2019-09-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Men så skumt att inga bilder finns. Som om han inte existerar.

Kan vara Henrik som anlitat honom också. Killen verkar ju vara gränslös och göra allt för pengar.

Om man nu ska leta efter torpeden i kretsen kring dom.

Shit mangirl, keep em coming, du gräver dig djupare och djupare ner i träsket.
Citera
2019-09-09, 21:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ägde, när bildades BRF?

1985, enligt registren.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men så skumt att inga bilder finns. Som om han inte existerar.

Kan vara Henrik som anlitat honom också. Killen verkar ju vara gränslös och göra allt för pengar.

Om man nu ska leta efter torpeden i kretsen kring dom.

Varför ska Henrik anlita någon att skada honom? Han har ju fått allt han vill ha. Det är Karin som förlorat tvister, bostad, vårdnad etc mot honom, om det stämmer allt som skrivs här.

Om någon har motiv att skada Henrik så är det Karin som 3 dagar innan skjutningen tydligen förlorade en viktig och långdragen tvist mot Henrik.

Vsd skulle hans motiv vara att skada sig själv så allvarligt att han kan få men för livet? Sjukhuset sa att hans tillstånf var allvarligt. Låter inte som något man väljer att åsamka sig själv.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Henriks ord duger väl gott när han berättar att det sannolikt är Karin som lyckats leja torped den här gången.
Nu sa han faktiskt antingen exfrun eller nån missnöjd klient.
Citera
2019-09-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att frivilligt låta sig skjutas genom levern känns inte så sannolikt.

Frågan lyder om det har hänt överhuvudtaget. Dvs. ett hål i levern.

Jag vet inte längre vad jag ska tro.
Citera
2019-09-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Fetade ger indikationen att Du har fastnat i egna oförrätter eller personliga erfarenheter av skitstövlar till karlar. Förälder är inte detsamma som VH.

Och därmed inte förmår se ett manligt brottsoffer, för det passar inte i ditt mönster och din bild över hur verkligheten borde vara.

Det finns även kvinnliga dumma.

Nej, jag har inte "fastnat i egna oförrätter". Jag har självklart, som alla andra personliga erfarenheter av både kvinnliga och manliga "skitstövlar". Sådana finns på alla arbetsplatser och i sällskapslivet tyvärr.

Självklart önskar jag, som du kanske, att verkligheten bara har snälla, goda och trevliga människor, men inser att det är en önskan som aldrig kan uppfyllas.

Jag har hjälpt några män i vårdnadstvister med tips och råd för att få ordning på vårdnad och umgänge. Faktiskt så sent som för en timme sen, med en minst sagt "dum" (=elak) mamma till en 6-åring. Men ett par gånger i månaden får jag hjälpa till för att män ska få bra hjälp.

Inte män som är pedofiler eller mördare förstås. Jag hade en kurskamrat, kvinna, som förlorade den gemensamma vårdnaden för att hon var "dum" nog att kräva ensam vårdnad för att hennes fd hade flyttat ihop med en ny partner.

Så, nej, jag låter inte bli att försöka se brottsoffren när brottsoffren är män eller pojkar. När det gäller sexualbrott så skadar det inte om rättsväsendet har lite kompetensutveckling. Likaså när det gäller misshandel.

I just det här fallet med en VårdnadsTvist och Bodelningstvist där en man en morgon i centrala Stockholm får tre skott i sin kropp, så har tvisten passerat alla rimliga gränser. Bägge de inblandade personerna är yrkesmänniskor som ska hjälpa till att lösa tvister.

Idag undrar jag mest om de kan komma till ett avslut nu i denna eller nästa vecka för att skandalen inte ska ta upp varenda sida i media och på nätet.
Citera
2019-09-09, 21:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nu sa han faktiskt antingen exfrun eller nån missnöjd klient.

Mest sannolikt är det ex frun sa han väl. På andra plats kom missnöjd klient. Börja nu inte med att förvränga ord här för att försvara MGK

Edit: Förresten så brukar polisen fråga vilka man misstänker mer om man bara anger ett alternativ. Polisen vill arbeta brett och inte låsa sig vid en enda möjlig GM.
Vad ska han svara då? "Nej alla mina klienter älskar mig"? Det finns alltid någon klient som är missnöjd när man är advokat.
Det betyder inte att Karin är oskyldig.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-09 kl. 21:37.
Citera
2019-09-09, 21:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Alla ni seriefigurer som på allvar tror att HOL skulle iscensätta att bli skjuten. Kan ni förklara hur ni tänker? Vad tjänar HOL på det? Bli av med sitt ex en gång för alla, skrev någon. Hurdå?
Kan ni redogöra vad som händer efteråt och hur KL påverkas och vad följderna blir som leder till att HOL blir av med KL?
Citera
2019-09-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, jag har inte "fastnat i egna oförrätter". Jag har självklart, som alla andra personliga erfarenheter av både kvinnliga och manliga "skitstövlar". Sådana finns på alla arbetsplatser och i sällskapslivet tyvärr.

Självklart önskar jag, som du kanske, att verkligheten bara har snälla, goda och trevliga människor, men inser att det är en önskan som aldrig kan uppfyllas.

Jag har hjälpt några män i vårdnadstvister med tips och råd för att få ordning på vårdnad och umgänge. Faktiskt så sent som för en timme sen, med en minst sagt "dum" (=elak) mamma till en 6-åring. Men ett par gånger i månaden får jag hjälpa till för att män ska få bra hjälp.

Inte män som är pedofiler eller mördare förstås. Jag hade en kurskamrat, kvinna, som förlorade den gemensamma vårdnaden för att hon var "dum" nog att kräva ensam vårdnad för att hennes fd hade flyttat ihop med en ny partner.

Så, nej, jag låter inte bli att försöka se brottsoffren när brottsoffren är män eller pojkar. När det gäller sexualbrott så skadar det inte om rättsväsendet har lite kompetensutveckling. Likaså när det gäller misshandel.

I just det här fallet med en VårdnadsTvist och Bodelningstvist där en man en morgon i centrala Stockholm får tre skott i sin kropp, så har tvisten passerat alla rimliga gränser. Bägge de inblandade personerna är yrkesmänniskor som ska hjälpa till att lösa tvister.

Idag undrar jag mest om de kan komma till ett avslut nu i denna eller nästa vecka för att skandalen inte ska ta upp varenda sida i media och på nätet.

Det sista, återigen fetade, av bäring för det här specifika fallet har du inte luftat en endaste gång. Inte heller har du visat öppet sinne inför BO.

Sedan vet vi inte om KL är gärningskvinna faktiskt.

”Skandalen” som du väljer att kalla det, är alltså ett mordförsök.
Citera
2019-09-09, 21:36
Medlem
Citat:
Avslår hovrätten åklagarens överklagan så kommer detta läggas ner. Stan är full av skottlossningar och mord. Jag tror inte detta är sista striden mellan parterna. Nu känner jag ju Karin men även som vän kan jag förfäras över hur de två hanterar skattemedel med domstolar för sina bråk.
Har man sett hundratals klienter passera genom systemt, domstolar etc, så kanske man tänker att "nu är det dags att även jag får lite hjälp av systemet och all skatt jag betalat in". Typ.
Citera
2019-09-09, 21:36
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Mest sannolikt är det ex frun sa han väl. På andra plats kom missnöjd klient. Börja nu inte med att förvränga ord här för att försvara MGK

Edit: Förresten så brukar polisen fråga vilka man misstänker mer om man bara anger ett alternativ. Polisen vill arbeta brett och inte låsa sig vid en möjlig GM.
Vad ska han säga? Nej alla mina klienter älskar mig? Det finns alltid någon klient som är missnöjd när man är advokat.
Det betyder inte att Karin är oskyldig.

”Efter fredagens skottlossning var den skjutne advokaten vid medvetande och kunde lämna viktiga uppgifter till polisen. Enligt uppgifter till Expressen sa han då att det antingen var en klient eller den aktuella kvinnan som låg bakom att han blivit skjuten”
Citera
2019-09-09, 21:37
Medlem
Citat:
Mest sannolikt är det ex frun sa han väl. På andra plats kom missnöjd klient. Börja nu inte med att förvränga ord här för att försvara MGK.

Men det KAN också vara så att det är HOL som är smått paranoid nuförtiden och tror att exfrun ligger bakom allt det onda som ev. drabbar honom. Och konflikten eskalerar när han pekar ut henne OM hon nu är oskyldig och den skyldige är t.ex. någon ganster som KL inte har att göra med.

Det ter sig lite märkligt OM nu exfrun är skyldig att det aldrig finns något bevis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in