Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Tack för svar. Hm... då tror jag jag förstår hur du tänker. Jovars, ommöbleringen i hjärnan är pågående. Att Hanna misstänks för mord gör inte saken lättare precis.
I fupen, som hägrar som en oas i öknen för närvarande mest en vanföreställning eller önsketanke, är jag vansinnigt intresserad efter digitala spår av typen: "Du ska ingenstans på event utan att jag är där, för då kommer en tråkig överraskning" eller "sluta hänga efter mig, gå vidare, skaffa ett liv, annars får du skylla dig själv". Det kommer avgöra saken för mig.
SD kanske tänkte satsa på LW i seriös form, och ville separera från Hanna. För båda två går inte behålla för alltid. Eller så är den logiska slutledningsförmågan satt ur spel? Så han trodde det var möjligt att parallellköra två separata liv för evigt. Det hade inte gått så vidare bra hittills, misstänker jag, eller så tolkar jag saken fel?
Fast SD gör vissa andra ologiska saker. Om han nu blivit anmäld oförskyllt av Lena, efter bilinciidenten exempelvis, varför fortsätter han då ligga med henne? Fast Petter N kanske styr hans liv?
Med detta fallet är det lite som med körkortet, lär dig alla vägskyltar, och trafikregler, sedan gör du tvärtom, så ser vi vad som händer. Ungefär så är det att resonera i detta fall, jag måste hela tiden resonera utifrån motsatsen till hur jag själv tänker, resonerar och fungerar. Därför blir det så svårt.
Din teori, är inte sämre än någon annans. Jag tycker både i team D har motiv, starka sådana, men vem som är drivande, vet ej.
Om Sherlock kände till att L var rädd av typen: "om något händer mig... " kan jag bara beklaga att hon inte tog det på större allvar, eller lät bli att öppna dörren, installerade övervakningskameror, eller stack till en kvinnojour, för då kände hon bevisligen rätt. Säkert inte speciellt mysigt idag för dem hon anförtrott sig åt angående saken.
Det är nog tyvärr många som tar hoten på allvar, men som LW verkat göra, skäms för att de inte kan ta sig ur situationen. Kanske LW inte tog det på tillräckligt allvar, eftersom hon nu ändå öppnade dörren (om det inte var HD?).
Hon hade ju ändå anmält två gånger, och vad vet vi, kanske fler?
Ingen vet vad som hänt däremellan, men som vi har fått det berättat i tråden var det väldigt grova saker, så hon kan nog ha fattat att det var allvarligt.
Och då funderar man ju hur han fick ner LW till planket? Ensam i mörkret.
Lurad av att han hade fixat sonen cach som var i parken just nedanför? Sedan snack som escalerade, precis som vid bilincidenten?
Om det förut var svårt att i teorin få ner LW till planket, kan det möjligen var lite lättare med HD i bilden. Nu finns det plötsligt hur många scenarios som helst som är möjliga.
Och vem var drivande och vem deltog i dödandet?
Det är ologiskt att SD och LW fortsätter att vara med varandra efter båda anmälningarna. För bådas del. Men är det inte så det är med den typen av kränkningar? Att man inte fattar varför kvinnan (eller mannen) inte lämnar förhållandet när det upprepas gång efter gång? Trots alla fagra löften?
Petter N har nog varit inblandad i allt för många förhållanden där den har fått bestämma. Men här kanske det handlade om mer än det.
Ja, aldrig har jag längtat så mycket efter en FUP.
Men frågan är, kommer vi att få några svar?
Och om svaren finns där någonstans i de tusentals sidor som man ska försöka få något ur, hur ska man kunna luska ut något ur de lögner som kommer att finnas där (vad jag gissar).
Bilderna som vänner (och ovänner) har gett i förhör kommer nog att vara väldigt splittrade och sanningen kommer kanske att ligga dold.