2019-09-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.
En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.

Menar du verkligen allvar?
Du vet inte vad SD hade lovat LW.
Du tycker säkert att HD hade rätten att dräpa LW också om man nu ska hitta någon orsak.
Du tycker kanske att LW fick skylla sig själv?
Citera
2019-09-05, 08:19
Medlem
Citat:
Jag omydigförklarar inte någon utan funderar på varför man fortsätter att pressa HD som redan mår dåligt på grund av sin mans otrohet.

Kunde man inte väntat med att radera hennes loggar ett tag tills mer tid passerat och hennes mående var mer stabilt? Vet du varför det var så bråttom med att loggarna skulle raderas?

Varför ska de anda deltagarna ta hänsyn till HD mående och acceptera hennes fusk för att hennes man varit otrogen?
Ska HD vara med ska hon väl inte ha separata spelregler?
Citera
2019-09-05, 08:21
Medlem
Citat:
Jag omydigförklarar inte någon utan funderar på varför man fortsätter att pressa HD som redan mår dåligt på grund av sin mans otrohet.

Kunde man inte väntat med att radera hennes loggar ett tag tills mer tid passerat och hennes mående var mer stabilt? Vet du varför det var så bråttom med att loggarna skulle raderas?

Nu vet jag inte hur den skall ha raderats i detta fallet men mest naturligt är att göra det när den droppar in. Ägaren till cachen blir ju meddelad så fort det kommer en ny logg.

Jag skulle nog säga att det vore mera sadistiskt att först låta den ligga kvar och sedan radera den långt i efterhand.
Citera
2019-09-05, 08:22
Medlem
Jag tror att folk i SDs och HDs närhet har varit livrädda.
Nu när han sitter där han sitter kommer folk börja prata om vad de vet, har sett eller hört.
Fler vittnen kommer nog ge sig tillkänna.
Citera
2019-09-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så jävla nedbruten och sjuk kan hon inte ha varit som du vill påskina.
Hon hade inte orkat varit ute och sprungit i skogen om så var fallet.
Ska man låta alla fuskare få sin vilja igenom menar du?

Nej, jag tror HD är möjligtvis manipulativ och oberäknerlig och är van att få sin vilja igenom.

Ja hon fuskar och sjukanmälde sig utan att vara sjuk och ränner efter burkar, hennes häftiga humör tyder på att hon vill bestämma och har egna regler som ett trotsigt litet barn tycker jag
Citera
2019-09-05, 08:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är mycket missförstånd/okunninghet i denna diskussion. Det var ett formellt beslut som fattades kl 16:47. Därefter så pratar man igenom hur ett gripande ska ske. Det är inte alls säkert att de ens sökte honom på måndagen. Polisen kanske redan innan beslutet var på det klara med att SD skulle gripas med en insats kl 06:00 på tisdag morgon.
Sedan föregås givetvis ett gripande av en kartläggning av objektet.
Det är väl åklagaren som beslutar att någon ska gripas och anhållas.

Vem beslutar hur gripandet ska göras?
Åklagaren ensam?
Polisen ensam?
Åklagaren och polisen diskuterar tillsammans tills de är överens om genomförandet?
Citera
2019-09-05, 08:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför ska de anda deltagarna ta hänsyn till HD mående och acceptera hennes fusk för att hennes man varit otrogen?
Ska HD vara med ska hon väl inte ha separata spelregler?

De andra kan väl radera HD:s loggar hur mycket de vill. Det blir extra känsligt när just LW gör det. HD ser det redan som att LW förstört hennes liv och familj. "Ska hon ta mina loggar också?" Frågan kan få bägaren att rinna över, tror jag.

Jag betackar mig för felaktiga tolkningar som att jag skyller mordet på LW bara för att jag diskuterar fallet ur flera perspektiv och möjliga motiv.
Citera
2019-09-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja hon fuskar och sjukanmälde sig utan att vara sjuk och ränner efter burkar, hennes häftiga humör tyder på att hon vill bestämma och har egna regler som ett trotsigt litet barn tycker jag

Jag håller fullständigt med.
Citera
2019-09-05, 08:27
Medlem
Citat:
Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.

En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.

Teor du HD ville ha hjälp och stöttning av LW?
Så om man blivit bedragen får man fuska och strunta i regler och strunta i att jobba och strunta i barnen och allt möjligt och bli arg för att man inte får göra som man vill likt etg trotsig barn? Ja då får man nog mörda också enligt dig, allt är ok om man blivit bedragen eller hur!
Citera
2019-09-05, 08:28
Medlem
Citat:
Menar du verkligen allvar?
Du vet inte vad SD hade lovat LW.
Du tycker säkert att HD hade rätten att dräpa LW också om man nu ska hitta någon orsak.
Du tycker kanske att LW fick skylla sig själv?

Exakt så tolkar jag Rosamund också
Citera
2019-09-05, 08:32
Medlem
Citat:
Jag tror att folk i SDs och HDs närhet har varit livrädda.
Nu när han sitter där han sitter kommer folk börja prata om vad de vet, har sett eller hört.
Fler vittnen kommer nog ge sig tillkänna.

Den tanken har slagit mig för längesedan. Har tyckt det varit konstigt att inga barndomsvänner vänner sen studentlivet etc etc har skrivit om HD först och främst, mordet sker i örebro och HD är från örebro. Jag har tänkt att ingen vågat, det kommer nog så fort de vet att båda sitter kvar där de är.
Citera
2019-09-05, 08:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag förstår vad du säger och det är helt rätt att inte acceptera fusk. Men när man har att göra med en psykiskt nedbruten och labil människa ska man försöka att inte fortsätta pressa och stressa hen mer än absolut nödvändigt. Det kan få ödesdigra konsekvenser annars. Psykisk ohälsa är inte att leka med.
Om någon väljer att fortsätta att må dåligt genom att fuska och ljuga (vilket jag inte tror att någon mår bra av) så ska man alltså uppmuntra det istället för att försöka få in personen på rätt spår?
De flesta mår betydligt bättre om de är ärliga och inte fuskar.
Men det vill du inte uppmuntra?
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så Du menar att LW skulle veta hur det var psykiskt med HD... alla är inte självutnämnda psykologer!
HD verkar ha varit rätt bra på att hålla masken.
Enligt uppgift har hon till och med sagt att det var bra att SD hade en annan.
Då är det inte lätt att veta om hon mådde dåligt eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har lite svårt för den här omyndighetsförklaringen utav SD och HD. Om de var så nedbrutna att man inte ens kan sköta en hobby-aktivitet, som är utan tävlan, utan att bryta ihop när man blir rättade efter fusk hur ska man då kunna ta hand om två barn?

Man kan ju också fråga varför de ens delade på namnet. De verkar ju cacha lika mycket ihop då som nu.
I samma anda.
Det är väl bara att lära barnen också att ljuga för att alla ska hålla skenet uppe.
Det är väl vad de har gjort när de nu är häktade för mord.
Barnen kanske är vana vid att föräldrarna ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in