2019-09-10, 19:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Provsvar från NFC och ett vittne som berättat något som polis/åk gärna vill få bevis på genom husrannsakan?

Vad är denna tingest, som de letade efter?

Mja provsvar från NFC kan ju i princip endast beröra MGM så det tror jag faller bort, MGK har ju inte varit på tapeten för DNA i och med att det inte fanns några misstankar innan hon greps.

Vittnesmål vete fan om det skulle föranleda en sådan stor cirkus som det ändå blev när MGK greps, vittnesmål är djävligt luriga, speciellt när det förflutet så pass lång tid som det har gjort i det här fallet innan gripandet.

Vad dom letar efter har jag inte en susning om, mordvapen verkar ju helt osannolikt så här femton månader efter dådet.
Citera
2019-09-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så har jag också uppfattat det, att @Medinsyn står
SD mycket nära. Det Medinsyn delgivit tråden är
sannolikt starkt färgat av vad vännen SD lämnat
för uppgifter till honom/ henne.

Intressant. Visa gärna nåt exempel på det.
Citera
2019-09-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja provsvar från NFC kan ju i princip endast beröra MGM så det tror jag faller bort, MGK har ju inte varit på tapeten för DNA i och med att det inte fanns några misstankar innan hon greps.

Vittnesmål vete fan om det skulle föranleda en sådan stor cirkus som det ändå blev när MGK greps, vittnesmål är djävligt luriga, speciellt när det förflutet så pass lång tid som det har gjort i det här fallet innan gripandet.

Vad dom letar efter har jag inte en susning om, mordvapen verkar ju helt osannolikt så här femton månader efter dådet.

Med hundar o grejer...fler lik kanske? Det vore något det!
Citera
2019-09-10, 19:12
Medlem
Citat:
Egentligen borde man ju inte vara missnöjd med Hidings sätt att kryssa på en faktor till i ekvationen, vi som gillar kriminalfall får ju en extra svår nöt att knäcka nu, vad är det som finns på MGK och varför fick Hiding så djävla bråttom att plocka in henne?

Vad jag retar eller stör mig på är att Hiding inte ens försökte få till en häktning på "sannolika skäl" utan släppte MGK utan strid men med tillägget att hon givetvis var misstänkt fortfarande, allt blir då djävligt ologiskt för mig i alla fall, om nu syftet med gripandet var att de misstänkte starkt att MGK är inblandad i mordet varför då vika ner sig och inte ta en fight i TR?

MGK måste in ordentligt eller så måste hon ur helt hur nu det ska gå till, rimligt tvivel finns inom räckhåll för MGM,s advokat om situationen kvarstår.

Vi får se om det händer något innan det är dags för omhäktning av MGM, jag hoppas att det klarnar innan dess om vad Hiding tänker göra med MGK, annars vete fan vad som händer egentligen, går ju inte att ha en sådan här lös ända i sitt garnnystan.

ÅH vet vad dom funnit vid tillslaget och som inskickats till NFC, varför ta en strid om hon uppnår samma resultat om hon avvaktar en vecka och då kanske slipper det?
Citera
2019-09-10, 19:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Med hundar o grejer...fler lik kanske? Det vore något det!

Eller hur, inget i den här historien förvånar mig längre, trodde att jag var luttrad och erfaren men i det här fallet har jag blivit överraskad.
Citera
2019-09-10, 19:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Då Örebro har egen väl utvecklad hundenhet är det misstänkt att det rekviderades en blod, sperma och liktränad hund från Sthlm. Mitt förslag är blod på det som söks...med SD häktad så ges svaren förtur denna gång.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 19:17.
Citera
2019-09-10, 19:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ständigt flinandes ”klämkäcka”, hurtiga människor. Oerhört irriterande!

Jag har tänkt detsamma. Har kollat lite bilder, då hans tidigare bostadsort och hans ålder gör att det inte skulle vara omöjligt att jag skulle känna igen honom. Inte sett en bild där han inte flinar, eller gör någon annan grimas.

Instämmer.
BO var likadan.
Citera
2019-09-10, 19:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ÅH vet vad dom funnit vid tillslaget och som inskickats till NFC, varför ta en strid om hon uppnår samma resultat om hon avvaktar en vecka och då kanske slipper det?

För att det är hennes skyldighet som åklagare?

Hon kan ju inte bara gripa någon och sedan luta sig tillbaka för att följa upp vad som hittades när hon får tid och lust, det är ju ingen liten grej att bli gripen av polis och anklagad för mord.
Citera
2019-09-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon behöver bara vända ryggen till för att ett hastigt överfall med fast grepp om hals och mun för att han under tystnad kunna släpa upp henne till MP.
Det först från MP som Dalaan kunde höra skriken.
Okej.
Och mötesplatsen är bakom planket vid E18/E20?
Jag har åkt förbi planket vid E18/E20 motorvägen, så jag tror jag vet på ett ungefär var fyndplatsen är.
Citera
2019-09-10, 19:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då Örebro har egen väl utvecklad hundenhet är det misstänkt att det reviderades en extern blod, sperma och liktränad hund från Sthlm. Mitt förslag är blod på det som söktes..

Blod från BO antar jag att du menar, mordplatsen är ju fyndplatsen enligt åklagaren och några blodiga kläder lär ju inte finnas kvar, så dum är inte ens en från Västerås.
Citera
2019-09-10, 19:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jasså? Ok. Men nu har jag faktiskt lyckats se ett par bilder där ansiktet inte är ihopskrynklat, där man ser hur karl faktiskt ser ut. Kan dock inte säga att han är bekant på något vis.

Han har blivit allvarsammare när det är färdiglekt med grannkärringen och umgänget är hans egen fru(x-fru?)kanske....Eller rent av pga av att han har insett att han har slagit ihjäl den förstnämnda....? Vem vet? Flinet verkar ha suddats ut något iaf...

Kanske så enkelt att frun kanske tycker han ser fånig ut med härmande av Gene Simmons medan LW verkade tycka det var kul.
Citera
2019-09-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
LW och ML är på FAD i Linköping och enligt @Dahliabelle skall
de ha delat hotellrum där, detta var november -16.

December -15 flyttar ML ifrån sin fru och de skiljer sig februari -16.

Har nämnts tidigare i tråden att LW och ML hade ett intimt förhållande,
samtidigt som LW:s relation med SD pågick. Dock skall förhållandet med
ML ha varit kort , bl a uttryckt av @Medinsyn. Det skall sedan ha övergått
till vänskap.

På foton av ML har man kunnat se att han verkar väldigt
förälskad i LW. Hur långt/ kort var deras intima förhållande,
endast någon/ några månader, eller?

Är det en slump att Lw anmälde Sd första gången november -16, och att Sd dessutom förnekade att hon hade ett förhållande med ML?
Eller kom anmälan före det att Lw delade hotellrum med ML i Linköping?
Hade Lw fortfarande förhållande med ML i januari -17 då hon anmälde knoggnuggningen?
Någon som vet mer exakt hur kort, den korta romansen pågick med ML?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-10 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in