, vi är fortfarande mer än normalt men inte mycket mer än början av säsongen.
Citera
2019-09-25, 12:47
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Att ta en pubrunda med er och diskutera vilka Stockholm tillhör och varför hade varit kul. Lägg till lite snack om bönder och ni hade fått en annan bild av mig .

Samtidigt även om snittet inte är bra hade det då varit bättre att vi gör som Gnaget och kan vara 11k en match och nästa 50k? Många kallar oss medgångare och tycker vi motbevisat det den säsong. Visst, vi är fortfarande mer än normalt men inte mycket mer än början av säsongen.
Jag vill också följa med.

Jag tror snarare att kärnan hos oss (DIF) är väldigt "hardcore" och köpstark. D.v.s man har råd och lust att åka på bortaresor. Men våra marginalare är jävligt lata helt enkelt. Det känns som att alla bajare till exempel hetsar varandra att gå och det skapar en slags FOMO.
Jag personligen har kanske 10 relativt nära vänner som är Djurgårdare och vi är kanske 3-4 som går på mer än hälften av matcherna per säsong. Flera av dessa bor alltså i stockholmstrakten men går på kanske 1-2 matcher per år. För att dom hellre kollar på cmore hemifrån ungefär.
Citera
2019-09-25, 20:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Nä, Sofialäktaren var full så jag förstår inte var dessa platser togs bort. Förmodligen togs inga bort eftersom Sofialäktaren redan var slutsåld innan beslutet kom, som det verkar.
Men oavsett är det helt jävla sinnessjukt det snuten håller på med!
Jävligt illa att gnaget, MFF och IFK och resten förutom vi och bajen höll med om den här tillståndstrappan inför säsongen.. Idioter! MFF som klubb förvånar mig inte, men gnaget och IFK.. Snacka om att dra ned brallorna för snuten och pissa på sina supportrar.
Alla klubbar och supportrar måste jobba emot detta sjuka beteende från snuten!
Helt sjukt är det. Man blir ju typ mållös. Hjärndött. Orkar egentligen inte ens lacka ur längre. Något behöver göras. Straffet i proportion till brotten.... Jämför det med vad som händer runt om i landet och vad man gör där när det sker grova brott.
Citera
2019-09-25, 21:10
Medlem
erikp121s avatar
Stor respekt till alla som ökade takten den sista kvarten i Uppsala denna afton.

Det kändes i <<hjärtat>> genom datorskärmen.
Citera
2019-09-25, 21:40
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Stor respekt till alla som ökade takten den sista kvarten i Uppsala denna afton.

Det kändes i <<hjärtat>> genom datorskärmen.

Såg ju ingen matchklocka så fick gissa sista halvtimmen..

Huuuuur bra är Sirius bortaläktare? Seriens klart bästa!
Citera
2019-09-25, 22:17
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Såg ju ingen matchklocka så fick gissa sista halvtimmen..

Huuuuur bra är Sirius bortaläktare? Seriens klart bästa!
Det är ett jävla otyg att vi inte har tak över hemmastå, men när de får tak på norra ståplatsläktaren så jämnas kanske oddsen ut.
Citera
2019-09-26, 11:00
Medlem
Balonzos avatar
Skånederby ikväll. Matchens rivalvärde har ju devalverats i samma takt som HIFs förfall. Blir det över 500 på bortaläktaren?
Citera
2019-09-26, 11:25
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Skånederby ikväll. Matchens rivalvärde har ju devalverats i samma takt som HIFs förfall. Blir det över 500 på bortaläktaren?
Släpptes precis 340 extra biljetter bredvid bortaläktaren pga heif inte lyckats sälja tillräckligt många.
Över 500 blir dem nog. Över 1000 är tveksamt.
Citera
2019-09-26, 11:52
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Vad har hänt med supportersäsongen-trådarna? Allmän dekis på Flashback?

efter peaken 2015 med 3.6 miljoner visningar och 1500 sidor så har tappet varit markant. mellan 2016 och 2017 störtdök intresset och bara sjunkit sedan dess.
Citera
2019-09-26, 12:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Vad har hänt med supportersäsongen-trådarna? Allmän dekis på Flashback?

efter peaken 2015 med 3.6 miljoner visningar och 1500 sidor så har tappet varit markant. mellan 2016 och 2017 störtdök intresset och bara sjunkit sedan dess.

Var väl en peak för att bajen gick upp, när dom sen gick kräftgång i as så slutade leksandsbajarna hänga här och de mer normala bajarna (iaf de flesta) fortsatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in