2019-09-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intressant förutom det sista stycket där du har fel. Både av att kadaver inte tillåts ligga kvar och livligheten i buskarna på natten Att BO,s kropp skulle ligga 4 varma dygn i buskagen utan att djur gett sig på kroppen är uteslutet. Allsidig kost? Kanske du missförstod mig om du tror jag menat att dom hungriga rovgiriga krabaterna endast lever på as?

Rävar och grävlingar men även rovfåglar kommer fram i gryningen och äter av trafikdödade djur, säkert äter de också av en död människa. Ett köttätande djur bryr sig inte det minsta om ifall det är en människa eller djur de äter av.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-10 kl. 16:12.
Citera
2019-09-10, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi får förhoppningsvis en FUP som kan berätta en del, men jag är benägen att tro att hon låg på mage för att mördaren vände på henne när hen försäkrat sig om att hon tagit sitt sista andetag. Synen av hennes döda ansikte kanske blev för mycket att se? Jag tillhör de som tror att vapen har medtagits och jag tror att mötet kan ha föregåtts av en digital schism där båda kan ha hotat varandra av olika slag som "om inte du..." "...så kommer jag..." o s v.

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Om hennes ansikte var sönderslaget, då måste hon vid något tillfälle antingen legat med ansiktet upp, t ex efter att ha blivit fälld eller misslyckad strypning.

jag har svårt att tro på HD som medgärningsman, men låt säga att någon hållit fast armarna såsom JM säger.

Annars kommer offret att ofrivilligt försöka att skydda ansiktet genom att dels föra upp händer och armar mot huvudet och föröka fly.

Varning för känsliga:

Även om LW legat ute länge i värmen, borde man kunna se att händer armar blivit mer angripna av insekter, fluglarver och skalbaggar, då de söker sig först till kroppsöppningar och sårytor. Olika stadier på fluglarver och vilka delar som blivit mest angripna kan tala om vilka troliga skador som funnits på kroppsdelar om det inte går att se på annat sätt.

Jag har ofta tänkt att LW krupit ihop i fosterställning med ansiktet nedåt för att skydda sig på slutet, men jag låter allt vara öppet nu med ev HD med i bilden.

Men mest tror jag ändå på en gm som är mycket manipulativ.
Jag tror att han fixat till det och att HD är hans ESS i rockärmen.
Citera
2019-09-10, 15:34
Medlem
👤 Jag har vid några tidigare tillfällen framfört här inom tråden, att den fanns en person inom själva förhörs-utredningen som visade sig känna till betydligt mer än vad vederbörande egentligen borde ha vetat om gällande mordet på Lena Wesström, och till sist kan ju även en sådan person plötsligt bestämma sig för att klä bordet med några extra kort, och som sålunda kan föra polisutredningen ytterligare några steg mot den rätta Gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 15:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur blandar du in Jokermannen i LimeTimes inlägg?
Undrade bara vad hans uppgifter har sin grund och det är väl ur denna post:
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Anledningen till att jag frågade är för att jag fått info om det dödliga våld som LW utsattes för. Hela hennes huvud var sönderslaget 😔.
Det är totalt jävla obegripligt hur någon kan göra så mot en annan människa...
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Sommaren 2019?

Är det ingen av LWs ”vänner” som bryr
sig om att hon är mördad?

Man kan inte annat än att bli förvånad.
Men vi sitter här framför våra datorer, iPads och mobiler.
Vi har inte träffat de inblandade.

Lätt att säga för oss.
Jag tror att SD är mycket övertygande.
Och människans försvar är väldigt starkt mot hemska saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med att göra sig sv med ett par skor eller liknande kan väl inte vara så svårt. Lägg de i en soppåse, lägg i jobbryggsäcken, släpp i en papperskorg på macken eller vid en busshållsplats inne i stan? Han kan väl knappast ha varit dygnetruntbevakad i 15 månader? Att gräva ned något i trädgården eller mura över det i källaren verkar mycket krångligare och mer riskabelt, eller?

Precis! Gärningspersonen har haft lång på sig att undanröja bevis - och att kasta skor och annat långt långt hemifrån. Kanske en tiggare i Västerås hittade skor eller byxor i en papperskorg i låt oss säga Göteborg - och nu sitter utanför ICA och tigger, med dessa på sig. De skulle aldrig hittas.

Man måste vara fullkomligt blåst om man är så snål eller har en så extrem övertro på sig själv, att man behåller plaggen om man har begått ett mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var väl då SD inte ens verkade deltagit (konstigt nog) och LW och JH synts kramas enligt EGT.
Jag funderar på om SD inte klarade av att se LW i denna situation.

Möjligt. Jag har deltagit i flertal internationella konferenser och nätverksmötet i EU. Det är ett evigt kramande och pussande hela tiden. Det är comme-it-fault så allt annat är mycket oartigt. Vanligare i Sverige också med den allmänna seden. LW tycks ju ha vissa internationella kontakter menar jag.
Citera
2019-09-10, 15:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kraftigt våld mot kroppen enligt åklagaren i NA:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kroppen svårt sargad enligt Radio P4 Örebro:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7090809

Där står det ju dock kroppen men huvudet ingår ju i kroppen så det är svårt att tolka vad hon menar.
Citera
2019-09-10, 15:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undrade bara vad hans uppgifter har sin grund och det är väl ur denna post:

Aha jag missförstod. Ja JM tar sina uppgifter från andra inlägg.
Citera
2019-09-10, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag skulle då inte gå bakom ett plank med en person som jag har en schism med. Särskilt inte om denna hade en golfklubba eller basebollsträ i handen och någon väska har jag svårt att tro att mördaren hade med sig.

Kan vara så att HD bad att få tala ostört med LW bakom planket - och att SD dök upp med ett vapen i handen och att det var uppgjort= planerat, men det är för långsökt. Jag tror att LWs ansikte dunkades mot en sten som låg på marken.

Ja nu är det väl snart dags att FUPen kommer, tycker vi alla.

jag tror absolut inte att hon gick bakom planket.

Enligt en skribents @(rosaelefant?) källa har man hittat släpmärken och man har haft en teori om att hon släpats till planket.

Jag kan tänka mig att hon gick ner till garagen, blev övermannad med ett snabbt grepp om mun och hals, dragen till en undanskymd plats eller direkt bakom planket.

Tror att någon har haft med sig ett tillhygge, måste det ha varit mycket lätt att gömma, eller att det var ditlagt i förväg som JM föreslår.
Citera
2019-09-10, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har uppfattat Medinsyn som någon
som står mycket nära SD.

Jag tror att det var vad LW sa till SD,
att hon bara var vän med de andra
männen.
På samma sätt som hon antagligen sa till
de andra männen att SD bara var en vän.

Eller så sa hon som det var,och nu är hon död?
Citera
2019-09-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns det nu källa på att hon hade svåra skador i ansiktet som orsakats av gärningsmannen och inte av djur? Eller är det baserat på inlägg i tråden?

Rättsläkaren ser direkt om ansiktsskadorna uppkommit av djur eller av våld från en annan person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in