Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Ja, jag tror du har mer investerat i detta och antagligen vill att det ska vara på ett visst vis?
Nej, jag är mer intresserad av sanningen, jag är mer intresserad av att veta fakta om verkligheten.
Om det skulle bevisas att livet uppstår spontant i naturen, så skulle jag ta till mig det, jag skulle inte blunda för verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag bryr mig inte ett dugg om evolutionsteorin är sann eller inte, mer än att jag skulle bli förvånad att så många forskare gjort fel. Men personligen skulle inget ändras för mig.
Jag varken VILL eller VILL INTE att evolutionsteorin ska stämma, så jag är inte biased (heter det så?).
De som vill att det ska vara på ett visst vis har ju en agenda, även om de kanske inte vet om detta själva.
Som t.ex. Richard Dawkins? Han har verkligen investerat mycket i evolutionsteorin, och skulle förlora mycket om han har fel.
Jag har inget att förlora, jag är inte partisk (biased). Jag har tittat på det här nyktert och med öppna ögon, och det finns vissa poänger i evolutionsteorin (men inte med livets ursprung). Det är ofta jag ifrågasätter min egen syn på att arter skapats separat, men varje gång så kommer det till en slutpunkt, det finns inga empiriska bevis på påståendet att en art kan bli en annan art.
Jag bryr mig alltså om evolutionsteorin är sann eller inte, jag vill veta vad som är sant eller inte, jag vill inte leva i en lögn, jag älskar sanningen för mycket.
Forskare har inte gjort fel när det gäller evidens och bevis, men det är slutsatserna av dessa evidens och bevis som dom gör fel i. Bara för att det är bevisat att evolution sker, och att DNA liknar varandra, så är inte evolutionsteorin bevisad.