2019-09-07, 12:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, den verkar inte vara mycket att ha efter att köpt den och läst innehållet, hela 6,3% kött.. Fyfan vad lurad man känner sig... Köpt annars köttpirogen som blir god med extra fyllning i, saltkött helt ok inget märkvärdigt, det inhandlades oxå pelmeni med kött, grilllkorvarna, syltan, och så tjärschampoo som doftar så ljuvligt. Påminner om ens barndom i Finland
(y) Lördagskorven ångrar jag lite över att ha köpt när man läser att det innehåller enbart 26% kött.. Suck, vill minnas det var mer förr i tiden.
Åt grynkorven och igår, och ja den var rätt vidrig. Det var inte som ett isterband där allt smält samman utan det var stora korngryn som fortfarande hade väldigt mycket struktur kvar i korven. Konsistensen var köttig på korven men man fick så mycket korngryn att det inte kändes som man åt en regelrätt korv, och sett till köttinnehållet gjorde man väl inte det heller. Korven gick ner, åt den i ett tunnbröd med amerikansk senap, men absolut inget jag köper igen.
Citera
2019-09-07, 12:15
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, den verkar inte vara mycket att ha efter att köpt den och läst innehållet, hela 6,3% kött.. Fyfan vad lurad man känner sig... Köpt annars köttpirogen som blir god med extra fyllning i, saltkött helt ok inget märkvärdigt, det inhandlades oxå pelmeni med kött, grilllkorvarna, syltan, och så tjärschampoo som doftar så ljuvligt. Påminner om ens barndom i Finland
(y) Lördagskorven ångrar jag lite över att ha köpt när man läser att det innehåller enbart 26% kött.. Suck, vill minnas det var mer förr i tiden.

Lidl verkar ha köpt in det absoluta bottenskrapet gällande lördagskorven och grynkorven. Båda innehåller dessutom kyckling- och kalkonkött. Finns så mycket bättre! Fick vara kvar i hyllan för min del.

Köttpirogerna är helt ok och spenatplättarna är kanon när man smörsteker dem.

Min skalp älskar tjärschampoot, underbar manlig doft också!
Citera
2019-09-07, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Lidl verkar ha köpt in det absoluta bottenskrapet gällande lördagskorven och grynkorven. Båda innehåller dessutom kyckling- och kalkonkött. Finns så mycket bättre! Fick vara kvar i hyllan för min del.

Aha, det fanns plättar där du handlade. Jag får gå och ta en titt om det kommit in några i butiken nära mig. Det är de med blod som jag äter dock, jättegoda med lingon.
Citera
2019-09-07, 23:14
Medlem
Nästa vecka blir det äntligen tyskt tema igen!

Schnitzlar, korvar och desserter av högsta kvalitét. Önskar dessa saker fanns i fast sortiment.
Citera
2019-09-09, 23:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Hur är den färdiga wienerschnitzeln nu under Alpveckan? Skiljer den sig från andra färdiga schnitzlar på marknaden, känns den mer färsk? Smakar den som Scans frysta färdigpanerade då köper jag inte, den är äcklig.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2019-09-09 kl. 23:47.
Citera
2019-09-10, 12:28
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur är den färdiga wienerschnitzeln nu under Alpveckan? Skiljer den sig från andra färdiga schnitzlar på marknaden, känns den mer färsk? Smakar den som Scans frysta färdigpanerade då köper jag inte, den är äcklig.

Jo dom provade jag för några veckor sedan. Helt klart prisvärda med tanke på priset, men där fanns någon pytteliten konstig bismak som jag inte gillade, förmodligen från paneringen. Men ändå goda, kanske 6/10 i betyg.
Citera
2019-09-11, 00:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Jo dom provade jag för några veckor sedan. Helt klart prisvärda med tanke på priset, men där fanns någon pytteliten konstig bismak som jag inte gillade, förmodligen från paneringen. Men ändå goda, kanske 6/10 i betyg.
Okej. Köpte wienerschnitzeln i alla fall, tänkte äta den med en hemgjord svampsås och ugnsrostade potatis, så då kanske en eventuell konstig bismak begravs. Köpte även leberkäse, 3 österrikiska korvar och currywurst.
Citera
2019-09-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Varning för kalvköttet till schnitzel. Köpte för några dagar sedan. Alldeles för tjocka skivor. Snedskuret så att det var svårt att banka ut.

Efter att ha ringt kundtjänst och klagat så fick jag pengarna tillbaka med råge. Fantastish!
Citera
2019-09-11, 12:23
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy
Nästa vecka blir det äntligen tyskt tema igen!

Schnitzlar, korvar och desserter av högsta kvalitét. Önskar dessa saker fanns i fast sortiment.

Provade landjägern igår - fantastisk korv för det priset.
Citera
2019-09-11, 20:15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Spenatplättarna vill jag också ha..... har dock inte sett dom i "min" butik. Ska dom ligga i frysdisken?
Citera
2019-09-11, 20:39
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Spenatplättarna vill jag också ha..... har dock inte sett dom i "min" butik. Ska dom ligga i frysdisken?

I min butik låg de i kyldisken med kampanjvarorna. Plättarna finns bara under finska veckan. Bunkrade upp med några paket.
Citera
2019-09-12, 01:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Gud, vad leberkäsen var god! Rekommenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in