2017-09-27, 10:13
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Din j-vla tattare. Kan ge mig f-n på att det är du din j-vel som rensar varje j-vla gång på det bästa.

Sen kommer jag en f-cking dag senare och det är tomt. Frågar personalen och till svar får jag oftast; Tyvärr vi fick bara en (t.ex) låda med X.

Givetvis tar jag ut min frustration på den kraken när det är såna som DU som borde få FAN för det här!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Aj då, den korven måste jag testa! Innan Ferdinand kommer.

Hehe, man måste gå upp tidigt på morgonen om man ska överlista gamle Ferdinand! Bergsteigern sitter gott i kistan, jag är svårt beroende av de österrikiska varianterna av rökta korvar och chark, lite syrligare på något vis. Mycket gott!

Men apropå ställ-tömmare: var det någon som fick tag i ett par lederhosen? Var bespetsad på att knipa ett par då de såg ut att vara av väldigt god kvalitet till det priset, men de var som bortblåsta. Det fanns en tom korg i stället där de skulle kunna ha legat, men ingen skylt ovanför. Dirndl och dam-jeans-lederhosen fanns det endast ett par kvar av precis bredvid, och där fanns också skylt. Kom de ens in i butik? (fanns ingen att fråga just då)
Senast redigerad av Ferdinand-Piech 2017-09-27 kl. 10:18.
Citera
2017-09-27, 10:16
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Men att dom skulle ha 100% kvalitetskontroll avfärdar jag med ett pffff, man kan gå på riktiga minor på Lidl. Senast förra veckans storpack med skinka, "smoked ham", den var fan inte rökt utan marinerad i någon kemisk substans som luktade och smakade vämjeligt, har aldrig var med om så hemsk smak på påläggsskinka. T o m fingrarna luktade och kändes skumma efter man tagit i den, efter en macka som tog tid att få ner gick resten i mucken.

Ingen som har påstått att 100% är kvalitetskontrollerat, utan att de har en strikt kvalitetskontroll/norm för varje vara. Dvs att en ost ska uppfylla vissa grundläggande krav så att samma variant av osten finns att köpa i alla Lidls butiker och också håller den kvalitén över tid. Sen kan naturligtvis enstaka exemplar vara kassa pga anledning. Detta tvärt emot lågprisaffärer som tex Ö&B som köper varor med feltryck, kosmetiska fel, fel i produktion osv, och kränger ut på marknaden billigt billigt.

Vad gäller skinkan, det är ju inte säkert att det är ett fel, utan det kan lika gärna vara du som inte klarar av kryddningen.
Senast redigerad av Ferdinand-Piech 2017-09-27 kl. 10:18.
Citera
2017-09-27, 11:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Din j-vla tattare. Kan ge mig f-n på att det är du din j-vel som rensar varje j-vla gång på det bästa.

Sen kommer jag en f-cking dag senare och det är tomt. Frågar personalen och till svar får jag oftast; Tyvärr vi fick bara en (t.ex) låda med X.

Givetvis tar jag ut min frustration på den kraken när det är såna som DU som borde få FAN för det här!!!!

Är det nåt man verkligen vill ha så ska man vara där samma dag som det kommer in, gärna på morgonen/förmiddagen.
Citera
2017-09-27, 13:09
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Hehe, man måste gå upp tidigt på morgonen om man ska överlista gamle Ferdinand! Bergsteigern sitter gott i kistan, jag är svårt beroende av de österrikiska varianterna av rökta korvar och chark, lite syrligare på något vis. Mycket gott!

Men apropå ställ-tömmare: var det någon som fick tag i ett par lederhosen? Var bespetsad på att knipa ett par då de såg ut att vara av väldigt god kvalitet till det priset, men de var som bortblåsta. Det fanns en tom korg i stället där de skulle kunna ha legat, men ingen skylt ovanför. Dirndl och dam-jeans-lederhosen fanns det endast ett par kvar av precis bredvid, och där fanns också skylt. Kom de ens in i butik? (fanns ingen att fråga just då)

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är det nåt man verkligen vill ha så ska man vara där samma dag som det kommer in, gärna på morgonen/förmiddagen.

Ja det är tydligt det! Hehe...

Frågade också efter två till Alprätter som var med - "nej tyvärr det fick vi inte in"...

Tycker alltid det är något som fattas på tema grejerna.
Citera
2017-09-28, 15:44
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:

Frågade också efter två till Alprätter som var med - "nej tyvärr det fick vi inte in"...

Jag var tillbaka till Lidl idag och noterade att de hade tagit in rejält av den fyrkantiga Landjäger-salamin. Stor rekommendation på den, fungerar både som öl-korv eller att fräsa med lite vitlök och persilja till en pasta (med eller utan gräddsås).
Citera
2017-09-28, 15:56
Moderator
rotadents avatar
Köpte alpveckans färska schnitzel och den var helt okej. Den påminde rätt mycket om XXL-schnitzeln tyckte jag, bra konsistens på både själva köttbiten och paneringen. XXL-schnitzeln är dels lite hårdare i paneringen och dels lite starkare kryddad. Det är väl största kritiken mot färska schnitzeln, den var lite mesig i smaken och smakade lite menlöst. Men köpvärd tycker jag. Köpte också frysta kycklingschnitzlar men de får vänta ett tag, börjar bli rätt nöjd på schnitzel nu känner jag...

I övrigt var det inte så mycket som lockade mig på alpveckan faktiskt, inte det roligaste temat.
Citera
2017-10-01, 19:38
Medlem
Tutlurs avatar
Vill tipsa om Freeways Citronläsk. På tillfälligt besök enligt skylten. Är inte så superförtjust i Freeways drycker annars men denna var skitgod. Godare än originalet - Fanta Citron, tyckte jag.
Citera
2017-10-02, 00:24
Avstängd
jugbandbluess avatar
Alpenfest kanderade hasselnötter. Smakade som det gamla godiset nötkräm, sjukt gott
Citera
2017-10-02, 02:08
Medlem
Rivercote krutonger som bara finns ibland.
Citera
2017-10-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Vill tipsa om Freeways Citronläsk. På tillfälligt besök enligt skylten. Är inte så superförtjust i Freeways drycker annars men denna var skitgod. Godare än originalet - Fanta Citron, tyckte jag.
Tror det är priset som är på tillfälligt besökt. Står tillfälligt besökt på Sprite, Coca cola 2 liter också.
Citera
2017-10-03, 11:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
Rivercote krutonger som bara finns ibland.
Dom finns ju alltid? I 3 olika smaker dessutom.
Citera
2017-10-03, 13:53
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

Håller med. Under Franska Veckan var det bara en produkt jag ville ha och hade de aldrig fått in. Same same under Alpveckan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in