Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Men det är inte så det går till. Nån idiot kläcker ur sig (uppskattar) att kroppen har 100 miljarder celler, och eftersom det är Hawkings eller nån annan "auktoritet" som säger det antas det som en religion, och all forskning efter det baseras på denna felaktiga uppskattning. Så fungerar hypoteser, för ingen kolar om det första påståendet stämmer, och då blir resultatet därefter. Lååångt senare är det nån stjärna som faktiskt kontrollerar om det stämmer och kommer fram till att de använt unicorns som referens. Blowitouturassism.
Läste du inte ett ord av vad jag skrev eller ville du inte förstå?
Som jag sa, något av det största man kan göra som vetenskapsman är att motbevisa något man förut trodde var sant. Detta gäller ju då såklart att ju större den gamla grejen är, desto större hjälte blir den som motbevisar det.
Motbevisar man en teori så kommer man för evigt bli inskriven som en av dom största vetenskapsmännen i historien.
Motbevisar man en hypotes så beror allt på hur "populär" hypotesen är, ju "populärare" hypotes man motbevisar desto kändare och mer ansedd blir man. Den länken du visade är ju ett perfekt bevis på det. Några motbevisade Hawking, då hamnade dom till och med i vanliga tidningar som allmänheten läser, inte bara i någon mossig vetenskapstidskrift.
Den vetenskapliga metoden är ju på det sättet självreglerande. Precis tvärtemot hur religionen fungerar och det verkar vara det du inte begriper. Religionen fungerar precis tvärtom. Det är det som är styrkan med vetenskapen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Du lyssnar inte. Vetenskapen bekräftar skapelseberättelsen. Och hur kan resultatet bli nåt annat? Ni utforskar Guds skapelse!
Jord innebär vatten och andra "byggstenar". Jag använder ordet byggstenar för det är ordet som forskare använder för att förklara uppkomsten av liv. De har alltså inte kommit med nåt revolutionerande nytt, de har bara bekräftat bibeln.
Oj. Wow. Dom flesta brukar ju åtminstone försöka komma med något slags resonemang. Du kör direkt på "Det är omöjligt att komma fram till nått annat svar än att bibeln är korrekt" och på det slänger du dessutom på nått av det mest befängda argumentet som jag har hört.
"Jord innebär vatten och andra byggstenar". Inte bara är det nån av dom mest korkade tolkningarna jag har hört, att jord ska tolkas som i princip allting. Du är dessutom inte i närheten av vad vetenskapen har kommit fram till. Atomer, kvarkar, DNA. Det är där som vetenskapen befinner sig idag. Dom fyra elementen slutade man hålla på med för ett antal hundra år sen. Du får nog uppdatera dina argument, dom kunde ha funkat på 1500-talet..