2019-09-03, 15:40
Medlem
Isnatts avatar
Köpte idag en förpackning ölkorv á två korvar per förpackning, Dulano. Tog den med hjortkött. Fantastiskt god! Skivade och åt som mellanmål.

Öppnade också en burk jalapeños i helgen men den slängde jag faktiskt. Mosiga skivor och konstig bismak, nästan parfymerad.
Inlagda jalapeños ska vara krispiga och smaka jalapeños.
Citera
2019-09-04, 04:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu under Finska veckan, hur är den åländska gräddosten och den rökta grynkorven, lik isterband?
Citera
2019-09-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Undrar det också. Ungefär som om de knäcker extra som kundtjänstmedarbetare på Lidl callcenter emellan kunderna och varuupplockandet.

Verkar inte som lidl satsar på self checkout så det blev en kompromiss

Brukar få en mördande blick när jag hälsar så det är bra med headset så kan man helt ignorera varandra och koncentrera sig på att det blir rätt priser i displayen
Citera
2019-09-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu under Finska veckan, hur är den åländska gräddosten och den rökta grynkorven, lik isterband?

Ja den är som isterband i strukturen men känns lite menlös/fadd om man är van vid vanliga/syrliga isterband.
Citera
2019-09-04, 15:34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Ja den är som isterband i strukturen men känns lite menlös/fadd om man är van vid vanliga/syrliga isterband.
Okej, var förbi Lidl idag och köpte de i alla fall. Hittade dock inte gräddosten.
Citera
2019-09-04, 15:37
Medlem
Jofs avatar
Har nån sett nån bedömning av deras borrslip? PBSG 95
Eller testat själva?

Finns en del test på Youtube. Verkar funka.
Senast redigerad av Jof 2019-09-04 kl. 16:07.
Citera
2019-09-05, 21:48
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Ja, den verkar inte vara mycket att ha efter att köpt den och läst innehållet, hela 6,3% kött.. Fyfan vad lurad man känner sig... Köpt annars köttpirogen som blir god med extra fyllning i, saltkött helt ok inget märkvärdigt, det inhandlades oxå pelmeni med kött, grilllkorvarna, syltan, och så tjärschampoo som doftar så ljuvligt. Påminner om ens barndom i Finland
(y) Lördagskorven ångrar jag lite över att ha köpt när man läser att det innehåller enbart 26% kött.. Suck, vill minnas det var mer förr i tiden.
Citera
2019-09-05, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, den verkar inte vara mycket att ha efter att köpt den och läst innehållet, hela 6,3% kött.. Fyfan vad lurad man känner sig...

Hahaha, oj då, den är nästan vegetarisk ju. Jag tycker den smakar ok, lite som isterband fast lite fattigare. Men håller med om att det var uselt.
Citera
2019-09-06, 14:37
Medlem
Varning för kalvköttet till schnitzel. Köpte för några dagar sedan. Alldeles för tjocka skivor. Snedskuret så att det var svårt att banka ut.
Citera
2019-09-06, 17:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Okej, var förbi Lidl idag och köpte de i alla fall. Hittade dock inte gräddosten.
Gräddosten är riktigt god. Funkar grymt bra som pizzaost!
Citera
2019-09-06, 18:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gräddosten är riktigt god. Funkar grymt bra som pizzaost!

Allt från Åland är gott!
Citera
2019-09-06, 18:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Allt från Åland är gott!
Är det så?
Någon som kan svara på min tidigare fråga angående lingondrickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in