2019-09-10, 19:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Blod från BO antar jag att du menar, mordplatsen är ju fyndplatsen enligt åklagaren och några blodiga kläder lär ju inte finnas kvar, så dum är inte ens en från Västerås.

Sökhundar tränade för att söka efter bland annat blod, sperma och lik användes. Det är extremt ovanligt att man tar dit den typen av hund 1,5 år efter att ett brott...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ktade-for-mord
Länken låst tyvärr,

Jag menar husrannsakan med hundsök efter anhållandet resp häktningen av SD och HD
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 19:25.
Citera
2019-09-10, 19:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
För att det är hennes skyldighet som åklagare?

Hon kan ju inte bara gripa någon och sedan luta sig tillbaka för att följa upp vad som hittades när hon får tid och lust, det är ju ingen liten grej att bli gripen av polis och anklagad för mord.

De kan ju hittat något, eller fått någon uppgift som är besvärande för HD, något som man väntar ska bli tyngre i bevishänseende efter förhör. Men blir det inte så så är det väl onödigt att ta strid för något om åklagaren gör bedömning att det de har ännu inte når upp till sannolika.
Citera
2019-09-10, 19:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sökhundar tränade för att söka efter bland annat blod, sperma och lik användes. Det är extremt ovanligt att man tar dit den typen av hund 1,5 år efter att ett brott...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ktade-for-mord

Jag menar husrannsakan med hundsök efter anhållandet resp häktningen av SD och HD

Det förstod jag men vad jag invände mot var att de skulle hitta blod från BO där, kläder som blivit besudlade måste ju ha slängts eller bränts upp annars är ju båda två dumma i hela huvudet.

Men vi får se, skumt är det i alla fall, Hiding kör sitt eget race och vi som sitter som publik förstår inte de snygga finterna som hon uppvisar, gäller åtminstone mig i alla fall.
Citera
2019-09-10, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De kan ju hittat något, eller fått någon uppgift som är besvärande för HD, något som man väntar ska bli tyngre i bevishänseende efter förhör. Men blir det inte så så är det väl onödigt att ta strid för något om åklagaren gör bedömning att det de har ännu inte når upp till sannolika.

Du också?

Är det ingen mer än jag som vill se en kamp ända in i kaklet för det man tror på?
Citera
2019-09-10, 19:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det förstod jag men vad jag invände mot var att de skulle hitta blod från BO där, kläder som blivit besudlade måste ju ha slängts eller bränts upp annars är ju båda två dumma i hela huvudet.

Men vi får se, skumt är det i alla fall, Hiding kör sitt eget race och vi som sitter som publik förstår inte de snygga finterna som hon uppvisar, gäller åtminstone mig i alla fall.
Håller med dig så jäkla dumma kan dom väl ändå inte varit. Även deras trädgårdar lär ha genomsökts . Kanske HD blev ordentligt skadad av den våldsamma bataljen med tuffingen LW bakom planket?
Citera
2019-09-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Och mötesplatsen är bakom planket vid E18/E20?
Jag har åkt förbi planket vid E18/E20 motorvägen, så jag tror jag vet på ett ungefär var fyndplatsen är.

Från E18/E20 är det på samma sida planket, därför hördes det till Gamla Hjärsta snarare än Nya Hjärsta.

Där planket, du ser från vägen, tar slut fortsätter

1) ett Gunnebo-stängsel i plankets riktning.
2) en fortsättning på bullerplanket i vinkel ned mot Rättarevägen (Nya Hjärsta)

Där, i hörnet, mellan stängsel/plank ligger MP/FP.
Citera
2019-09-10, 19:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Att det skulle tillkommit ett nytt vittne - det är inget som nämnts vare sig från Polisen eller Åklagarmyndigheten, ej heller nämnts i media.

Det är endast en uppgift från JM, som tyvärr verkar ha blivit en trådsanning:Källa
Det enda som vi med säkerhet vet är att ÅK fått en ny sammanställning från NFC.

Nu blir jag jätteförvirrad.
Är det så?
Jag har försökt att leta, men hittar det inte, efter ett inlägg om ett vittne.
Har vi inte läst det i media, så kanske det kommer från någon postare som har haft någon källa?

Någon med bra minne?
Jag tyckte att jag svarade något i stil med att vittnet kunde vara ett av barnen i LWs lgh???

Eller är det verkligen enbart JM som skrivit om detta?
Blir galen av alla tappade minnen och sökmotorn som inte funkar...
Citera
2019-09-10, 19:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du också?

Är det ingen mer än jag som vill se en kamp ända in i kaklet för det man tror på?

Inte om hon inte tror på det hon för tillfället måhända inte kan visa med tillräcklig styrka. Hon kan förstås ha någon slags erfarenhetsbaserad magkänsla som kan vara hur rätt som helst men bortkastat att argumentera enbart från detta.
Citera
2019-09-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske så enkelt att frun kanske tycker han ser fånig ut med härmande av Gene Simmons medan LW verkade tycka det var kul.

Ja, jag har också fått intrycket av att han tycker det är viktigt vad andra tycker. Även att han är en individ med stort bekräftelsebehov. Lismande och inställsam. Gissar på en riktigt falsk rackare. Eller den biten vet vi ju förresten.

Har förstått att han var noga med det lilla. Hålla upp dörren, hämta väskan till hans dörrmatta till fru. När hon tittade bort så knullade han hennes väninna. Riktig sköning.....Liten människa....
Citera
2019-09-10, 19:50
Medlem
Citat:
Du också?

Hon körde det med SD och blev närmast idiot-förklarad här. Hon gör inte om det misstaget. Med samma domare ? Hon är bildbar
Citera
2019-09-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan inte annat än att bli förvånad.
Men vi sitter här framför våra datorer, iPads och mobiler.
Vi har inte träffat de inblandade.

Lätt att säga för oss.
Jag tror att SD är mycket övertygande.
Och människans försvar är väldigt starkt mot hemska saker.

Kan väl kanske vara så att ML inte är så lättlurad och faktiskt ville träffa dom för att bilda sig en egen uppfattning en gång, eller umgicks han flitigt med dom under hela sommaren?
Citera
2019-09-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Visa gärna nåt exempel på det.

Ett exempel är nedanstående inlägg av Medinsyn från den 26/4- 19,
att uppgifterna är något som SD delgett @Medinsyn:

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017.

Stark indikation som har övertygat mig:
Det finns inget som tyder på att SD ska ha försökt få träffa LW den aktuella kvällen.
SD och LW träffades enstaka dagar före mordet. Kanske under helgen.

Har hört, men vet ej om sanningshalt:
Berättar jag ej, men det finns mycket, men trådsanningar har vi tillräckligt av, eller hur?

Edit: De har hela perioden haft tät kontakt, inte bara sedan 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in