2019-09-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det låter kanske absurt för er men man brukar faktiskt vänta med att ge dåliga nyheter till labila människor tills de är mer stabila, om det finns möjlighet att vänta vill säga.

Risken blir hög för självmord annars eller att måendet försämras drastiskt och vägen tillbaka till stabilitet blir längre och mer omständig.

Jag tänker att det kanske hade varit värt ett försök att applicera samma regel på HD. Hade det hjälpt kanske? Svårt att veta.

De hade kanske daltat med HD tillräckligt länge och insett att hon inte var deprimerad och självmordsbenägen även om hon hotat med det ett x antal ggr för att styra sin omgivning(främst SD och sedan andra)
utan upptäckt att hon är manipulativ elak och självupptagen likt en trotsig tonåring, något de alla ville sätta stopp för och LW vågade ta kampen?
De visste nog att daltandet var något HD utnyttjat tvingat fram och utnyttjat alldeles för länge och HD blev rasande för att någon (LW) upptäckt detta och vågade motarbeta HD fräcka beteende?
Och mordet ingick nog inte i LW beräkning men då hade hon väl rätt alla fall om HD, om det nu är HD som mördat LW förstås..??
Citera
2019-09-05, 09:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.

En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.

Jag håller med dig såtillvida att det här med cacherloggar ju faktiskt bara var en lek.
Eller i vart fall bara borde varit en lek.
Det borde varit ett lite kul tidsfördriv när man ändå utövar friluftsliv och umgänge. Eller som en partylek på en fest där man ju kan överse om någon nedstämd vän får några fuskpoäng extra som gör att hon mår bättre just då.

Men nu verkar GC varit på blodigt allvar för de här individerna.
Loggar, poäng och sviter har varit livsviktigt

I en sådan värld släpper man inte igenom en fuskare bara för hon mått dåligt en tid. Jämför med andra saker som kan fylla folks liv - golf, fisketävlingar, tennisturneringar mm
Citera
2019-09-05, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Nu är det ju Lena som är död och HD lever i allra högsta grad så prat om självmord och HDs ev psykiska ohälsa kanske hamnar i baksätet en aning?

exakt. Men det är väl oftast GM/GK som det är synd om, inte BO enligt vårt rättssystem?
Citera
2019-09-05, 09:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Nu är det ju Lena som är död och HD lever i allra högsta grad så prat om självmord och HDs ev psykiska ohälsa kanske hamnar i baksätet en aning?

Om HD är Lenas mördare tycker jag hennes psykiska ohälsa är högst relevant.
Citera
2019-09-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
exakt. Men det är väl oftast GM/GK som det är synd om, inte BO enligt vårt rättssystem?
Är det? Utveckla gärna, för det där begrep jag inte. Hur tänker du nu?
Citera
2019-09-05, 09:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag börjar allt mer och mer båda ana och förstå, att denna kvinnliga individ bebos av ett alter Ego, jag tror också mycket på att Håddan är flera strån vassare än Steffe/ponken.
Jag tror inte mycket på vad du skriver men skulle ändå vilja få ett klargörande.
Menar du att det inte var HD som var rädd och kuvad av SD utan tvärtom SD som var livrädd för HD?
Citera
2019-09-05, 09:19
Medlem
Citat:
Om HD är Lenas mördare tycker jag hennes psykiska ohälsa är högst relevant.

Egentligen inte eftersom tex Möller sitter på livstid, dvs ej dömd till rättspykiatrisk vård. Där har skruvarna lossat, tror du HD passerar hennes nivå?
Citera
2019-09-05, 09:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.

En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.
Hjälpa och stötta brukar handla om att vara ärlig och inte uppmuntra till lögner och falska fasader.
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför ska de anda deltagarna ta hänsyn till HD mående och acceptera hennes fusk för att hennes man varit otrogen?
Ska HD vara med ska hon väl inte ha separata spelregler?
Det liknar kraven från vissa tråddeltagare.
De skriver massor av dumheter och sedan tar de på sig offerkoftan och tycker synd om sig själv när de ifrågasätts.
Det känner sig personligt förföljda och fattar inte att kritiken beror på de dumheter de skriver, dvs deras egna val.
Citera
2019-09-05, 09:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
De hade kanske daltat med HD tillräckligt länge och insett att hon inte var deprimerad och självmordsbenägen även om hon hotat med det ett x antal ggr för att styra sin omgivning(främst SD och sedan andra)
utan upptäckt att hon är manipulativ elak och självupptagen likt en trotsig tonåring, något de alla ville sätta stopp för och LW vågade ta kampen?
De visste nog att daltandet var något HD utnyttjat tvingat fram och utnyttjat alldeles för länge och HD blev rasande för att någon (LW) upptäckt detta och vågade motarbeta HD fräcka beteende?
Och mordet ingick nog inte i LW beräkning men då hade hon väl rätt alla fall om HD, om det nu är HD som mördat LW förstås..??

Ja visst så kan det också vara. Jag var inne på den möjligheten igår eller förrgår att HD kanske inte alls är så svag och skör som hon låter ge sken av utan snarare den aktiva och manipulativa parten i det här fallet.
Citera
2019-09-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om någon väljer att fortsätta att må dåligt genom att fuska och ljuga (vilket jag inte tror att någon mår bra av) så ska man alltså uppmuntra det istället för att försöka få in personen på rätt spår?
De flesta mår betydligt bättre om de är ärliga och inte fuskar.
Men det vill du inte uppmuntra? HD verkar ha varit rätt bra på att hålla masken.
Enligt uppgift har hon till och med sagt att det var bra att SD hade en annan.
Då är det inte lätt att veta om hon mådde dåligt eller inte. I samma anda.
Det är väl bara att lära barnen också att ljuga för att alla ska hålla skenet uppe.
Det är väl vad de har gjort när de nu är häktade för mord.
Barnen kanske är vana vid att föräldrarna ljuger.

Jag vet inte hur man gör/lyckas inte få med hela citatväggen, med Rosamund, Strof emellan men jag håller med. Jag baxnar inför dessa inlägg där man är överseende, försvarar de misstänkta och på så sätt också indirekt själva mordet.
Citera
2019-09-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det? Utveckla gärna, för det där begrep jag inte. Hur tänker du nu?

bara en smula ironisk. Sorry..
Citera
2019-09-05, 09:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja visst så kan det också vara. Jag var inne på den möjligheten igår eller förrgår att HD kanske inte alls är så svag och skör som hon låter ge sken av utan snarare den aktiva och manipulativa parten i det här fallet.
Och då menar du på allvar att man ska låta henne hållas med lögner och fusk utan att ifrågasätta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in