2019-09-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Hur allvarlig var egentligen skottskadan ? Det beskrevs ju som väldigt blodigt, skott i huvud och bröst och intensivvård. Men vet vi det ? En massa teaterblod, köttsår och maximal show för en massa vittnen ?

Läget var "allvarligt men stabilt" enligt sjukhuset. Men patienten räknar med att vara tillbaka på jobbet inom tio dagar - enligt Expressen.

Det var "blod överallt i trapphuset" enligt utländsk media. Jag fick tidigare veta att skottskador i huvudet blöder MYCKET helt oavsett vilken kaliber man har skjutit med. Sen var det info om ett hål i levern - men kommer inte ihåg om det stod i media eller i tråden.

Hur som helst ter sig allt väldigt märkligt.

Och Leif GW hade fel. Nej, Karin blev inte häktad som han var 100% säker på.
Citera
2019-09-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken vidrig typ. Fy fan. Ja, honom kan jag tro vad som helst om. Framförallt om han blivit erbjuden pengar. Och med tanke på hur han verkar vara, så skulle han nog kunna vara klantig med ett vapen också. Drar sig inte för att ge sig på kvinnor. Vi får hoppas på att polisen kollar upp honom.

En sak: polisen säger att de "inte fått tag på skytten". Kan det vara så att det faktiskt är den här tjommen man letar efter? Du säger att han inte har nån bostad. Det låter inte helt uppåt väggarna faktiskt.

Kolla ratsit på hans namn och 41 år. Googlar man honom så står det bostad okänd. Bostadslös och inga bilder på Google och inga sociala medier.
Citera
2019-09-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, jag kan bekräfta att föräldrarna Lilja tidigare ägde aktuell lägenhet.
Men den har inte gått i arv, och den är inte en plats för systrarna Liljas uppväxt.
Ägde, när bildades BRF?
Citera
2019-09-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Förstår jag verkligen rätt nu. Det finns folk här inne som på allvar tror att HOL har, med flit, blivit skjuten i bröstet och huvudet för att misskreditera KL?

En uppenbar följdfråga på det, är ni vid era sinnes fulla bruk?

Så illa är det härinne, tyvärr.
Citera
2019-09-09, 21:17
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det finns inget släktskap med domaren Agneta Lilja? Hon har ju dömt rätt konstigt.
https://se.linkedin.com/in/agneta-lilja-9b5b5a80
Exakt vad jag också undrar över. Är ju ett riktigt stolpskott, inte mycket som blir rätt där:

Uppmärksammad rättegång måste göras om
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6505493

Det var även hon som släppte 16-åringen som slog ihjäl uteliggaren 48-årige Gica som ägde rum i Huskvarna https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/haktningsforhandling-mot-mordmisstankt-16-aring Åklagaren Linda Schön var mycket missnöjd med tingsrättens beslut.

Agneta Lilja njuter av lyxen i staden – regeringen ger henne toppjobb i Jönköping http://www.hoglandsnytt.se/njuter-av-lyxen-i-staden-regeringen-ger-henne-toppjobb-i-jonkoping/

Någon som vet mer?
Senast redigerad av Uteliggarn 2019-09-09 kl. 21:28.
Citera
2019-09-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kolla ratsit på hans namn och 41 år. Googlar man honom så står det bostad okänd. Bostadslös och inga bilder på Google och inga sociala medier.

Adress
Folkbokföringsadress saknas

Bor på soffan hos kompisar antagligen. Blir jäkligt svårt att lokalisera honom. Sthlm är fullt med skummisar.
Citera
2019-09-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Adress
Folkbokföringsadress saknas

Bor på soffan hos kompisar antagligen. Blir jäkligt svårt att lokalisera honom. Sthlm är fullt med skummisar.

Men så skumt att inga bilder finns. Som om han inte existerar.

Kan vara Henrik som anlitat honom också. Killen verkar ju vara gränslös och göra allt för pengar.

Om man nu ska leta efter torpeden i kretsen kring dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbing41
Förlåt mig, jag har följt tråden från början och jag har följt rapporteringen i media. Jag noterar att det finns både sakliga, respektfulla och mindre respektfulla kommentarer. Jag har naturligtvis min egen åsikt om händelseförloppet. Men det känns irrelevant att dela här som ny nyreggad för det är ju jag också. Man blir bara påhoppad och får höra skällsord som sopa och värre saker. Men det jag faktiskt just nu reagerar på är påhoppet att någon som är nyreggad på FB.....inte får säga sin mening. När alla med flera tusen inlägg får göra det. Är man mer "seriös" då? Därför vågar jag inte säga vad jag tror eller tänker eftersom jag, utan att känna HOL eller KL alls, känner igen mig väldigt mycket i det som beskrivs. Men dock på emfas på icke-våld. En separation kan vara väldigt uppslitande ffa när den ena parten "tar" besittning över alla pengarna som gemensamt sparats och intjänats.

P.S. Jag avundas alla de som håller sitt privatliv inkl. foton borta från nätet. I min bekantskapskrets är det många som gör det så i min värld är det inte alls konstigt.

Du är så klart hjärtligt välkommen hit. Du kan fritt vädra dina tankar, tala om vad du tror. Förfasas och förfäras men även glädjas över det som skrivs men håll med att du fått läsa massor av fantasier och spekulationer helt ut i det blå. Utan någon som helst förankring i verkligheten. Trådsaningar uppstår utifrån ingenting men som sedan upprepas och upprepas in absurdum. Så ser det ut på FB. Välkommen hit!

Dock, det blir i många trådar ofta så att de motvalls blir ännu mer motvalls när dom kommer hit. De vänder ut och in och bak och fram på även det som det i stort råder konsensus kring. Folk, troll och charlataner vill vara annorlunda. De vill ha en förstörande agenda. De vill uppenbarligen ställa till fighter och osämja. De agera väldigt Trumpskt.

Skulle uppskatta dina tankar som nyreggad. Fram med dina tankar!

Det finns ett par nyreggade här som snabbt avslöjar att det endast är deras nick som är nya. De har med andra namn i andra trådar ställt till oreda och rabalder med sanningar som endast är Fake News!

Välkommen hit!
Citera
Medlem
Citat:
Nej de är inget par, KL har hjälpt och stöttat honom.

De festar ihop i alla fall.
Citera
2019-09-09, 21:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Kan vara Henrik som anlitat honom också. Killen verkar ju vara gränslös och göra allt för pengar.

Att frivilligt låta sig skjutas genom levern känns inte så sannolikt.
Citera
2019-09-09, 21:28
Medlem
Citat:

Såna här fåglar flyger under radarn. Framförallt killarna. Knarkare, rånare och gamla brottslingar brukar inte ha sina Facebook-sidor aktuella om man säger så. De messar med kontankorttelefoner. Det är ju inte så att han vill visa upp vad han pysslar med för sina föräldrar, syskonbarn och så. Klart det är tomt. Men finns säkert foton hos polisen. Om du vill rota.
Citera
2019-09-09, 21:28
Medlem
Avslår hovrätten åklagarens överklagan så kommer detta läggas ner. Stan är full av skottlossningar och mord. Jag tror inte detta är sista striden mellan parterna. Nu känner jag ju Karin men även som vän kan jag förfäras över hur de två hanterar skattemedel med domstolar för sina bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in