Citat:
Ursprungligen postat av
nightbeast
Det är ett diskussionsforum du är inne på, då får man räkna med meningsskiljaktigheter. Varför skulle man inte få kritisera och ifrågasätta religiösa övertygelser menar du? Tål din gud inte att granskas? Handlar ju dessutom inte om personen, utan det som hen framför. En viss skillnad kan jag tycka.
Du förvränger det jag säger, jag pratar om evolutionister som går till attack, ofta personlig attack som exempel när du anklagar mig för att ljuga.
Citat:
Ursprungligen postat av
nightbeast
Vad är du på spåren? Att Dawkins t ex verkar arrogant beror ju på kreationisters hånskratt och nedvärderande av evidens.
Det enda hånskrattet jag såg i SVT programmet var från Richard Dawkins. Dom troende uppfattade jag som seriösa och övertygade om sin sak. Detta även om jag inte höll med dom troende i sak i alla avseenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
nightbeast
Måste vara oerhört påfrestande med den bakgrund och profession han besitter.
Så bara för att han har den bakgrund och besitter den professionen, så ska han inte kunna ta kritik?
Det är tvärtom så att om man anser sig ha sanningen, så ska man kunna tåla mycket, och ändå förklara saker och ting sakligt utan att gå till personangrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
nightbeast
Du kan ju söka på Dawkins och Wendy Wright på tuben, så ser du vad jag menar. Hur kreationister kan bete sig, minst sagt häpnadsväckande respektlöst.
Menar du att jag försvarar alla som kallar sig för kreationister och bibeltroende? Det finns mycket som jag t.ex. inte håller med om "kreationister", alltså sådana som menar att skapelsedagarna var bokstavliga 7 24 timmars jorddagar.