Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Vi får förhoppningsvis en FUP som kan berätta en del, men jag är benägen att tro att hon låg på mage för att mördaren vände på henne när hen försäkrat sig om att hon tagit sitt sista andetag. Synen av hennes döda ansikte kanske blev för mycket att se? Jag tillhör de som tror att vapen har medtagits och jag tror att mötet kan ha föregåtts av en digital schism där båda kan ha hotat varandra av olika slag som "om inte du..." "...så kommer jag..." o s v.
-----------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Om hennes ansikte var sönderslaget, då måste hon vid något tillfälle antingen legat med ansiktet upp, t ex efter att ha blivit fälld eller misslyckad strypning.
jag har svårt att tro på HD som medgärningsman, men låt säga att någon hållit fast armarna såsom JM säger.
Annars kommer offret att ofrivilligt försöka att skydda ansiktet genom att dels föra upp händer och armar mot huvudet och föröka fly.
Varning för känsliga:
Även om LW legat ute länge i värmen, borde man kunna se att händer armar blivit mer angripna av insekter, fluglarver och skalbaggar, då de söker sig först till kroppsöppningar och sårytor. Olika stadier på fluglarver och vilka delar som blivit mest angripna kan tala om vilka troliga skador som funnits på kroppsdelar om det inte går att se på annat sätt.
Jag har ofta tänkt att LW krupit ihop i fosterställning med ansiktet nedåt för att skydda sig på slutet, men jag låter allt vara öppet nu med ev HD med i bilden.
Men mest tror jag ändå på en gm som är mycket manipulativ.
Jag tror att han fixat till det och att HD är hans ESS i rockärmen.