Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Fetade ger indikationen att Du har fastnat i egna oförrätter eller personliga erfarenheter av skitstövlar till karlar. Förälder är inte detsamma som VH.
Och därmed inte förmår se ett manligt brottsoffer, för det passar inte i ditt mönster och din bild över hur verkligheten borde vara.
Det finns även kvinnliga dumma.
Nej, jag har inte "fastnat i egna oförrätter". Jag har självklart, som alla andra personliga erfarenheter av både kvinnliga och manliga "skitstövlar". Sådana finns på alla arbetsplatser och i sällskapslivet tyvärr.
Självklart önskar jag, som du kanske, att verkligheten bara har snälla, goda och trevliga människor, men inser att det är en önskan som aldrig kan uppfyllas.
Jag har hjälpt några män i vårdnadstvister med tips och råd för att få ordning på vårdnad och umgänge. Faktiskt så sent som för en timme sen, med en minst sagt "dum" (=elak) mamma till en 6-åring. Men ett par gånger i månaden får jag hjälpa till för att män ska få bra hjälp.
Inte män som är pedofiler eller mördare förstås. Jag hade en kurskamrat, kvinna, som förlorade den gemensamma vårdnaden för att hon var "dum" nog att kräva ensam vårdnad för att hennes fd hade flyttat ihop med en ny partner.
Så, nej, jag låter inte bli att försöka se brottsoffren när brottsoffren är män eller pojkar. När det gäller sexualbrott så skadar det inte om rättsväsendet har lite kompetensutveckling. Likaså när det gäller misshandel.
I just det här fallet med en VårdnadsTvist och Bodelningstvist där en man en morgon i centrala Stockholm får tre skott i sin kropp, så har tvisten passerat alla rimliga gränser. Bägge de inblandade personerna är yrkesmänniskor som ska hjälpa till att lösa tvister.
Idag undrar jag mest om de kan komma till ett avslut nu i denna eller nästa vecka för att skandalen inte ska ta upp varenda sida i media och på nätet.