2019-09-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför välja den energifattigaste delen, ansiktet? Knappast rationellt beteende.
Jag är storkonsument av naturdokumentärer och aldrig lyckats se dylikt beteende. Med tiden blir allt rensat, förstås. Men hon låg inte ute på savannen direkt utan i ett tättbebott bostadsområde.

Ja, det har du rätt i.
Citera
2019-09-10, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att allt blir klarare ju mer avskalat rent allt blir av mer pålitliga fakta. Förhoppningsvis kommer info tätare nu när fallet åter hamnat på NFC prioriteringslista. En annan sak är att SD nu sitter häktad på sannolika vilket kan få vissa som varit tysta att ev börja prata. Nu när dom inte behöver riskera att möta honom i skogen.

Med tanke på SDs beteende mot grannarna undrar man lite hur han agerat mot andra cachare?

Ja, jag tror verkligen att grannarna känner lättnad. Om någon har något att berätta så vågar man nog komma fram nu.
Även geocachare kanske.

Minns en geocachare (JS??) som skrev en syrlig kommentar om SD. Inte alla som uppskattade honom som JG och de andra i järngänget?
Minns också att från Sundsvall eventet, var det en i tråden som beskrev hans "jobbiga" stil. Det kan kanske komma fram både det ena och andra nu.

Och hoppas att utredarna hinner ta emot vittnesmål, så att det inte blir liggandes?
Citera
2019-09-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
jag tror absolut inte att hon gick bakom planket.

Enligt en skribents @(rosaelefant?) källa har man hittat släpmärken och man har haft en teori om att hon släpats till planket.

Jag kan tänka mig att hon gick ner till garagen, blev övermannad med ett snabbt grepp om mun och hals, dragen till en undanskymd plats eller direkt bakom planket.

Tror att någon har haft med sig ett tillhygge, måste det ha varit mycket lätt att gömma, eller att det var ditlagt i förväg som JM föreslår.

Har inte läst nånstans om släpmärken. Snarare att brottsplatsen = mordplatsen. Vet inte varifrån Rosaelefanten fått det ifrån att LW övermannades utanför sitt hus.

GM tar en oerhörd risk om denna slår ner LW utanför hennes hus där GM löper en väldigt stor risk att någon ser något - och att sen släpa in LW bakom planket.

Det uttalandet skulle jag vilja se en källa på.
Citera
2019-09-10, 16:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Spånar igen.
Kan det vara så att JG är det nya vittnet...……
JG kanske inte orkade bära på vetskapen längre...….
I börja kanske han köpte SD´s förklaringar och hjälpte till att skydda SD, men nu när sanningen börjar komma fram och JG inser att även han har blivit lurad, så kanske hans dåliga samvete har gjort att han pratat med polisen.
Kan han vara det nya "vittnet" ??

Att det skulle tillkommit ett nytt vittne - det är inget som nämnts vare sig från Polisen eller Åklagarmyndigheten, ej heller nämnts i media.

Det är endast en uppgift från JM, som tyvärr verkar ha blivit en trådsanning:Källa
Det enda som vi med säkerhet vet är att ÅK fått en ny sammanställning från NFC.
Citera
2019-09-10, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hur tänker ni kring Han*a ?
Hon är väl ute och umgås med vänner som inget hänt ?

Nu var det till Remark du skrev, och jag ser att h*n inte svarat ännu.

Jag har tänkt mycket på H*anna de senaste dagarna (förstås) och tänkte just på att JG sjukskrev sig efter LWs död, H*anna har sett väldig sliten ut, sjukskriven och arbetstränat (enligt TinnaNinna).

SD däremot verkar må som fisken i vattnet.
Citera
2019-09-10, 16:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Spånar igen.
Kan det vara så att JG är det nya vittnet...……
JG kanske inte orkade bära på vetskapen längre...….
I börja kanske han köpte SD´s förklaringar och hjälpte till att skydda SD, men nu när sanningen börjar komma fram och JG inser att även han har blivit lurad, så kanske hans dåliga samvete har gjort att han pratat med polisen.
Kan han vara det nya "vittnet" ??

När det gäller JG så tvivlar jag på att han skulle göra sig till vittne. Enligt mina källor så tyder allt på att han fortfarande tror på SDs oskuld.
Citera
2019-09-10, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Jag har vid några tidigare tillfällen framfört här inom tråden, att den fanns en person inom själva förhörs-utredningen som visade sig känna till betydligt mer än vad vederbörande egentligen borde ha vetat om gällande mordet på Lena Wesström, och till sist kan ju även en sådan person plötsligt bestämma sig för att klä bordet med några extra kort, och som sålunda kan föra polisutredningen ytterligare några steg mot den rätta Gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen

Det blir ju lite kryptiskt för det är väl utredarna som ska veta mest om mordet, förutom gm vill säga?

Så det är någon som är bekant med någon involverad?
Eller fått veta via annan kanal än via utredningen?
Örebro är ju så litet.

Bandyn, polisen, geocachingen?
Om man jobbar som polis, kanske någon som inte orkat (känslomässigt)ringa och anmäla det man vet, kanske man testar så där lite inofficiellt?

Eller hur menar du?
Citera
2019-09-10, 16:43
Bannlyst
Citat:
Draifos vet allt detta.
Han är inte dum.
Det är inte där problemet sitter.
Så att säga...

Märkligt.
Kan inte du fråga Draifos varför hen skriver så som hen gör här nedan??

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
.... osv... SD kan inte bevisa att han inte är gärningsmannen, anledningen är att han sannolikt är gärningsmannen.

Eller så som hen skriver här nere...

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, åklagaren har ju bevisat att han är misstänkt på sannolika skäl, och många anser att det räcker. Vill han slippa bli betraktad som gärningsman nu så får han nog lägga fram riktigt bra bevisning. Och hittills har vi väl inte sett skymten av någon sådan.

Skit samma, då hoppas jag att Draifos har koll.
Citera
2019-09-10, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undrade bara vad hans uppgifter har sin grund och det är väl ur denna post:

Ja, just det. Det inlägget...
Citera
2019-09-10, 16:44
Medlem
Citat:
Varning för känsliga:

Jag läste att den polis som först kom till plats berättade att det var fruktansvärt. Det gick inte att se att det var en människas ansikte. Det var bara som en stor blodig boll och det gick inte att se vad som var vad. Inga anletsdrag var urskiljningsbara.

Det var ett besinningslöst våld mot huvudet.

Var läste du det?
Citera
2019-09-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ja, jag tror verkligen att grannarna känner lättnad. Om någon har något att berätta så vågar man nog komma fram nu.
Även geocachare kanske.

Minns en geocachare (JS??) som skrev en syrlig kommentar om SD. Inte alla som uppskattade honom som JG och de andra i järngänget?
Minns också att från Sundsvall eventet, var det en i tråden som beskrev hans "jobbiga" stil. Det kan kanske komma fram både det ena och andra nu.

Och hoppas att utredarna hinner ta emot vittnesmål, så att det inte blir liggandes?

SDs jobbiga stil påminner lite om Helge Fossmo - evigt flinande och fnissande. Kan förstå att folk kan bli irriterade på SD. Utan att han begriper det själv. Blir själv otroligt irriterad på såna människor.

Skulle vilja se hur SD ser ut när han inte flinar.

OT: (Som min granne som flinandes berättade härom veckan att allt ambulansstök utanför vårt hus en kväll berodde på att en man hade hoppat från hög höjd i vårt hus - och avlidit.)
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-10 kl. 17:00.
Citera
2019-09-10, 16:57
Medlem
Citat:
Även geocachare kanske.

Jag vill nog tro att det är prioriterat rätt högt. Att HD också är misstänkt kan även påverka den lojalitet som troligen funnits där i och med bilden av en sjuk och bedragen hustru. Dom bör väl, som många här, noterat den snudd på anmärkningsvärda tillfriskningen efter LWs död. Eller så har HD varit frisk sedan länge men tappat lusten till även caching.

Förvirringen som svävar runt detta fall torde väl även finnas inom caching-sfären, eller så har dom aldrig varit så engagerade i detta par.

Undrar över JGs position i dagsläget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in