Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Ja, idag är nog Dawkins kanske mer intresserad av det. (att skriva böcker och vara kändis) Men alla forskare som gör påståenden riskerar alltid att bli motbevisade. Spelar ingen roll om de är känd eller inte.
Nja. Som jag har sagt, det går inte att motbevisa påståendet att en art kan förvandlas till en annan art. Det är som att du kan bevisa att det
inte finns en tekanna i rymden som snurrar runt solen.
Så Dawkins och andra evolutionister går säkra, speciellt när dom flesta hejar på dessa. Vad tror du händer med en forskare som påstår något annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Dessutom bjuds han ofta in till program där han själv inte bestämmer frågorna eller ämnet.
Jag förstår inte varför det skulle vara något problem för någon som tror på en tekanna i rymden. Ingen kan ju motbevisa påståendet, så det är bara att köra på.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Samt att det varit ganska tabu att kritisera folks tro, rent historiskt.
Ja historiskt, men knappast nuförtiden. Nu är det omvänt, det är tabu att kritisera evolutionsteorin utan att man får stämpeln knasboll.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Det är därför många kallar Dawkins och grabbarna för ”ny-ateism”. Det är egentligen inget nytt, det är bara mer högljutt och mera spridning (tack vare internet).
Om nu evolutionsteorin är sanningen, logiskt, förnuftigt och självklart, så behövs det inga högljudda och nedvärderande kommentarer mot troende och religion, men det är exakt det man ser på FB och från Dawkins.
Om man nu har mycket på fötterna, varför måste man gå till attack mot religion istället för att bara presentera vad man har?
Det är faktiskt därför jag blir mer stärkt i min tro, ju fler förnedringar och nedvärderingar jag får på FB. Då vet jag att jag är något på spåren, för annars skulle dom argumentera för sin sak, istället för att attackera.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Ja, jag kan ju vara lurad av tusentals forskare. Den risken finn ju, oavsett om de medvetet lurar mig eller bara har fel, helt enkelt. På samma sätt som jorden kan vara platt och atombomben inte fungerar.
Nu gör du det igen. Jag kommer inte ihåg vad denna debatteknik kallas, med det är inte ett sunt sätt att diskutera/resonera.