2019-09-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Även beslut om häktning alltså!?

Ja. Beslut att häkta och beslut att inte häkta.
Citera
2019-09-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Känns som att Henrik gör sig själv en otjänst genom att inte bara sälja bostaden och flytta. Då blir han förmodligen av med Karin. Bostadens värde har förstås ökat många miljoner och det blir eventuellt svårt att få något likvärdigt och omöjligt att köpa ut henne, men att han bara därför väljer att i åratal strida mot exet är obegripligt. Båda dessa personer tycks ha knepiga personligheter.

Det håller jag med om. Om det nu är så.
Han kan inte sälja på eget bevåg. De måste vara ense om det om de äger 50/50.
Citera
2019-09-09, 18:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, de kommer inte alls att "hata" henne! Det stora barnet har redan flyttat hemifrån har jag förstått det som. Det yngre barnet är på god väg att ta studenten .

Det yngsta barnet är 15 och den äldre 17...
Citera
2019-09-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Alltså kan du inte bara sluta trolla runt? Ingen tror dig. Du pratar dessutom mot dig själv typ 10 gånger i dina olika konstiga inlägg.

Då lägger jag väl inte ut hovrättens beslut som gav avslaget i Högsta Domstolen. Det var det som efterfrågades
Citera
2019-09-09, 18:09
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det är många som ringer henne nu. Polisen avlyssnar henne säkert. Jag tycker det är bra att ni får en motvikt till Henriks och medias smutskastning av henne. Jag berättade om Flashback och det är inget hon känner till. Hon frågade om det var som Lunarstorm.

Men det är väl klart att en (fd)domare måste ha kunskap om forumet Flashback.
Citera
2019-09-09, 18:11
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Alltså kan du inte bara sluta trolla runt? Ingen tror dig. Du pratar dessutom mot dig själv typ 10 gånger i dina olika konstiga inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Då lägger jag väl inte ut hovrättens beslut som gav avslaget i Högsta Domstolen. Det var det som efterfrågades

HuntingScank har ingen aning .... Efternamn08 har lagt upp minst två domar tidigare, så jag tror henem. Fortsätt!
Citera
2019-09-09, 18:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kungsholmen är litet så jag har hört en del.

Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån.

Angående den förmodade uppdragsgivaren, K*rin så vet jag endast detta. Hon har varit märklig och har fört sig på ett obehagligt sätt redan innan den sk. hjärnblödningen (vet ingenting om den egentligen, har någonting sådant verkligen skett?) Men Henrik tappade tydligen kontakten med vänner redan efter bröllopet pga hennes beteende.

Mycket av konflikten efter skilsmässan har handlat om hennes vilja att få ha tillgång till dom gemensamma barnen. Hon har oanmält dykt upp på dagis/skola och lämnat presenter osv.
Inte fel av henne att vilja ha kontakt med barnen iofs.
Citera
2019-09-09, 18:12
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hon har inte sinnesnärvaro nog att förstå att barnen för all framtid kommer hata henne ändå, eftersom hon två gånger försökt få en torped att döda deras far?

Påstås det .... mao uppdiktad sanning
Citera
2019-09-09, 18:13
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Ryktet skapades genom att någon i tråden ställde frågan då KL:s föräldrar bodde på Kungsholmen. Nästa fråga som kom var då om orsaken till hennes hårdföra strid berodde på att lägenheten skulle vara hennes föräldraarv.

Sedan blev det en trådsanning.

.

Det var användaren rotesau som "bekräftade" att lägenheten var en gåva från hennes föräldrar.
Citera
2019-09-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, han tilldömdes ju den p g a att han hade vårdnaden om barnen. I annat fall både hon ha fått lösa ut honom, med tanke på om det stämmer att bostadsrätten var en gåva (?) från hennes föräldrar.

Det kan vara en förklaring till att hon fortfarande är skriven på Norr Mälarstrand. Hon släpper inte lägenheten frivilligt.

Tiden går fort, snart är barnen 18 år, och det betyder att ingen har vårdnad över barnen och besittningsskyddet kommer inte ha barnens bästa, bla bla bla, som grund till att mannen bor kvar.

Det intressanta är värdeökningen från den tid mannen fick bo kvar i lägenheten tills nu. Problematiskt att betala hälften av dessa summor som denna lägenhet är värd, även för "stjärn" advokater. När uppkomlingar får vittring på bra saker, som adresser m.m. kämpar de hårt för det de tillskansat sig.
Citera
2019-09-09, 18:16
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Är man redan gift innan gåvan ges, så går inte det att skriva som enskild egendom och även om det finns ett gåvobrev till den ena, så kan det förverkas iom att barnen inte ska behöva flytta från sin bostad och då kan den andra parten kräva kvarsittanderätt som är enskild vårdnadshavare.

Sen kanske inte föräldrarna insåg att den ingifta mannen skulle roffa åt sig alltihop om de skildes, han kanske var en svärmorsdröm tillika svärfarsdröm på den tiden ? 🤔

Går att skriva äktenskapsförord före och efter vigsel. Vill päronen skänka henne en bostad så kan ett äktenskapsförord upprättas och registreras hos skattemyndigheten och/eller tingsrätten. Ville hennes päron skänka henne bostaden som enskild egendom så skulle de upprätta ett överlåtelseavtal där det framgår att överlåtelsen fullbordas när äktenskapsförord är upprättat gällande bostaden att det är registrerat i laga ordning att bostaden stannar på föräldrarna intill dess så skett.

https://avtal24.se/faq/aktenskapsforord/kan-makarna-skriva-ett-aktenskapsforord-efter-vigseln
Citera
2019-09-09, 18:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Ryktet skapades genom att någon i tråden ställde frågan då KL:s föräldrar bodde på Kungsholmen. Nästa fråga som kom var då om orsaken till hennes hårdföra strid berodde på att lägenheten skulle vara hennes föräldraarv.

Sedan blev det en trådsanning.

Vän av ordning måste acceptera att det saknas bevis för häktning nu och att denna brist faller tillbaka på åklagaren.

Advokaten är ändå skjuten så ett brott har begåtts. Av vem kan ingen med säkerhet uttala sig om förrän dom har vunnit laga kraft.

Ändå finner jag det stötande hur skribenter i tråden gör BO till MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det var användaren rotesau som "bekräftade" att lägenheten var en gåva från hennes föräldrar.

Ja, jag kan bekräfta att föräldrarna Lilja tidigare ägde aktuell lägenhet.
Men den har inte gått i arv, och den är inte en plats för systrarna Liljas uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in