Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag förstår vad du säger och det är helt rätt att inte acceptera fusk. Men när man har att göra med en psykiskt nedbruten och labil människa ska man försöka att inte fortsätta pressa och stressa hen mer än absolut nödvändigt. Det kan få ödesdigra konsekvenser annars. Psykisk ohälsa är inte att leka med.
Om någon väljer att fortsätta att må dåligt genom att fuska och ljuga (vilket jag inte tror att någon mår bra av) så ska man alltså uppmuntra det istället för att försöka få in personen på rätt spår?
De flesta mår betydligt bättre om de är ärliga och inte fuskar.
Men det vill du inte uppmuntra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Så Du menar att LW skulle veta hur det var psykiskt med HD... alla är inte självutnämnda psykologer!
HD verkar ha varit rätt bra på att hålla masken.
Enligt uppgift har hon till och med sagt att det var bra att SD hade en annan.
Då är det inte lätt att veta om hon mådde dåligt eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Jag har lite svårt för den här omyndighetsförklaringen utav SD och HD. Om de var så nedbrutna att man inte ens kan sköta en hobby-aktivitet, som är utan tävlan, utan att bryta ihop när man blir rättade efter fusk hur ska man då kunna ta hand om två barn?
Man kan ju också fråga varför de ens delade på namnet. De verkar ju cacha lika mycket ihop då som nu.
I samma anda.
Det är väl bara att lära barnen också att ljuga för att alla ska hålla skenet uppe.
Det är väl vad de har gjort när de nu är häktade för mord.
Barnen kanske är vana vid att föräldrarna ljuger.