Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Big bang är också en i stora delar obevisad teori, bestående av idiotiska påståenden som inte KAN bevisas, vilket gör den obevisad och osann. Vetenskapen har faktiskt bevisat skapelseberättelsen.
Jag är inte någon expert på big bang så jag har lite svårt att säga något om hur mycket av den som det finns bevis för, men på grund av hur vetenskapen fungerar så har jag väldigt svårt att tro att "stora delar" är obevisat. Det bordee nämligen innebära att det är en hypotes och inte en teori. Det är som sagt viktigt att hålla ordning på dom två olika sakerna.
Du kanske blandar ihop teorin med andra hypoteser som är besläktade. Vilket ju inte skulle vara så konstigt eftersom du inte varit helt på det klara med skillnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Det är inte vad jag skrev. Vetenskapen har bevisat skapelseberättelsen, även om ingen av de vill erkänna det för att de missförstår bibeln.
Du får gärna förklara hur man ska tolka den då. Till exempel den där delen där det står att gud tar ett av Adams revben och tillverkar Eva. Det ska då alltså tolkas som att dom båda var nån slags förhistorisk fisk som sen klättrade upp på land? Eller?
Eller pratar du om någon helt annan skapelseberättelse? Det är kanske asatrons du menar?
EDIT lång tid efteråt: Eller såklart. Nu kom jag på det. Lustgården är havet. Den fisken som klättrade upp på land var då Kain när han förvisades. Det förklarar ju också syndafloden. Vi har ju alltid tolkat det som världens största folkmord, men egentligen så är det ju att han gav fiskarna större utrymme. Det är alltså fiskarna som är guds utvalda folk, ingen annan. Och sälarna är då Noas familj, dom levde på land men gud såg till att dom istället kunde leva i vattnet igen. Flytta tillbaka till edens lustgård.
Jag är ju inte helt klar med min hypotes än men jag tror jag är nått på spåret..